Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-23, 17:53   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan noen vennligst forklare meg nytten av å gå et Prince2-kurs????

Jeg jobber som prosjektleder og har gjort det i mange år. Jeg har gått prosjektlederkurs på BI og lærte masse. Så fant et eller annet lyst hode på jobben min ut at vi måtte sertifiseres. Det er de to mest bortkastede dagene i hele mitt liv. Jeg lærte å pugge en hel haug av meningsløse definisjoner kun relatert til akkurat dette kurset. Jeg lærte INGENTING om praktisk prosjektledelse.

Og nå er en hel haug med yngre kolleger også sendt av sted på dette kurset. For å bli sertifisert.

Jeg ser at dette er en sertifisering som faktisk etterlyses i en del stillingsannonser, men jeg KAN IKKE FORSTÅ HVORFOR? Er det noen som har fått noe ut av det kurset utover å vise god evne til å pugge mye på kort tid? Hvorfor ønsker man ikke heller ansatte som stiller kritiske spørsmål til meningsløs bruk av tid?

En prosjektleder kollega av meg gruffet over akkurat dette forrige uke. Jeg synes jo at det kan gi mening tidlig i karrieren, men etter å ha jobbet som prosjektleder i mange år er det jo helt meningsløst.

løve70 er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.