Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-07, 12:15   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om å diskutere navngitte personer i forumet?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Men hva hvis det er en lærer? Som en personlig ikke liker, som en synes ikke holder mål. Skal man da kunne henge vedkommende ut på nett? En vet jo lite om det er læreren som faglig ikke holder mål eller om det er eleven som ikke er motivert og åpen for ny kunnskap.

Dette er da ikke det samme som å kjøpe en vare og ikke få en god nok tjeneste levert. Man har kanaler man kan gå for å ta opp dårlige lærere. Både innad i skolesystemet og gjennom FAU.

Eller hva med frisører? Eks: En ung jente kommer til frisøren med bilde av fru Beckham, ber om en slik frisyre og er kjempesur fordi resultatet ikke ble som forventet. Er det da OK at denne frisøren navngis på nett fordi hun, i følge kunden, har levert en dårlig vare?

Det er forskjell på å få en frisyre som ikke er som man har sett for seg i hodet sitt og det å bli skamklipt.

Jeg er enig i at man skal advare andre mot useriøst helsepersonell, men er nettet den rette veien å gå? Dersom en hadde valgt media kunne en blitt tatt i ærekrenkelse, gjelder ikke dette på nettet? Blir det ikke mye subjektiv klaging av slikt og lite konkrete fakta?

Hvor tror du man når ut til folk? Ja, i ettertid ser jeg at jeg burde klaget både overnevnte lege og en annen jeg har vært borti inn til en eller annen instans. Men det ville uansett neppe ført frem og i så fall brukt lang tid og i mellomtiden ville flere mennesker blitt utsatt for disse.

Bør en ikke melde useriøst helsepersonell (som legen Sitron nevner) til politiet? Er det ikke en politisak når en lege utøver krenkende adferd ovenfor pasienter?

Uthengt med nick eller med fullt navn? Begge deler.

Forøvrig er jeg IKKE for å henge ut gud og hvermann fordi man personlig har fått såret stolthet eller whatever.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.