Sv: Kan/vil alle spise halalkjøtt?
Takk for diskusjonen! (Uten meg, jeg har vært opptatt med å arrangere barnebursdag men har lest!)
Spørsmålet her kom av at noen "bare" spiste svinefri mens andre kun spiste halal, og jeg lurte på om jeg kunne gi halal til alle disse, for å få brukt opp det vi hadde kjøpt inn rett og slett. Selv om det sikkert ofte går helt fint tror jeg konklusjonen for min del til neste gang enten blir vegetarpølser til alle svinefrie, eller prøve å selge inn pizza som bursdagsmat rett og slett. Eller, kom på at det ikke er godt glutenfritt, så da utgår det. ( )
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Jeg har hatt barn i barnehage som av religiøse årsaker absokutt ikke skulle spise halalkjøtt, da dette er helt forbudt i forhold til deres retningslinjer. (Sikh)
Nemlig! Takk for info. I en bursdagsinvitasjon fra et norsk navn hadde de sikkert ikke tenkt på å si ifra om det, tipper jeg.
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Jeg er sær på pølser og har smakt halal-pølse, og det finnes garantert ulike typer, men det jeg forsøkte vil jeg ikke spise igjen i hvert fall. Når det er sagt, så er det flere ulike pølser i kjøledisken jeg ikke liker heller.
Jeg tror muligens et av barna ble utsatt for denne opplevelsen, målt ut ifra entusiasmen hun utviste underveis.
|