|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Leser
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Du kan selvsagt ha rett, men det finnes plasser å stjele hvor det er mye mindre risiko for å bli tatt (som du skjønner forsvarer jeg ikke moralen hans, det bare virker så ... irrasjonelt?)
Enig i at det er ekstremt dårlig ting å si. Nå er det jo slik i politikk at det er helt umulig å vite om de sier noe for at de mener det eller for at det er "gode argumenter" for politikken deres.
![]() |
#303 |
flisespikker
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Jeg husker ikke detaljene, det kan godt hende det var sånn. Og i så fall synes jeg det også er langt mindre ille enn korrupsjon eller f.eks. at en maktperson driver seksuell trakassering (selv om det evt. skulle være innenfor grensen av hva som er lovlig).
![]() |
#304 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeMye annet som er ille ja. Jeg sammenligner egentlig ikke med noen andre, jeg bare så ingen annen utvei på denne saken sånn i det lange løp.
![]() |
#305 |
flisespikker
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg har ikke noen spesiell mening om hva Moxnes gjør; det er jo en partiintern greie om han skal være partileder eller ikke. Hvis de mener i Rødt at det vil skade partiet i valget om han blir sittende, så er det rimelig at han går av, og det samme om partiet ikke har tillit til ham lengre. For min egen del ville jeg ikke latt være å stemme på partiet på grunn av denne saken, men jeg har andre grunner til å ikke stemme på dem, så det er i grunnen irrelevant.
![]() |
#306 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEn ting var jo at han stjal. Noe annet hvordan han taklet det å bli tatt og fullstendig mangel av villighet til å stå til ansvar. Jeg forstår godt resten av ledelsen i Rødt er skuffet med tanke på hvor hardt de støttet hans første versjon(er). Man kan ikke ha en leder som takler kriser slik. Mener jeg.
![]() |
#307 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet er en grunn til at saken om Moxnes ble lekket, og det er en grunn til at han ble tatt. Jeg har kilder som sier at det ikke var første gang han var mistenkt for å stjele på Gardermoen, og at de denne gangen passet ekstra på når de så at han var inne i butikken. Var det riktig av dem å lekke saken til RB? Neppe. Kan jeg forstå ønsket om å gjøre det når han helt åpenbart sier en ting offentlig og gjør noe annet privat?
![]() |
#308 |
Leser
|
Leste dette i en kommentar fra leder i NTNU sin avis (universitetsavisen). Syntes dette var treffende:
Lynavleder=OBM
![]() |
#309 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeEgentlig er det litt fint å være tilbake i normaltider, hvor politikere går av når de ikke har oppført seg. I motsetning til da FrP var i regjering.
![]() |
#310 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg skremmes av både tankegangen og retorikken til en del av blodfansen til Moxnes. For det blir så klinkende klart hvorfor Donald Trump har en så trofast fanskare. Selv etter Moxnes selv innrømmer tyveri, så er det altså folk som mener dette bare er en svertekampanje og at han ikke har gjort noe galt? Jeg er sjeleglad for at systemet fremdeles fungerer såpass at han nå har gått av.
![]() |
![]() |
#311 |
Leser
|
Er det noen i tråden du sikter til?
![]() |
#312 |
Personlig pessimist
|
Nei, nei, nei. I kommentarfelt på Facebook, blant annet.
![]() |
![]() |
#313 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeVet ikke om det hører inn under tråden, men jeg leste på OBMs Facebook at han mener diesel-bilen hans er miljøvennlig.
![]() |
#314 |
Introvert optimist
|
Hvis det er sagt i den sammenheng at det er mest miljøvennlig å kjøre den bilen du har lenger enn det er å bytte ut med en ny bil, så har han rett i det.
![]() |
#315 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Eier ikke han en stk oljeplattform? |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
rakkarpus
|
Jo, men lurte på om han begynte i den bransjen da han gikk av som olje og energi-minister?
![]() |
#317 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Tror nok at han hadde den før han gikk inn i regjering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
flisespikker
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHan startet opp det oljeselskapet etter at han hadde vært minister første gang.
![]() |
#319 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeI mitt hode er det riktig at Moxnes går av. Han har stjålet, og er blitt tatt for det. Mulig det handler om noe han har gjort privat. Solbriller til tusenlappen er en mye mindre selvberikelse enn hva nepotister og innsidehandlere sitter igjen med ved sine lovbrudd. -Men løgnene til media, folk og parti, er offentlige, og blir sånn sett den kjempesvære spikeren i kista. Sist redigert av Kaija : 24-07-23 kl 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Dette.
![]() |
|
|