|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Märtha Louise og media
Jeg tenker på at han bør ha et bevisst forhold til at slike videoer er markedsføring. Og at når han deler slik på sin egen vegg, slik jeg forsto han gjorde her, så er det markedsføring av eget produkt. Det er det i Norge regler for. Han bor etter det jeg vet ikke i Norge og trenger sikkert ikke forholde seg til samme regelverk her. Influensere som omtaler egne produkter, feks bøker, merker postene som egenreklame. Hvis han ikke er bundet av norske regler burde man forvente at han uansett har et bevisst forhold til det. Jeg tenker at dette er noe annet og kommer i tillegg til at han har en avtale med kongehuset om å ikke bruke dem til markedsføring. Det burde være en del av vurderingen hans når han driver markedsføring og tydeligvis driver massivt med det.
![]() |
#302 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg syns dureken fremstår som både kynisk og litt dum, og det er jo en uheldig kombinasjon.
![]() |
![]() |
#303 |
Panzerekstremfeminist
|
Sier han, ja. Jeg synes uansett det er helt fullstendig grenseoverskridende. Han «glemte» avtalen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Panzerekstremfeminist
|
Ja, enig i det. Martha skriver vel helle rikke reklame på innlegg hvor hun bruker genseren sin. Når er det norske forbrukertilsynet ganske lemfeldige i sine forsøk på å følge opp merkingen av reklame hos influencere, da. I 13 år har de swndt informasjonsbrev. Det straffer seg ikke akkurat veldig å bryte reglene for markedsføring i some.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Genseren har jeg ikke fått med meg. Det viser hvor vanskelig det er å følge med for forbrukertilsynet når en genser er reklame.
![]() |
#307 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaMen det er jo ikke vanskelig influenserne. De vet jo.
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Introvert optimist
|
Dette!
![]() |
#309 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaNå også på SKUP.https://m24.no/late-night-mads-a-and...-scenen/606117
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaFor meg virket denne opptredenen rasjonell. Hvis du føler deg forfulgt, hvorfor ikke konfrontere 600 journalister samlet?
![]() |
#311 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Märtha Louise og mediaHun ønsker jo ikke å svare, og avfeier ethvert legitimt kritisk spørsmål som irrelevant eller hat. At hun trekker inn eksmannen sin støtt synes jeg også er ufint.
![]() |
#313 |
Peppy!
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaDet er nå interessant å lese motsvaret hennes også, hvor intervjueren leser opp Dureks uttalelser fra en podkast, hvor han beskriver sexlivet deres. Det høres unødvendig ydmykende ut, å gjøre foran henne på scenen foran 600 publikummere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ja og nei. Målet med en podkast er vel å nå ut til flest mulig. Jeg synes det er ydmykende av DUREK å beskrive sexlivet deres.
![]() |
#316 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette! jeg synes det er å snu ting fullstendig på hue når hun refser media for å ta opp ting han med fullt overlegg har valgt å gå ut med. Hun burde jo ta det mad ham - at hun ønsker privatlivet sitt og sexlivet sitt i fred.
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg vet ikke hvilken sammenheng i intervjuet det ble tatt opp, men det er jo en viktig påminnelse til alle - også henne - at det ikke er den norske pressen som krenker privatlivet hennes. Jeg hadde dødd hvis min kjæreste hadde utlevert sexlivet vårt til gud og hvermann slik han gjorde.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 23-04-23 kl 23:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaI denne VG-saken ser man et bilde fra powerpointen hennes. Uansett hva Durek sier i podkaster, så trenger ikke Nettavisen lage overskrifter som dette: https://www.vg.no/rampelys/i/RGl1vW/...-hersketeknikk
![]() |
#320 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Märtha Louise og mediaJeg mener at pressen har et eget ansvar for hvordan sakene vinkles. Personlig mener jeg at Märtha og Durek gjør mye for å ødelegge sitt omdømme, men det betyr ikke at pressen skal ned på samme nivå. Skylddeling, men pressen må gå litt ekstra i seg selv, mener jeg.
![]() |
|
|