Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meny til 17. mai?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-23, 11:32   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny til 17. mai?

Artig å lese denne tråden.

For meg er 17. mai-frokost/champagnefrokost noe som jeg bare har hørt om, som et fenomen. Jeg kjenner ingen som faktisk gjør det. Men det er kanskje fordi det er så mange ulike tog her i byen, og folk er ofte opptatt fra morgen til kveld. Selv har vi korpsbarn, noe som har medført kjøring grytidlig om morgenen. Men også i min egen barndom var det travelt.

Barnetoget i byen har alltid startet 9. (De siste årene har de utsatt det til 10.) Siden toget er stort, stiller skoler opp på ulike plasser, og vi møtte kl 8 et stykke utenfor byen i hele min oppvekst. Folketoget er enda større og slutter ikke før rundt 18. Man må kjøre selv her i byen. Bussene går knapt den dagen. Så ingen champagne på noen før evt om kvelden.

Jeg er vokst opp med middagsselskap om kvelden etter folketoget. Det var sammen med mine foreldres venner og deres barn. Foreldrene mine driver fremdeles med høytidelig selskap etter med de samme vennene.

Det har vi ikke videreført, vi har ikke kapasitet overhodet. Derimot har vi familielunsj. Det presses inn mellom ulike tog, og det er alltid mye kjøring og litt stress. Men koselig. Pleier å være utendørs, skjønt det er væravhengig. Menyen er enten grilling, salat, suppe, småretter eller lignende. Og mye is. Kanskje pavlova. Vi deler på matlaging.

Om kvelden er vi stuptrøtte og tar av oss bunad og ser på tv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.