Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-23, 09:50   #301
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror han har en relativistisk moral som forsvarer å «stjæle fra kapitalistiske undertrykkende firma», og at det er noe han har gjort siden han var ung. Det er selvsagt bare en spekulasjon, men det er den eneste forklaringen jeg kan tenke meg.

Du kan selvsagt ha rett, men det finnes plasser å stjele hvor det er mye mindre risiko for å bli tatt (som du skjønner forsvarer jeg ikke moralen hans, det bare virker så ... irrasjonelt?)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling

Dette er en fyr som kaller ærlige helse- og omsorgsarbeidere for bendelormer, fordi de jobber på feil sted.

Enig i at det er ekstremt dårlig ting å si. Nå er det jo slik i politikk at det er helt umulig å vite om de sier noe for at de mener det eller for at det er "gode argumenter" for politikken deres.

Gammel 24-07-23, 09:50   #302
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Tror du har rett, CD, og synes det er riktig at han går av.

Gammel 24-07-23, 10:04   #303
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men hvis man stiller det opp mot f.eks. hva Syse og Røed Larsen måtte forlate sine posisjoner for, så er dette større grad av umoral (nå har jeg ikke sjekket annet enn gamle minner, men det var vel også private forhold av mer skatteteknisk art, og tilsynelatende mer mangel på oversikt enn forsett)?

Jeg husker ikke detaljene, det kan godt hende det var sånn. Og i så fall synes jeg det også er langt mindre ille enn korrupsjon eller f.eks. at en maktperson driver seksuell trakassering (selv om det evt. skulle være innenfor grensen av hva som er lovlig).

Gammel 24-07-23, 10:15   #304
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mye annet som er ille ja. Jeg sammenligner egentlig ikke med noen andre, jeg bare så ingen annen utvei på denne saken sånn i det lange løp.

At andre har gjort ting som kan rangeres over eller under på ulike skala er det slett ikke tvil om.

Gammel 24-07-23, 10:18   #305
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke noen spesiell mening om hva Moxnes gjør; det er jo en partiintern greie om han skal være partileder eller ikke. Hvis de mener i Rødt at det vil skade partiet i valget om han blir sittende, så er det rimelig at han går av, og det samme om partiet ikke har tillit til ham lengre. For min egen del ville jeg ikke latt være å stemme på partiet på grunn av denne saken, men jeg har andre grunner til å ikke stemme på dem, så det er i grunnen irrelevant.

Gammel 24-07-23, 10:22   #306
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting var jo at han stjal. Noe annet hvordan han taklet det å bli tatt og fullstendig mangel av villighet til å stå til ansvar. Jeg forstår godt resten av ledelsen i Rødt er skuffet med tanke på hvor hardt de støttet hans første versjon(er). Man kan ikke ha en leder som takler kriser slik. Mener jeg.

Gammel 24-07-23, 10:30   #307
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en grunn til at saken om Moxnes ble lekket, og det er en grunn til at han ble tatt. Jeg har kilder som sier at det ikke var første gang han var mistenkt for å stjele på Gardermoen, og at de denne gangen passet ekstra på når de så at han var inne i butikken. Var det riktig av dem å lekke saken til RB? Neppe. Kan jeg forstå ønsket om å gjøre det når han helt åpenbart sier en ting offentlig og gjør noe annet privat?

Og jeg forstår godt at han må trekke seg nå, det går på hva han som leder har igjen av troverdighet. Hadde han lagt seg flat med en gang han ble tatt eller saken ble offentlig hadde han kunne overlevd dette. Men når han helt åpenbart prøver å lyve seg ut av det, gang på gang, da er det ikke mye troverdighet igjen.

Gammel 24-07-23, 10:36   #308
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Her var det ikke snakk om "god jobb". Det var nærmest en helt eksepsjonelt god jobb, langt utenfor det normale for statsråder, slik jeg oppfattet det.

Leste dette i en kommentar fra leder i NTNU sin avis (universitetsavisen). Syntes dette var treffende:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Nå som regjeringens lynavleder i stormen fra UH-sektoren har takket for seg, må vi ta inn at det mange karakteriserer som forsknings- og/eller studentfiendtlig politikk, faktisk er regjeringens politikk.

Lynavleder=OBM

Sammenslåeingen av høgskolene og universitetene ble gjort under Erna Solberg, og allerede der startet "konkurransen" mellom forskning og undervisning. OBM har jo kun videreført dette (riktignok i "elefant i glasshus" stil. Tror aldri jeg har sett forskningsrådet omtalt i media før)

Gammel 24-07-23, 10:46   #309
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig er det litt fint å være tilbake i normaltider, hvor politikere går av når de ikke har oppført seg. I motsetning til da FrP var i regjering.

*med unntak for Brenna, som foreløpig har klart å vri seg unna.

Gammel 24-07-23, 11:53   #310
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skremmes av både tankegangen og retorikken til en del av blodfansen til Moxnes. For det blir så klinkende klart hvorfor Donald Trump har en så trofast fanskare. Selv etter Moxnes selv innrømmer tyveri, så er det altså folk som mener dette bare er en svertekampanje og at han ikke har gjort noe galt? Jeg er sjeleglad for at systemet fremdeles fungerer såpass at han nå har gått av.

Gammel 24-07-23, 12:28   #311
him
Leser

him sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Selv etter Moxnes selv innrømmer tyveri, så er det altså folk som mener dette bare er en svertekampanje og at han ikke har gjort noe galt?

Er det noen i tråden du sikter til? Jeg har ikke sett en eneste (her inne, men masse på FB ... ) som mener at Moxnes er en sånn "godkar".

Gammel 24-07-23, 12:41   #312
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Er det noen i tråden du sikter til? Jeg har ikke sett en eneste (her inne, men masse på FB ... ) som mener at Moxnes er en sånn "godkar".

Nei, nei, nei. I kommentarfelt på Facebook, blant annet.

Gammel 24-07-23, 13:55   #313
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet ikke om det hører inn under tråden, men jeg leste på OBMs Facebook at han mener diesel-bilen hans er miljøvennlig.

Startet han ikke forretninger i olja etter han gikk av som olje og energi-minister? Statsråder har ingen karantene-tid etter at de har vært minister med å drive business innen fagområdet sitt? De har vel flust av inside information de kan dra veldig nytte av?

Gammel 24-07-23, 14:29   #314
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Vet ikke om det hører inn under tråden, men jeg leste på OBMs Facebook at han mener diesel-bilen hans er miljøvennlig.

Hvis det er sagt i den sammenheng at det er mest miljøvennlig å kjøre den bilen du har lenger enn det er å bytte ut med en ny bil, så har han rett i det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 15:07   #315
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Startet han ikke forretninger i olja etter han gikk av som olje og energi-minister? Statsråder har ingen karantene-tid etter at de har vært minister med å drive business innen fagområdet sitt? De har vel flust av inside information de kan dra veldig nytte av?

Eier ikke han en stk oljeplattform?

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 15:29   #316
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Eier ikke han en stk oljeplattform?

Jo, men lurte på om han begynte i den bransjen da han gikk av som olje og energi-minister?

Eller var han inne i den bransjen da han ble olje og energi-minister?

Gammel 24-07-23, 15:35   #317
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jo, men lurte på om han begynte i den bransjen da han gikk av som olje og energi-minister?

Eller var han inne i den bransjen da han ble olje og energi-minister?

Tror nok at han hadde den før han gikk inn i regjering.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 15:48   #318
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Han startet opp det oljeselskapet etter at han hadde vært minister første gang.

Gammel 24-07-23, 15:49   #319
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I mitt hode er det riktig at Moxnes går av. Han har stjålet, og er blitt tatt for det. Mulig det handler om noe han har gjort privat. Solbriller til tusenlappen er en mye mindre selvberikelse enn hva nepotister og innsidehandlere sitter igjen med ved sine lovbrudd. -Men løgnene til media, folk og parti, er offentlige, og blir sånn sett den kjempesvære spikeren i kista.

Jeg synes Brenna også burde gå, men hun sitter vel beskyttet bak kronprinsessetittelen sin. Og jeg tror det skal mye til før partiet vil slippe taket i henne også.

Sist redigert av Kaija : 24-07-23 kl 16:19.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-23, 16:05   #320
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg synes Brenna også burde gå, men hun sitter vel beskyttet bak kronprinsessetittelen sin. Og jeg tror det skal mye til før partiet vil slippe taket i henne også.

Dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45.