Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-23, 21:09   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen

Trettebergstuen kjente selvfølgelig reglene, og forsøkte å omgå dem. Hjulpet av sin statssekretær. Det er drøyt som bare det, og en udemokratisk ukultur.

Moxnes som stiller seg moralsk til doms over en hel del andre, valgte heller å stjele enn å gå tilbake med briller han tok med seg ved en feil, fordi han var redd for hvordan det ville se ut i media. Heller tyv enn dårlig PR, altså. Panikk i en slik situasjon er ikke spesielt tillitsvekkende det heller. Men det er ikke bevisst utnyttelse av statsrådposisjon, i det minste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-23, 21:36   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Panikk i en slik situasjon er ikke spesielt tillitsvekkende det heller. Men det er ikke bevisst utnyttelse av statsrådposisjon, i det minste.

Jeg synes mangelen på dømmekraft som han har vist i denne saken er ganske graverende for en politisk leder. Og som så mange før han virker det som han graver seg dypere og dypere ned i et hull for hver gang han prøver å unnskylde og forklare seg med ting som etterpå viser seg å ikke stemme helt. Det skal være lov også for politikere å gjøre feil, men da må man også tørre å si at man har gjort feilen med en gang - altså i det man oppdager at man har ubetalte solbriller i lomma.

Trettebergstuen-saken er veldig skuffende, og jeg er enig i at den er "verre". Men ingen av sakene er bra, og de rammer både enkeltpersonene som står bak og partiene de representerer. Dessverre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-23, 23:05   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Men ingen av sakene er bra, og de rammer både enkeltpersonene som står bak og partiene de representerer. Dessverre.

Jeg vedder 100,- på at Rødt blir å kaste han som leder. Som du ser så er det ikke store summen jeg satser

Gammel 02-07-23, 00:28   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke på han i det hele tatt. Jeg trodde på den første versjonen, men så tok det brått slutt. I beste fall intenderte han ikke å stjele dem i starten, men da han trodde var kommet unna med det tror jeg han tenkte at brillene var hans.

At skammen skulle være så stor at han ikke kunne levere de tilbake tror jeg ikke på.

Jeg tror han er ferdig innen en uke.

Gammel 02-07-23, 16:52   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg synes mangelen på dømmekraft som han har vist i denne saken er ganske graverende for en politisk leder. Og som så mange før han virker det som han graver seg dypere og dypere ned i et hull for hver gang han prøver å unnskylde og forklare seg med ting som etterpå viser seg å ikke stemme helt. Det skal være lov også for politikere å gjøre feil, men da må man også tørre å si at man har gjort feilen med en gang - altså i det man oppdager at man har ubetalte solbriller i lomma.

Trettebergstuen-saken er veldig skuffende, og jeg er enig i at den er "verre". Men ingen av sakene er bra, og de rammer både enkeltpersonene som står bak og partiene de representerer. Dessverre.

Usikker på hvorfor du siterte meg egentlig, for jeg skrev vel ikke at hans dømmekraft fremstår i harmoni med hans verv. Det med at han i det minste ikke har bevisst utnyttet statsrådposisjon var ment som a) jeg mener fortsatt Trettebergstuen er verre, helhetlig sett, og b) et hjertesukk over hvor sabla lavt lista for integritet blant de folkevalgte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-23, 20:16   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Dessverre, ja. Er enig. Å ta av lappen og ikke gå tilbake, er utilgivelig.

Utilgivelig faktisk. Da har du virkelig lagt lista helt absurd lavt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-23, 20:32   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Utilgivelig faktisk. Da har du virkelig lagt lista helt absurd lavt.

Eller hun setter ting på spissen og bruker sterke ord. Som du pleier å gjøre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-23, 21:23   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Input at "utilgivelig" blir veldig sterkt. Mannen har stjålet solbriller, ikke drept noen. Men jeg tror det kan bli vanskelig politisk fremover

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.