Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?
Opprinnelig lagt inn av Eia, her.
Jeg mener at utbyggerne har sitt på det tørre, dvs. at de har fått konsesjon. Problemet er etter det jeg forstår at staten ikke hadde rett til å gi ut konsesjonen(e), og at det er derfor det demonstreres der det gjøres. Er det korrekt forstått?
Enig med Eia.
Jeg synes det er skremmende at staten ikke tok den tiden som var nødvendig. Skal lete frem en artikkel jeg fant om historikken.
Dommen sier jo ikke hva som skal gjøres, men tror det blir vanskelig å finne andre tiltak enn riving som vil fungere. Spesielt siden de ikke akkurat har hatt racerfart i jobbinga ... Synes faktisk synd på Terje Aasland nå (ikke så ofte jeg gjør det med politikere). Jeg er selvsagt enig i at det er en katastrofe å rive - det blir kjempedyrt, vi trenger strømmen, hvor skal vi ellers hente strømmen fra, landskapet har allerede sår, det vil ta masse tid og være et anleggsområdet og hva i alle dager skal OED si til utbyggerene? Men jeg tror ikke det finnes andre tiltak som tilfredstiller kravene (hadde det vært enkelt hadde det vært løst nå)