Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-23, 08:25   #361
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Kan man ha pulverkaffe i konfirmasjon eller må man ha "ordentlig" kaffe?

Gammel 28-04-23, 08:39   #362
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg ikke en gang tenkt på, men i og med at jeg ikke drikker kaffe og mannen bare drikker kaffe hjemme hvis vi har gjester så har vi bare pulverkaffe i hus og jeg tenker det faktisk er bra nok. Det er nok av annen drikke om noen skulle grine på nesen av det. Jeg vet ikke en gang hvordan vi skulle laget kaffe til mange på noen annen måte. Vi har ikke kaffetrakter, men vi har en presskanne på 1 liter og det hadde tatt litt tid å lage noen liter kaffe på den måten.

Gammel 28-04-23, 08:43   #363
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes pulverkaffe er nødkaffe og noe jeg unngår så langt jeg kan. Litt som å måtte tørke seg med avispapir fordi man er tom for dopapir. Det går, men helst ikke. Kanskje å overdrive litt,men ikke mye

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 08:43   #364
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde nok blitt skuffet av pulverkaffe, men som gjest tar man det man får. Hvis det er enklest for dere, så kjør pulverkaffe.

Jeg er utslitt av alt styret og gleder meg til alt er over, for å være ærlig.

Gammel 28-04-23, 09:02   #365
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes faktisk ikke det er noe særlig styr. Akkurat nå er det ingenting mer å gjøre for oss enn å vente. De siste dagene blir litt travlere med baking og sånt, men her og nå er det ganske avslappende.

Gammel 28-04-23, 09:02   #366
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi drikker ikke kaffe og jeg har kjøpt inn pulverkaffe med tilsatt smak og vanlig. Fikk i går beskjed om at man kan virkelig ikke servere pulverkaffe i en konfirmasjon.

Gammel 28-04-23, 09:07   #367
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg skjønner jo at de som faktisk drikker en del kaffe foretrekker noe annet enn pulverkaffe så jeg er ikke overrasket over kommentaren. Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan lage (god) kaffe til mange uten å gå til innkjøp av kaffetrakter eller annet utstyr som aldri kommer til å bli brukt etter konfirmasjonen.

Gammel 28-04-23, 09:09   #368
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg skjønner jo ikke det, alt smaker og lukter like vondt.

Gammel 28-04-23, 09:12   #369
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Myria: For meg er det masteroppgaven jeg skriver i tillegg og samarbeidet eks som er styr. Ikke så fryktelig komf-relatert, egentlig. Det blir bare godt å fjerne et element.

Gammel 28-04-23, 09:34   #370
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi leide en diger kaffetrakter. Har bare Nespressomaskin selv og det hadde tatt for mye tid. Man kan kanskje låne to vanlige kaffetraktere av noen? Eller bare en, trakte og ha over på termokanner?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 10:22   #371
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Vi drikker ikke kaffe og jeg har kjøpt inn pulverkaffe med tilsatt smak og vanlig. Fikk i går beskjed om at man kan virkelig ikke servere pulverkaffe i en konfirmasjon.

Lån en vanlig kaffetrakter av en eller annen, lag et par kanner på forhånd og fyll på termokanner (som du sikkert også kan låne av noen) hvis det er mange gjester. Eller lån en stor kaffetrakter og en kanne fra det nærmeste idrettslaget e.l.

Beklager å måtte si det, men for meg blir det å sette fram pulverkaffe omtrent som å servere frossenpizza eller posesuppe til mat. Du kan selvsagt gjøre det, og jeg hadde selvsagt ikke klagd eller sagt noe (man er da høflig), men hadde blitt ganske overrasket. Og jeg er neppe alene om det, nordmenn er et kaffedrikkende folk, og de som ikke drikker kaffe er i mindretall. Det forventes ingen baristakunster, men det forventes nok helt vanlig trakterkaffe.

Sist redigert av My : 28-04-23 kl 10:36.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 10:24   #372
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville bare lånt meg en trakter eller to av kollega,venn,nabo. Altså, jeg hadde jo ikke sagt noe selvsagt som gjest. Det ville jeg jo heller ikke om vannet var lunkent eller brusen var uten kullsyre. Og folk klarer seg jo fint uten kaffe også om man ikke liker pulverkaffe. Så definitivt under i-landsproblematikk..

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 10:25   #373
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Jeg får kanskje spørre om å låne et par traktere. Jeg drikker som sagt ikke kaffe selv så dette er et punkt jeg ikke har ofret en eneste liten tanke.

Blondie: Det forstår jeg veldig godt. Det blir mye på en gang.

Gammel 28-04-23, 10:35   #374
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

vi skulle ha ventet litt med å handle skjønner jeg.

Om lappene henger på og du har kjøpt dress på Dressmann kan du sikkert få byttet og kjøpt på nytt.

Gammel 28-04-23, 10:35   #375
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kan man ha pulverkaffe i konfirmasjon eller må man ha "ordentlig" kaffe?

Ordentlig tenker jeg, men jeg er jo kaffedrikker.

Sist redigert av millact : 28-04-23 kl 13:48.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-23, 20:18   #376
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om lappene henger på og du har kjøpt dress på Dressmann kan du sikkert få byttet og kjøpt på nytt.

Skal sende mannen ned. Jeg har kastet kvitteringen, men lappene henger på og jeg vet når jeg kjøpte den så de burde finne det i systemet.

Gammel 28-04-23, 21:08   #377
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skjønner jo at de som faktisk drikker en del kaffe foretrekker noe annet enn pulverkaffe så jeg er ikke overrasket over kommentaren. Jeg tar gjerne i mot tips til hvordan lage (god) kaffe til mange uten å gå til innkjøp av kaffetrakter eller annet utstyr som aldri kommer til å bli brukt etter konfirmasjonen.

Lån en kaffitrakter og et par kanner av foreldre søsken, tanter eller naboer. Jeg tviler på at det er mange som ikke kjenner noe som helst som har kafftrakter.

Innser jeg var sen med å svare. Men altså. Det er jo ikke så vanskelig å få låne kan jeg tro.

Jeg har trakter, men leid lokale som også har. Så har bar kjøpt mange poser kaffi. Det drikkes av mannen uansett altså. Går nok ikke mange poser i konfen. Men mange som drikker kaffi blandet våre gjester så jeg hadde trengt mange glass pulver (som ingen hadde vært glad for, men 98% høflige nok til å ikke si noe, men jeg hadde fått høre det via via via i etterkant uansett.) så langt heller trakte noen kanner.

Gammel 28-04-23, 21:17   #378
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Begynner å dra seg til med planlegging her. Det er bare en uke igjen. Mannen har lagt på sofaen hele dagen, han er sylte forkjøla.

Vi har ei intens helg med handling og rydding og forberedelser. Bordkort og servietter må bli klare. Klær og sånn. Pusse sko og pusse sølv. Bestille brød og blomster.

Kjøpe inn en del annet.

Har tilbud om å låne små vaser til blomster, må finne ut hva slags lys vi skal ha, om vi trenger lysestaker også. Sjekke opp hva som er på lokalet. Husker ikke det fra sist vi hadde noe der.

Gammel 28-04-23, 21:36   #379
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Eldstemann og resten av venneflokken har alle blitt invitert i en av de andres konfirmasjon (både seremoni og selskapet). Jeg har hørt om noen som har med bestevennen i selskapet, men ingen som har invitert 8-9 stykker. Det blir nok uansett veldig hyggelig tenker jeg.

Gammel 28-04-23, 21:59   #380
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Hva gjør man forresten med pengegaver? Blir de bare liggende i kortet/konvolutten på gavebordet eller samler man det og legger det vekk? Jeg har forstått på gjestene at flere kommer til å vippse, men det er sikkert noen som kommer med cash.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.