Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-23, 08:16   #781
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

En Oslolue, et sjal og noen par med sokker i det siste. Bruker opp en brøkdel av restegarnlageret.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 20-02-23, 08:18   #782
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg virkelig storkoser meg med å strikke november jacket. Ettersom den strikkes i helpatent så går det veldig sakte, men det blir så fint og jeg vet at det blir et plagg som kommer til å brukes masse. Og så er det akkurat komplisert nok til at jeg ikke kjeder meg samtidig som det er enkelt nok til at jeg kan se på tv mens jeg strikker.

Gammel 20-02-23, 17:49   #783
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket en lue til en femåring i går, og så holder jeg på med en hals og to gensere som jeg veksler på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 20-02-23, 20:47   #784
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Barnelopper av pinneguri, og har noen lue-lotteri-gevinster i tankene for vinterferien neste uke.

Gammel 21-02-23, 13:10   #785
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker Karisokker fra LillCat design. Blir så lekre med flerfarget tråd.

Gammel 21-02-23, 15:15   #786
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg klikket meg inn på "Hva drikker du nå?"-tråden.

"Jeg drikker Karisokker fra LillCat design."

Gammel 21-02-23, 15:17   #787
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg strikker Karisokker fra LillCat design. Blir så lekre med flerfarget tråd.

Jeg er enig. Slike sokker blir veldig fine med flerfarget tråd. Nå kjente jeg plutselig at det var litt for lenge siden sist jeg forsøkte meg på det.

Gammel 21-02-23, 15:24   #788
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karisokker fra LillCat design utrolig vakre GinaK!

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 21-02-23, 17:11   #789
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Strikker Chunky Dahlia nå…
Hadde je hatt peis hadde den vært der akkurat nå…

Skjønner ikke feilene.
Har maskemarkører ettter hver rapport.
Det stemmer, kommer halvveis i mønsteret og hele skjiten er feil…
Bøæh!!!

Gammel 21-02-23, 21:40   #790
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg holder på med votter til toving, og et par pulsvarmere med perler. Har fått et lite strikkerush, og har en del farger og mønster jeg har lyst til å teste.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 21-02-23, 22:53   #791
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Pustet med magen og plukket opp Dahliaen og er nå i god gang med mønsteret igjen og denne gangen ser det bra ut.

Ble ferdig med denne genseren, Malin Bluse fra Sandnes, i helgen.
Dobbel Tilia i mokkabrun.

F7C1CFA9-CADC-4C65-AE7B-56C4796CD363.jpg

Gammel 22-02-23, 08:16   #792
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker babytøy til barnebarnet. Det er så fint! For øyeblikket veksler jeg mellom et Pinneguri-teppe, og Monday suit når jeg vil snakke eller se på tv samtidig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 22-02-23, 11:11   #793
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Festivalkjole fra PetiteKnit

Gammel 22-02-23, 11:38   #794
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med lue fra innlegget mitt den 20. Søt liten sak i knallrosa hip wool med håndmalt følgetråd i alle regnbuens farger. Femåringen ble overlykkelig.

Jeg holder fortsatt på med to gensere, en caramel sweater fra petite kit i håndmalt garn med merino, kasjmir og silke, en tråd Silk mohair fra Lang, og en tråd av dette garnet https://strikkesalongen.no/collections/tibet som er litt magisk. Fnugglett og supermykt.

Jeg strikker også en Sweater no 14 med v-hals og selvkomponerte striper. Den gar også en tråd håndmalt merino/kasjmir/silke, en tråd Silk mohair og en tråd double Sunday. Brun og hvit, den blir altså så fin.

Også har jeg en hals som småstrikk til tog og teamsmøte som jeg strikker i dette garnet: https://strikkesalongen.no/collections/cashmere-light

Det er virkelig det nydeligste garnet jeg noen gang har vært borte i - og veldig anvendelig, kan strikkes på ulike pinnestørrelse. Jeg drømmer om en hel genser i det garnet. Jeg strikker hals på finne nr 8, og det blir virkelig fnugglett og så mykt at det er helt utrolig.

Foe alle som bor i Oslo-området anbefaler jeg en tur til min lokale strikkebutikk - de har så utrolig mye lekkert og veldig søte og superflinke folk som jobber der. Ligger på Høvik.

https://strikkesalongen.no Det er både nettbutikk og superkul ekte butikk.

Når jeg blir ferdig med en av de to genserne (har igjen ett erme på No 14, og er ca halvveis på caramel) så skal jeg strikke denne https://www.ravelry.com/patterns/lib...g-over-gjerdet i supermyk italiensk merino og mitt nesten faste følgegarn.
Designeren jobber i strikkebutikken min, så jeg får hjelp underveis hvis jeg trenger.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 06-03-23, 08:26   #795
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Ble ferdig med Chunky Dahlia i går.

Nå har jeg startet på en Badger and Bloom i Kos oooog skal etterhvert starte på en Villmarksgenser til mannen.
Begge er planen at skal være ferdig til påske

Det skal holde hardt.

2D1E96C8-D316-4544-9447-72A1EC9F4F68.jpg

Gammel 10-03-23, 05:03   #796
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Chunkymarius i påskefarger, louigenser til baby og sparkebukse med seler til baby.

Gammel 10-03-23, 06:39   #797
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg er stadig innom tråden her og ser på alt det fine. Jeg vurderer fortsatt seriøst å lære meg å strikke.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 10-03-23, 08:36   #798
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det høres fint ut! Tips til senere: en tråd Sunday og en tråd Silk Mohair kan byttes ut med Double Sunday, men det blir et mye tyngre plagg

Kan man alltid gjøre det altså? Lillesøster ønsker seg balaclava som skal strikkes i double sunday, men jeg har både Sunday og Silk mohair liggende i farge hun ønsker seg. Hadde vært fint å kunne bruke opp det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-03-23, 09:08   #799
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble til slutt ferdig med min Ingen dikkedarer genser som ble strikket i Double Sunday. Jeg har mye garn igjen, og kjøpte derfor oppskriften til Hipsterluen og strikket en av dem også. Den ble faktisk veldig bra. Lillesøster ble misunnelig og jeg har ennå garn igjen, så jeg har tenkt å strikke en til. Må bare få kjøpt ny rundpinne da den jeg hadde knakk (!) da jeg knotet litt på fellingene øverst på lua.

apan er ikke aktiv  
Gammel 10-03-23, 17:44   #800
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå….

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan man alltid gjøre det altså? Lillesøster ønsker seg balaclava som skal strikkes i double sunday, men jeg har både Sunday og Silk mohair liggende i farge hun ønsker seg. Hadde vært fint å kunne bruke opp det.

Ja, det kan du. Det vil gi et annet uttrykk, men hvis hun takler pus opp mot ansiktet går det greit.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.