Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Går du uten truse når du har skjørt eller kjole?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-23, 17:31   #161
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går du uten truse når du har skjørt eller kjole?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, du sier at du ikke sitter, men flere andre beskriver hvilke kroppdeler som er i kontakt med underlaget (fortrinnsvis skjørtet/kjolen) når man sitter, og argumenterer for at det ikke er noen grunn til å la det være. Så jeg antar at en del andre setter seg ned, også i truseløs tiltand.

Selv er jeg ikke forutsigbar nok til å vite på forhånd om jeg kommer til å sitte ned eller ikke, når jeg er ute og går på ferie. Der skriver du at du løser det med å ha med truse i veska, som du tar på deg hvis du skal sitte ned litt lenger, men jeg tror ikke alle har det altså. Men om de vasker skjørtet etter hver gang de bruker det eller ikke blir jo opp til hver enkelt, så hva andre måtte gjøre bryr jeg meg ikke om, jeg spurte bare fordi jeg lurte litt på hvordan dette blir i praksis. Jeg ville nok ha ønsket å vaske skjørtet etter en dags bruk, om jeg hadde sittet naken ned på det, uansett hvilke deler som faktisk hadde vært i berøring med stoffet. Men det er bare følelsen jeg personlig har, og trenger ikke bety at det er spesielt uhygienisk i realiteten. Tror før øvrig alle skjønner at de ikke kan sitte ned med nakent underliv direkte på underlag andre skal sitte på, så det går jeg ut ifra at det ikke er noen som gjør.

Trusa har jeg kun tatt med i tilfelle prøving av klær, skal nevnes. Hsr ikke tatt den på utover det. Derimot har jeg tatt trusa AV langt oftere. Fordi jeg har holdt på å forgå av varme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 17:46   #162
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Når det er varmt så skjønner ikke jeg hvordan trusa er det klesplagget som gjør at det blir kjøligere på kroppen.

Gammel 21-07-23, 17:49   #163
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg argumenterte for at de vitale delene der nede ikke kommer i direkte kontakt med underlaget uansett. Jeg går ikke truseløs selv, jeg liker å ha en truse på både dag og natt, men ser egentlig ikke at en liten truse mellom underliv og bukse/kjole/stol vil gjøre slik en enorm forskjell på hygienen om det virkelig renner og drypper i varmen eller av andre grunner. Da går det vel gjennom uansett. (Jada, man kan bruke truseinnlegg). Jeg har i alle fall opplevd at det kommer noen dråper urin som gjør at trusen blir fuktig og da er det ikke langt til bukse/kjole/stol. Eller at jeg svetter så mye at klær og sengetøy blir våte. Jeg driver ikke med overdreven skifting og vasking på høye temperaturer med en gang av den grunn. Mulig jeg er en sjuske, men jeg har ikke med meg skift hele tiden og i sengetøyet sover jeg en til to uker før jeg bytter. Dere som sover nakne; Bytter dere sengetøy hver natt? For da kommer jo i alle fall tøyet i kontakt med edlere deler.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 18:08   #164
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå orker jeg virkelig ikke havne inn i denne tråden mer. Information overload.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 18:10   #165
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Når det er varmt så skjønner ikke jeg hvordan trusa er det klesplagget som gjør at det blir kjøligere på kroppen.

Nei, ok, men jeg bare er sånn. Jeg orker ikke beskrive i detalj hvor på kroppen jeg svetter mest, men jeg har skjønt at det er andre steder enn folk flest.

Gammel 21-07-23, 18:25   #166
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Haha sorry hvis det var meg. Jeg er egentlig enig i at denne tråden har tatt av. Men så klarer jeg ikke å gi meg. Skal prøve nå. Drar og drikker vin. Med truse. Og bukse, sommerbluse, ullponcho, åpne sko, solbriller og paraply. : oslosommer23:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 18:25   #167
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det var ikke spesielt deg liefje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 18:28   #168
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Drar og drikker vin. Med truse. Og bukse, sommerbluse,

Synes alle FP tråder burde ha denne eksplisiviteten fremover!

Gammel 21-07-23, 18:36   #169
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at jeg ønsker meg varme på et slikt nivå at trusa utgjør en forskjell. Nå er det mer spørsmål om ull eller bomullsstillongs.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 18:46   #170
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok en person med lite kroppsvæske som svetter lite i hverdagen, og jeg måtte faktisk på storbyferie i 33 grader før jeg opplevde at jeg ble klam på låra (med truse).

Gammel 21-07-23, 19:08   #171
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg innser at jeg ønsker meg varme på et slikt nivå at trusa utgjør en forskjell. Nå er det mer spørsmål om ull eller bomullsstillongs.

Tro meg, varmen i Spania forrige uke er ikke noe du ønsker deg. Men været her på hytta i Norge er ikke spesielt morsomt, det heller.

Gammel 21-07-23, 19:10   #172
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg er nok en person med lite kroppsvæske som svetter lite i hverdagen, og jeg måtte faktisk på storbyferie i 33 grader før jeg opplevde at jeg ble klam på låra (med truse).

Det var luftfuktigheten som gjorde opplevelsen ille da vi nylig var på ferie. Jeg har vært i Sevilla i 46 grader. 2015. Og 42 i to uker på Sicilia i fjor. Dette var like ille.

Gammel 21-07-23, 19:14   #173
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tro meg, varmen i Spania forrige uke er ikke noe du ønsker deg. Men været her på hytta i Norge er ikke spesielt morsomt, det heller.

Vi har faktisk snakket om det. Og tross alt, 11 grader og regn ER faktisk å foretrekke foran 45 grader og hetebølge.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-23, 19:16   #174
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, her er det faktisk hele 12 grader. Og regn.

Gammel 21-07-23, 19:58   #175
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Synes vi her i nord kan få litt av hetebølge i sør. Kunne vært fordelt bedre.
Leste igår at turister synes Bergen er eksotisk med regnet nå.

Gammel 21-07-23, 20:12   #176
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Haha sorry hvis det var meg. Jeg er egentlig enig i at denne tråden har tatt av. Men så klarer jeg ikke å gi meg. Skal prøve nå. Drar og drikker vin. Med truse. Og bukse, sommerbluse, ullponcho, åpne sko, solbriller og paraply. : oslosommer23:

Gammel 21-07-23, 23:24   #177
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jepp, man er skikkelig prippen om man blir sår fordi lårene gnisser sammen, eller man sliter med mye utflod eller urinlekkasjer, og er avhengig av truseinnlegg (som er noe av det som går igjen som grunn til at folk ikke føler seg komfortable med å gå uten truse).

...

Nei, det er selvsagt ikke prippent. Tydelig at enkelte følte seg truffet av min noe sleivete kommetar, uten at det var tilsiktet.

Gammel 21-07-23, 23:34   #178
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg drar ikke sydover på sommeren, takler ikke den type varme. Funker bra med truse her.

Gammel 22-07-23, 00:59   #179
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det er selvsagt ikke prippent. Tydelig at enkelte følte seg truffet av min noe sleivete kommetar, uten at det var tilsiktet.

Man trenger ikke nødvendigvis å føle seg truffet selv om man påpeker at å kalle andre som kommenterer for pripne ikke bidrar med spesielt god input i tråden.

Gammel 23-07-23, 12:59   #180
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg følte meg overhodet ikke truffet - jeg synes bare det var en helt dust kommentar å komme med, og at slike kommentarer ødelegger for debatten.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.