Sv: Såpekassetråden #4
Du får selvfølgelig rante så mye du vil i såpekassetråden, Floksa, men jeg er helt uenig med deg. Uansvarlig kjøring representerer en fare i trafikken, uansett om årsaken er uoppmerksomhet, feil plassering i veibanen eller å kjøre for fort eller for sakte utfra forholdene. Ansvarlig kjøring handler om å kjøre så forutsigbart som mulig. Altså at du kjører slik som det er naturlig for medtrafikantene å forvente. Også finnes det selvfølgelig unntak, som for eksempel at du kjører en traktor i femti i en åttisone. Som traktorfører er da det ansvarlige å gjøre at du kjører inn til siden og slipper forbi bilene jevnlig og hyppig. Selv om du er på jobb. Det er kanskje mange av dem som havner bak traktoren som er på jobb også. Og ja, jeg er enig i at de burde beregne nok tid til at de ikke blir superstressa av å havne bak en traktor i noen minutter, men det gjelder også traktorføreren. Hen bør beregne nok tid til at hen ikke blir superstressa av å slippe forbi trafikken på hvert busstopp.
Sånn ellers er det altfor mange bobiler og de kjører og parkerer som om de er de eneste i verden mange av dem. Heldigvis ikke alle.
Takk for meg.