|
|
#741 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådDet er jo en veldig god grunn til at jeg ikke spiller. #tonedøv. Jeg hadde en kjæreste som både sang og spilte, og han hadde så lyst til at vi skulle synge sammen. Han fikk den brilliante ideen at jeg skulle synge en tone han inn i sagen. Jadda. «Syng en E». Han kunne like gjerne bedt meg snakke kinesisk.
|
|
#742 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-tråd
Ja, men du kan jo likevel ikke ta konkurranseelementet ut av fotballen. Hele konseptet med fotball er jo at to lag spiller mot hverandre, og hensikten er å få ballen inn i målet til motstanderen flest ganger. Det er det fotball går ut på. Ikke at alle løper rundt og leker med ball sammen, uten mål eller mening. En uhøytidelig konkurranse er også en konkurranse.
|
|
#743 |
|
Shake it out!
|
Ja. Man kan trene fotball, uten å spille kamper. Men da må laget være enig i det. Og man bør kunne få spille fotball som barn også, uten å spille kamp.
|
|
#744 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Unpopular opinion-trådHvis du ikke klarer å forestille deg fotball uten konkurranse har du veldig dårlig fantasi. Eller en veldig annen definisjon av konkurranse enn meg.
|
|
|
#745 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Helst det siste, tenker jeg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-03-23 kl 12:40. |
|
|
|
|
#746 |
|
Shake it out!
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg har ekstremt dårlig forestillingsevne for jeg klarer ikke å se for meg fotball uten konkurranse. Fint om du forklarer hvordan man spiler fotball uten å konkurrere om hvem som vinner.
|
|
#747 |
|
can-jur
|
Ja!!!!
|
|
|
#748 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jepp, det tilpasses og legges til rette. Og det hadde vært enklere om de var 25, for da er det flere som får til noe, statistisk sett. Det er såbart når det er ei fløyte. Og en klarinett. Der er 4 kornetter men to av dem er ferske og en klarer ikke de høye notene. Der er en eneste trommis og hen klarer ikke alltid holde takta.
|
|
#749 |
|
|
Det er jo bare å ikke telle mål det.
|
|
|
#750 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg fikk aldri lov til å være med i kor. Jeg elsker å synge, men klarer overhode ikke synge en eneste ren tone, så jeg ble kasta ut både på første, andre og tredje forsøk. Men jeg har rytme og gehør, så jeg kan danse, der både får og fikk jeg være med, og spille, kun keyboard. Jeg skulle ha dannet band med noen som kan synge. |
|
|
|
|
#751 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg slapp aldri inn i korpset. Jeg forble evig aspirant uten å tas opp i juniorkorpset. Jeg var helt sikkert elendig, men kom ikke her å si at alle korps er inkluderende. Jeg fikk pokker ikke plass på reservebenken engang.
|
|
|
#752 |
|
Shake it out!
|
Så det du egentlig svarer er at man får delta på lik linje, men at opplæringen er tilpasses nivået man er på. Som det gis pes for om man vil gjøre i fotballen, for der skal alle delta likt enten de har spilt siden de var 5 eller begynte da de var 12.
|
|
#753 |
|
Shake it out!
|
Og i barnefotball opp til en viss alder teller man ikke mål, det registreres ikke noe sted annet enn i hodet på ungene. Ungene er like opptatt av å vinne likevel. For fotball handler jo om å skåre mål.
|
|
#754 |
|
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror en av grunnene til at fotball er så enerådende for mange, spesielt gutter, blant annet er det Skilp er inne på - det er en lavterskelidrett med relativt lav inngangspris og lavt utstyrskrav, som gjør fotballen til en sosial arena for mange som ikke har andre sosiale arenaer. Det er mer enn en idrett. |
|
|
|
|
#755 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det er jo ingen som er uenig i det du sier her. Problemet er at vi er langt unna det idealet i dag, fordi det å legge til rette for de som ønsker å satse i for stor (og stadig større!) grad går på bekostning av resten.
Kompisgjengen på løkka trener ikke mot en kamp. de trener ikke mot noe. De spiller bare fotball. Lek. Idrett. Men de trener ikke for å oppnå best mulig resultater. Altså ikke konkurranseidrett.
Minner om snl sin definisjon igjen:
Ja, var det ikke det som var poenget? At når de får det til uten ekskludering, prestasjonsfokus og nivådeling i korps og dans, så bør det være mulig i fotball også? Det kan for øvrig godt være mange flere i et korps og i en dansetrupp enn på et fotballag, så det bør ikke være et argument for at det er umulig i fotballen.
|
|
#756 |
|
koko
|
Sv: Unpopular opinion-trådVekk frå idrett, over til ligging. Har skjønt at dette er upopulært, i alle fall på forum. Men la gå. Noko av det beste som fins er å legge seg i nyvaska sengekle som luktar sterkt av skyllemiddel.
|
|
#757 |
|
|
Selvfølgelig er jeg ikke uenig i det, men det er ikke et problem.
|
|
|
#758 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Ja, hvis fotballen fikk til det like bra som korps, teater, dans og kor gjør, så hadde det vært null stress.
|
|
#759 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det er vel ikke upopulært at DU liker skyllemiddel, er det? Det som ville vært upopulært hos meg er om du prøvde å tvinge meg til å bruke det. Eller er det en debatt jeg har gått glipp av? |
|
|
|
|
#760 |
|
koko
|
Upopulær meining. Så gjer alle som dei sjølv ynskjer. Kanskje det er eg som har misforstått tråden. Er open for det.
![]() |
|
|