|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenFordi hun ikke har en offisiell rolle, tenker jeg? Som venninnen til Sofie Elise med den posen.
![]() |
#184 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Her var det vel Nora som holdt posen, men Sophie Elise som var ansatt av NRK? Jeg har en følelse av at Noras identitet ikke ble vist på bildene pga hennes tilknytning til kongehuset, men jeg kan ta feil.
![]() |
#185 |
Leser
|
Ja, men jeg synes jo det opplegget også var kjemperart! Venninnen er jo også kjent, hun holdt i posen
Ja, det er mye som jeg rett og slett synes er rart med denne historien.
![]() |
#186 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenÅh, hele det kjæresteopplegget hans er så kleint også. Kunngjøre separasjon fra kona og ny kjæreste samtidig.
![]() |
#187 |
© All rights reserved
|
Ja, det var der han mista meg. Ikke at jeg noensinne ville stemt Rødt, altså. Men der jeg kjente at her er det en karakterbrist ut fra tidligere mening om mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Leser
|
(denne så jeg ikke tidligere, litt usikker på om den var til meg) Det er selvsagt ikke ok at barna til Moxnes blir dratt inn i dette - de har jo ikke noe med det å gjøre. Da jeg skrev dette husket jeg feil - jeg trodde kjæresten til Moxnes hadde en rolle I Rødt, det har hun ikke.
![]() |
#189 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJeg syns både venninnen til Sofie Elise og kjæresten til Moxnes skal holdes ute av dette! Dette er relevant pga. rollene (Sofie som ansatt i NRK, og Moxnes som partileder). Det er ikke relevant å ta folk for dumme ting de gjør offentlig fordi man er "kjendis" av den ene eller andre grunnen. Ærlig talt!
![]() |
#190 |
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenNei, min kommentar om ungene var et ironisk hjertesukk over at selv om jeg synes det er en legitim medieinteresse i at en partileder tas for tyveri, i tillegg til endring av forklaringer, så tar det av langt over folkeskikkens grenser i håningen og latterliggjøringen i etterkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Dragedytteren
|
Enig. Det er nok nå.
![]() |
#192 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJeg får vondt i magen hver gang håning og latterliggjøring tar av. Man ender jo opp på motsatt side, på et eller annet merkelig vis - av ren *kremt* nestekjærlighet.
![]() |
#193 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenOg vi kan godt sirkle tilbake til Trettebergstuen og habilitet, som jeg syns er mer alvorlig, og som falt helt av agendaen da solbrille-gate kom opp.
![]() |
#194 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenHun har jo gått av, så det er ikke så mye mer å skrive om det. Selv om jeg synes det er viktig å diskutere krav til redelighet og integritet på generell basis. Og jeg mener at jo mer makt, jo større krav skal det stilles.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenSelv om det er statsråd som har sluttansvar (og visste bedre, og burde unngått dette) så synes jeg også det er interessant å se hvordan det bare har seilet gjennom i embedsverket. Pussig opplegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenHelt enig. Jeg forventer på generell basis mer redelighet av folk i maktposisjoner, og enda mer av dem som har ansvar for lover og regler (eller for å forvalte dem).
![]() |
#197 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenDet jeg synes er så vanskelig å forstå med Trettebergstuen er at hun faktisk gjorde fornuftige valg mht pendlerbolig, men klarte ikke å forstå habilitet før Brenna annonserte sine dårlige valg/Aftenposten begynte å grave i det (usikker på hva hun var obs på først).
![]() |
#198 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJeg tror ikke et sekund på at en statsråd ikke forstår habilitetsreglene, dette er noe alle som er saksbehandler i offentlig forvaltning blir kursa i på introkurset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenJa, og det er det som forvirrer meg. Hvordan kan viljen være tilstede i det ene øyeblikket og borte i det andre? Logikken er ikke til å ta og føle på.
![]() |
#200 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
En gang for lenge siden tok jeg et kurs som het noe a'la "Juss for ikkejurister". En av de tingene jeg husker var om habilitet. Kursleder/foredragsholder påpekte at i et lite land som Norge vil man i praksis måtte behandle saker o.l. også når bekjente er involvert, men hold deg unna nære venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|