![]() |
#261 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådBarnebord er greit nok det, men jeg er ingen tilhenger av egen barnemat hverken hjemme eller i selskap (bortsett fra ved allergier, men det gjelder jo alle aldersgrupper). Det som serveres, serveres alle. Man får spise det man har lyst på og (helst) smake på det andre. Nei til barnemenyer på restauranter, også. Og hvis det absolutt skal være spesielle barnemenyer med annen mat, må den i alle fall ikke bare bestå av junk (pølser og burgere og pommes frites og sånt). Nei, gjør det som i Frankrike: Der er barnemenyen en mindre og billigere porsjon av det som serveres på restauranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#264 |
Panzerekstremfeminist
|
Amen to that!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg møter meg selv i døra på mange områder da det gjelder det med hensyn. For rent umiddelbart føles det mer naturlig å legge til rette for Kari med glutenallergi enn for Heidi som stadig hopper mellom uten gluten / uten melk / vegan / raw / alternativt, ikke på grunn av sykdom, men fordi hun har lest om noen på Instagram som.. etc. Samtidig så er det jo gjerne en grunn til at folk oppfører seg som de gjør, og at de som krever særbehandling sikkert har en eller annen dypere grunn for det. Men det er vanskelig å henge med i svingene. Jeg synes jo ofte de som har reelle sykdommer og allergier, spesielle behov, eller barn som trenger litt ekstra er de som tar minst plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er en sånn kresen dust. Skulle ønske jeg ikke var det, men også med seg selv må man noen ganger velge sine kamper med omhu. Krever ingen tilrettelegging da.
![]() |
![]() |
#268 |
Yes, we can!!
|
Det, og et ikke så rent lite snev av "eldre-portalen". "ALT VAR BEDRE FØR!!"
![]() |
#270 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg spør alltid om det er noe gjester ikke spiser - uten å be dem spesifisere om de er allergiske eller kresne. Og jeg tilrettelegger gjerne. Det jeg reagerer på, er at det automatisk skal tilrettelegges for barn enten det nå er på restaurant eller hjemme. Da tror jeg man gjør dem en bjørnetjeneste. Og jeg tror at det er foreldrene og restaurantene som har "skylden". Veldig mange barn vil heller ha Grandiosa og pølser og pommes frites fordi de liker det bedre, men det er feil å gi dem disse alternativene "hele tiden". |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes det er spennende og interessant at FP ikke nødvendigvis er så PK som ryktet sitt ( i hvert fall i sin tid) tilsier.
![]() |
#272 |
Kidding, right?
|
Barna hadde sikkert ikke LYST å ha barnevakt, så da ble det sånn.
![]() |
![]() |
#273 |
Shake it out!
|
Som sagt, jeg har fostret opp en sånn kresen dust, og har ingen tro på at man blir det fordi man ønsker det liksom. Og så lenge man ikke gjør gedigne sirkusnummer ut av det og krever høylytt tilpassing og spesialbehandling, lever jeg fint med det. Jeg kan være særdeles grei mot sære folk også, når jeg vet det gleder. Kjipe remapølser til Svigersønn som har et anstrengt forhold til det meste av kjøtt for eksempel (kjip er min betegnelse, han elsker dem da). Men ekssvigerfar som var «allergisk mot hvitløk» spiste nok vesentlig mer hvitløk enn han trodde tålte.
![]() |
#275 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg vil ikke si at alt var bedre før, men at enkelte ting har beveget seg i mer ekstreme retninger, det står jeg for å mene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes strengt tatt det er viktigere at gjester (både store og små) trives enn at de skal spise mat vertskapet har bestemt, så jeg kan ikke helt se problemet med å tilpasse enten det er pga religion, sykdom, allergier eller liker ikke. Ingen er kresne fordi de vil.
![]() |
#277 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er kjip mor mot egne unger- de får være så god å spise det jeg lager, men om jeg inviterer gjester spør jeg alltid om det er noe de ikke liker/tåler. Jeg synes det er skikkelig trasig å lage noe som ikke faller i smak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJa jeg lager jo ikke suppe lengre etter den gangen jeg gjorde det og fant ut at den ene gjesten ikke liker supper. Jeg synes det er ganske sært å ikke like suppe, men det er jo litt kjipt å lage mat som en av gjestene ikke liker. Ergo serverer man ikke suppe. Og allergier tar jeg jo alltid hensyn til (men ikke ekssvigerfar sin hvitløksallergi etter at jeg ved et uhell fant ut at han verken var allergisk mot hvitløk eller syntes maten smakte vondt med hvitløk i).
![]() |
#279 |
Panzerekstremfeminist
|
Oh, yes.
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Unpopular opinion-trådKan man si man ikke liker suppe? Det er jo mange ulike varianter av smak og innhold der som annen mat. Skjønner jo at man ikke liker f.eks tomatsuppe eller broccolisupoe, men ALLE supper?
![]() |
|
|