Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-23, 20:09   #561
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Ikke stopp på toppen av rulletrappa da folkens. Det er direkte farlig for dem som kommer bak. Flytt dere et skritt til siden, eller ta heisen hvis dere ikke er i stand til det. Ellers kan det skje en ulykke. Det andre må dere bare fortsette med. Jeg gjør sikkert også masse som er både irriterende og uforståelig for andre. Jeg kommer likevel til å fortsette å rope ut i denne tråden om ting jeg synes folk skal slutte med, fordi det er FEIL UTEN alle forbehold om særgrunner folk måtte ha. Og fortsette å la folk rope ut om ting som de mener er FEIL, som jeg vet at jeg gjør, trekke på skuldrene og tenke "dem om det, jeg gjør som jeg vil og har mine grunner". Eller bli flau og slutte med det fordi jeg ser at de har rett, og jeg ikke hadde tenkt over det før. Eller rope tilbake.

Men seriøst, ikke stopp på toppen av rulletrappa da.

Sist redigert av My : 17-02-23 kl 20:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 20:33   #562
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Eller bare konkludere med at folk er teite. Neidajoda.

Gammel 17-02-23, 20:34   #563
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og droppe Såpekassetråden?

Gammel 17-02-23, 20:38   #564
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Neida.
Jeg er bare generelt grinete om dagen..

Gammel 17-02-23, 20:41   #565
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ikke stopp på toppen av rulletrappa da folkens. Det er direkte farlig for dem som kommer bak. Flytt dere et skritt til siden, eller ta heisen hvis dere ikke er i stand til det. Ellers kan det skje en ulykke. Det andre må dere bare fortsette med. Jeg gjør sikkert også masse som er både irriterende og uforståelig for andre. Jeg kommer likevel til å fortsette å rope ut i denne tråden om ting jeg synes folk skal slutte med, fordi det er FEIL UTEN alle forbehold om særgrunner folk måtte ha. Og fortsette å la folk rope ut om ting som de mener er FEIL, som jeg vet at jeg gjør, trekke på skuldrene og tenke "dem om det, jeg gjør som jeg vil og har mine grunner". Eller bli flau og slutte med det fordi jeg ser at de har rett, og jeg ikke hadde tenkt over det før. Eller rope tilbake.

Men seriøst, ikke stopp på toppen av rulletrappa da.

Det er det såpekassetråden er til for.

Og det verste er at jeg sikker er en slik rulletrapptulling.
Helt legal forklaring på det, men djeez, jeg skjønner godt at folk blir gal av meg der.

Sist redigert av Nextlife : 17-02-23 kl 20:46.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 20:51   #566
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har opplevd det nemlig, noen stoppet øverst og sperret, jeg måtte enten dytte dem unna eller ta et skritt bak, gjorde dessverre det siste automatisk (man er jo oppdratt til ikke å dytte på folk), så jeg forårsaket nesten at personen bak meg datt baklengs ned trappa. Heldigvis gikk det bra, men det ble en liten dominoeffekt nedover. Tror ikke de på toppen var svaksynte eller ustø, de ble stående å diskutere hvilken vei de skulle gå. Trengte ikke å si fra da, de skjønte det selv når de oppfattet hva som skjedde.

Det samme gjelder forresten når man går av på toppen av skiheisen. Selv om man faller må man bare rulle, slepe seg, kravle, hva som helst, for så godt man kan å komme unna vei. Og i alle fall ikke bli stående der og fikle med vottene sine. Ellers blir det en veldig kjip kjedereaksjon.

Gammel 17-02-23, 20:57   #567
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Folk som i teammøter ramser opp alt de ikke har fått gjort (but why??) fordi de har det så travelt med alt mulig annet, og så veldig travelt og så veldig mye å gjøre. Akkurat som vi andre ikke HAR det? Vi bare har vett på å ikke si det, og disponerer tiden vår litt bedre??

Gammel 17-02-23, 21:48   #568
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden man i rulletrapper står til høyre og går til venstre, er det jo bare å gå forbi? Neida, skjønner at mange sikkert stopper midt og jeg har opplevd min andel av folk som stopper på toppen, men aldri opplevd det som farlig. Tenker vel at det kanskje er å overdrive litt, men… Sikkert fordi jeg også kan finne på å «dytte» folk som står i veien. I forsøket på å snike meg forbi da.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 22:00   #569
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Siden man i rulletrapper står til høyre og går til venstre, er det jo bare å gå forbi? Neida, skjønner at mange sikkert stopper midt og jeg har opplevd min andel av folk som stopper på toppen, men aldri opplevd det som farlig. Tenker vel at det kanskje er å overdrive litt, men… Sikkert fordi jeg også kan finne på å «dytte» folk som står i veien. I forsøket på å snike meg forbi da.

Sjelden nordmenn konsekvent står til høyre i rulletrapp. Det er stort sett okkupering av hele bredden.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 22:05   #570
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, hvis ikke du har opplevd det så er det sikkert en overdrivelse, og kan umulig være farlig. Så bare fortsett med det du.

Sist redigert av My : 18-02-23 kl 09:14.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 22:10   #571
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På stortinget t-banestasjon er folk i hvert fall veldig konsekvente med å stå til høyre.

Ikke opplevd at folk stopper øverst, men forstår godt at det er skummelt. Hsr dog laget kaos da vi drev og trente førerhundvalp i rulletrapp.

Gammel 17-02-23, 22:11   #572
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

My: du har mer enn bare *litt* brakkefeber, eller? Du er uvanlig amper.

Gammel 17-02-23, 22:12   #573
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ikke egentlig. Men skal ta meg sammen nå. Tar hintet.

Gammel 17-02-23, 22:30   #574
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Å stoppe på toppen av rulletrapper er sikkert mer vanlig på kjøpesentre enn ved t-bane/ kollektiv transport sted vil jeg tro.

Gammel 17-02-23, 22:43   #575
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ca bare i Oslo i Norge det er rulletrapper til kollektivtransport. Vi andre har det på kjøpesentre og kanskje på hovedjernbarnestasjoner/flyplasser.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 22:45   #576
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er vel ca bare i Oslo i Norge det er rulletrapper til kollektivtransport. Vi andre har det på kjøpesentre og kanskje på hovedjernbarnestasjoner/flyplasser.

Og noen har det ingen plass.

Gammel 17-02-23, 22:47   #577
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo en del både kollektivtransport og større jernbanestasjoner i Oslo, og jeg kan bekrefte at folk ofte står og tenker seg litt om i toppen av rulletrappene der.

Nå kan det kanskje argumenteres for at Oslo S er minst like mye kjøpesenter som kollektivtransportknutepunkt, da.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 23:01   #578
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er skummelt når folk stopper underst også. Med barnevogn, småbarn, fire kofferter eller generell manglende oppmeksomhet, og hoper opp en stappfull rulletrapp.

Har opplevd det. Kunne vært fysisk skadelig. Teller det da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 23:08   #579
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Det var for å ikke være diskriminerende og krenket og hva f har du...

Og jeg gjentar- folk er teite.

Gammel 18-02-23, 00:21   #580
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Tja, ikke godt å si hva som skjer når de bygger de nye bussholdeplassene på Flatåsen ...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.