Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-23, 12:09   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men Milfrid: grunnen til at media er på er jo selvforskyldt. Det er dette Giæver skriver om: det å kreve å bli værende fører til to ting:
1. At media er nødt til å forsette å skrive om saken
2. At partifellene blir tvunget til å støtte han.

Folk med makt/ i rampelyset gjør dette hele tiden. Det så vi også i Burøe- saken der folk sa han måtte få fred

Men det er de selv som står for seigpiningen ved å nekte å tre til siden.

Jeg er helt enig i at Rød er de som drar ut dette og holder saken i rampelyset altså.

Gammel 04-07-23, 12:23   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nei. Rød sier han ikke lengre uttaler seg fordi han er sykemeldt. Så da kan han enkelt skjerme seg fra media og ikke måtte forholde seg til spørsmål fra pressen.

Slik jeg forstår det.

Det forsvinner jo ikke. Men trykket letter jo.

Enig. Den stopper jo effektivt alle spekulasjoner. Så kan man gå videre ut fra hva som faktisk skjedde. Om det er spenningssøking eller sykdom (klemptomani) som ligger bak det.

Moxnes stjal. Ferdigsnakket. Move on. Rød får behandle det og så får nettverket hans sørge for at han får oppfølging i den grad han har behov for det. Pressen bør roe ned, dette er ko en personlig tragedie.

Jeg kjenner jeg blir helt satt ut av videoen.

Og for å ikke snakke om at han tok brillene av hodet, brettet dem sammen og la dem tilbake. For å så ta dem igjen og legge dem på trallen. Brillene på stativet er ikke sammenlagt, de ligger klare for å settes på på hodet. Men sammenbrettet er de lettere å legge fort i lommen.

Rød skuffer når de later som om videoen viser det Moxnes har sagt «hele tiden».

Dette. Dette og teit bortforklaring med «jeg fikk panikk og stjal fordi jeg var redd for hva de ville si hvis jeg leverte tilbake». Alle kan gjøre feil. Men da tar man for pokker ansvar og innrømmer hva man gjorde.

Jeg begriper ikke, gitt at Rød faktisk kjøper forklaringen hans, selv etter å ha sett den videoen som tydelig motbeviser påstanden om ar brillene ble med av butikken ved et uhell, synes at en leder som får panikk i en slik situasjon fortsatt kan være en leder. Og jeg forstår ikke at de, om de ikke tror på det, kan velge å beholde en leder som takler kriser på dette viset.

Jeg håper for partiets skyld at dette er en «ikke spark folk som ligger nede»-greie, og at han får anledning til å trekke seg selv som en litt mer «ærefull» avgang.

Når det er sagt så synes jeg pressen skal roe ned. Vi vet det var simpelt tyveri, vi vet det var løgn og løping fra skanse til skanse. Og uavhengig av støtten fra eget parti, vet nok Moxnes også det. Selvpåført eller ei, dette er neppe lett å stå i.

Jeg oppfatter det som en slags omskriving av historien. De sier jo at han har akseptert forelegget og dermed innrømmet tyveri. Ergo stemmer videoen - Moxnes har akseptert forelegg for å stjele, som videoen viser han gjør. Og så hopper de elegant bukk over den delen av historien hvor han har påstått at han ikke stjal med forsett. At brillene havnet i lommen ved et hendelig uhell fordi han trodde det var hans, eller alternativt at han ikke tenkte men bare stappet dem i lomma ubevisst.

Jeg er glad ikke Rød er mitt parti.

Jeg er helt enig i at Rød er de som drar ut dette og holder saken i rampelyset altså.

Altså, jeg blir helt forstyrret av denne Rød. Er det en hersketeknikk mot Rødt-velgere, eller er det autokorrektur, eller hva er det?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-23, 12:28   #3
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Altså, jeg blir helt forstyrret av denne Rød. Er det en hersketeknikk mot Rødt-velgere, eller er det autokorrektur, eller hva er det?

Det er Milfrid som skriver feil. it’s known to happen. Jeg legger meg langflat. Ikke kan jeg skylde på autocorrect heller, tror jeg. Virkelig ingen ide om hvorfor jeg har skrevet Rød og ikke Rødt. Hersketeknikk er det ikke da. Å fremstille seg selv som en som ikke vet hvordan noe skrives må vel være en ekstremt dårlig strategi for å herske over noen.

Gammel 04-07-23, 12:39   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Milfrid som skriver feil. it’s known to happen. Jeg legger meg langflat. Ikke kan jeg skylde på autocorrect heller, tror jeg. Virkelig ingen ide om hvorfor jeg har skrevet Rød og ikke Rødt. Hersketeknikk er det ikke da. Å fremstille seg selv som en som ikke vet hvordan noe skrives må vel være en ekstremt dårlig strategi for å herske over noen.

Du la deg flat med en gang da, og skylder ikke på noen andre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-23, 12:44   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I sin første forklaring, ja. Vi får se hva hun kommer med etter hvert!

Gammel 04-07-23, 13:03   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I sin første forklaring, ja. Vi får se hva hun kommer med etter hvert!

(Trygler om at dere har glemt Oscar Brå og at ingen leste tråden om fornyet respekt på Helsenorge).

Gammel 04-07-23, 13:01   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Vurderte å ta en «it wasn’t me”, men så ble det litt vanskelig når du hadde illustrert feilen min så rød… eh. Rødt på hvitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.