Sv: Bøker lest i 2023
1. Terry Pratchett: Monstrous Regiment. Krig er absurd, og det er Pratchett en mester i å formidle med stor humor.
2. Nina Lykke: Vi er ikke her for å ha det morsomt. Jeg ga meg før slutten, for det ble bare irriterende. Synd, for jeg hadde store forventninger etter Full Spredning.
3. Valérie Perrin: Å vanne blomster om kvelden. Fin bok om både ordinære og ekstraordinære hendelser.
4. Aslak Nore: Havets kirkegård. Ganske artig krim med litt teite karakterer.
5. Maggie O'Farrell: This Must Be the Place. Gode personskildringer - jeg ble kjent med hovedpersonene, men måten boken var strukturert på irriterte meg litt.
6. Elif Bautman: The Idiot. Språk og kjærlighet og reiser. Ingen stor dramatikk, men medrivende likevel.
7. Jon Kalman Stefansson: Fiskene har ingen føtter. Nært og fint om livet i Keflavik i både nåtid og nær og fjern fortid. Anbefales.
8. Erika Fatland: Sovjetistan. Lærerik og og veldig godt fortalt.
9. T.J. Klune: The House in the Cerulean Sea. Søt fantasy med mye kjærleik i mange former.
10. Are Kalvø: Hyttebok frå helvete. Jeg lo like mye ved andre gangs lesing.
11. Terry Pratchett: Mort. Denne er også lest tidligere, og jeg husket selvsagt fint lite av plottet, og koste meg denne gangen også.