Sv: Såpekassetråden #4
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Her var høyeste fart 133 i 80 sona og 7 forenkla forelegg på en halvtime.
Siden dette et såpekassetråden.
Det er ikke og kommer aldri til å bli sinkene som utgjør faren i trafikken. Det er ikke lav fart som skader og dreper. Slutt (!!!!!) å snakke som om det var sånn. Holdninger smitter og ungdommene deres hører hva som sies i bilen om sinkekjørere og adopterer holdningene.
Det er ikke farlig å komme 5-10 minutter (som regelen er det snakk om sekunder spart) senere. Det er ikke farlig å komme 5-10 for tidlig til noe fordi du hadde betegnet god tid og ting gikk glatt. Det er ikke og kommer ALDRI TIL Å BLI LAV FART SOM UTGJØR FAREN PÅ NORSKE VEIER!!!!!!
Og jada jeg kjører mye og jeg havner bak bobiler og traktorer og hattkaller. Og jeg har fått mannen min neste drept så mange ganger fordi idiotiske folk ikke forstår at en traktor faktisk kjører i femti og du kan ikke kjøre forbi den i en sving. Den er lang med henger og den går ikke i 15 km i timen som mange tror. Du trenger litt sikt for å komme forbi. Og nei, han kan ikke stoppe på hver eneste busslomme, for han er faktisk på jobb. Tenkt det.
Så slutt slutt slutt!!!!! å snakke som om det er lav fart som er en fare i trafikken. Jadda du kan bøtlegges. Jeg tipper det går 1000 (minst) fartsbøter på hver bot for lav fart. Lav fart er ikke farlig, beregn bedre tid, trekk pusten og husk at det er fart og din forbikjøring som skaper fare!! Skjerp deg!! Du kan IKKE kontrollere eller endre andres adferd i trafikken. Kun din egen!!
Sånn, rant ferdig. Gi meg de røde prikkene. Det er nemlig lite som fyrer av FP så mye som å be folk ta ansvar for egen kjøring. Jeg har gjort det før 
Du skriver som om det bare finnes en fare i trafikken Floksa, det er det som er problemet. FAREN i trafikken. Det var ditt problem sist gang, og det er ditt problem nå. Det er INGEN som sier at det er farligere å kjøre sakte enn å kjøre fort. Det er INGEN som skriver at sinkekjøring tar flere liv enn råkjøring. Det er en hel masse hensynsløs, uaktsom og ulovlig adferd i trafikken som ikke er like farlig som å kjøre fort, eller å foreta uansvarlige forbikjøring, men som likevel skaper farlige situasjoner, OG DET ER HELLER IKKE GREIT!! SELV OM det er farligERE å kjøre fort.
ALLE vet at det er farlig å råkjøre og å ta risikable forbikjøringer.
Å lukke øynene for at det finnes andre ting enn råkjøring som skaper farlige situasjoner, og tro at det er kun er høy fart som er faren på norske veier, DET er farlig det.