Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Märtha Louise og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-23, 20:10   #281
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Märtha Louise og media

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg husker godt omtalen av henne. Vi er nøyaktig like gamle, så alle hennes livshendelser skjedde samtidig med mine. Og vi er ikke helt vilt ulike i utseende heller, så unge Polyanna følte nok et slags samhold med henne. Bare at hun fikk dyrke hesteinteressen, mens det fikk ikke jeg. Og et par andre ulikheter.

Men det var mye, altså. I mange kanaler, og ofte med små og store stikk.

Hun er et par måneder eldre enn meg, så jeg har også "hatt" med meg henne opp gjennom oppveksten. Og jeg har aldri hatt sansen. Jeg har dog veldig sansen for de to eldste barna hennes, og det virker som hun har et utrolig fint forhold til de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-23, 21:23   #282
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Et nær meg jobbet i Se og Hør da Märta var 16-17. Hen lå 11 dager i telt i telelinseavstand til sommerboligen for å få bilde av henne i bikini. Det var nydelig sommervær og hun gikk fult påkledd 24/7 mens hun så seg over skulderen. Så hun fikk nok kjørt seg, selv uten SOME.
(Det ble ingen bilde, btw.)

Det er utrolig kjipt at hun har blitt utsatt for dette. Da hun var aktiv i sprangriding var det viktig for alle i miljøet å ikke gå på tilbud om å kjøpe billetter til rytterfest til overpris når Märtha deltok på stevne, for det var det noen ('se og hør' eller 'nå') journalister som hadde prøvd seg på, for å prøve å få bilder fra festen. Så at hun, med rette, har følt seg jaget er det ikke tvil om. Hun hadde nok fått mye mer sympati om hun ikke hadde sauset sammen berettiget kritikk mot rolleblanding/kvakksalveri med rasisme og hat.

Gammel 13-02-23, 21:26   #283
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er saken med SE i VG. Dama til Marius er anonymisert. (Ble nevnt tidligere i tråden).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 08:59   #284
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Da er saken med SE i VG. Dama til Marius er anonymisert. (Ble nevnt tidligere i tråden).

Ikke lenge siden jenteparty i Lustrabadet med rullings som ligner veldig på noe ulovlig. Randi Liodden har publisert en sak på IG i dag.

Gammel 14-02-23, 13:00   #285
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ei i et kommentarfelt som oppsummerte hele greia ganske greit: Hun vil ha oppmerksomheten (fra pressen og folket). Hun vil bare ikke ha kritikk.

Parentesen er min.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 13:23   #286
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og så er det jo litt rart å mene at man ikke skal kunne bruke sosiale medier fordi man ikke ønsker at pressen er ute etter en.

Det er vel ingen som har sagt at hun ikke kan bruke sosiale medier? Det er forskjell på å bruke sosiale medier slik de fleste av oss gjør og å bruke sosiale medier til å aktivt oppsøke oppmerksomhet. Og det er rart å tenke at man skal kunne velge å være en aktiv og selvvalgt del av rampelyset samtidig som man sier at man ønsker å få være i fred og å ikke være i rampelyset, er det ikke?

Jeg synes også at hvis man ikke ønsker kritikk og/eller oppmerksomhet, kan man rett og slett ikke velge en partner som sier ting som er så støtende og provoserende som hennes partner gjør. Hun har tre døtre som er midt i "finne seg selv og sin egen seksualitet"-alder og har samtidig en partner som hevder at kvinners vaginaer må renses dersom de har for mange seksualpartnere. Det er jo helt vanvittig misogynistisk. I tillegg kommer uttalelsen hans om at folk som har kreft har det fordi de ønsker det selv og/eller ikke ønsker å leve. Til og med barn. Det er så støtende at jeg ikke har ord. For en som har hatt selvmordstanker siden barnehagen og i tillegg fikk kreft, var det veldig vondt. Og tro meg, jeg har grublet på om det kanskje er min feil at jeg fikk kreft, om jeg har ønsket meg på det, fortjent det fordi jeg ikke verdsatte livet nok og gudvethva. Hvis man ikke ønsker oppmerksomhet og/eller kritikk, drit i å si sånne ting da.

At et medlem av kongefamilien i landet mitt kan støtte en person som sier slik er helt utenfor min fatteevne. Og her har kongen og dronningen virkelig vært alt for veike. Dette handler ikke om kulturforskjeller, det handler om et menneskesyn som er helt uakseptabelt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 13:31   #287
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det var ei i et kommentarfelt som oppsummerte hele greia ganske greit: Hun vil ha oppmerksomheten (fra pressen og folket). Hun vil bare ikke ha kritikk.

Dette. Både ML og forloveden (og døtrene, ikke noe vondt sagt, de er sikkert flotte jenter) drar jo svært god nytte av pressens- og SoMes oppmerksomhet. Dersom man foretrekker et tilbaketrukket liv uten alles øyne på seg, får man prøve å leve etter dette. Stikker man hodet fram, må man regne med å få kritikk innimellom, ikke bare stående ovasjoner.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-23, 13:58   #288
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg er på sosiale medier. Mens siden RL Milfrid ikke har behov for å stikke seg fram eller havne i diskusjoner om hva jeg mener og synes er jeg forsiktig med hva jeg kommenter og legger ut, og har lukket profil. Det hadde vært rart å kommenter og mene og synes, og så bli indignert og såra og vonbroten fordi noen mener noe om det jeg mener.

Man kan ha sympati med tenårings-Märtha og hennes opplevelser med pressen og samtidig mene at hun tar ganske ræv valg nå om et liv utenfor offentligheten er det hun drømmer om. Kritikken mot Durek hadde vært den samme uavhengig av henne. Han går mer fokus på grunn av henne, den ser jeg. Men det er fordi hun er en offentlig person. Hadde han forlovet seg med Johaug eller Listhaug eller hvilken som helst annen kjendis, hadde det neppe endret noe. Tror jeg.

Gammel 14-02-23, 16:18   #289
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Alt jeg ikke har fått med meg. Heldig jeg. Helt uavhengig av sjamenn og engler osv, så mener jeg at arvelige topposisjoner i et land kan ta seg en bolle og dra til jordas kjerne.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 19:24   #290
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skikkelig sjokkert over siste utspillet fra det som mer og mer viser seg å være selveste svigersønnen fra helvete.

Han glemte visst avtalen de har gjort med kongehuset, og postet en helt utrolig puteflau liksom-meldingsutveksling om den nye afterski-låta han har laget med de nye boyband-kompisene sine. (for de av dere som ikke har fått det med dere live)

Tenk å være så respektløs. Jeg har ikke ord. For et mareritt for kongeparet og sikkert kronprinsparet også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 19:31   #291
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg er skikkelig sjokkert over siste utspillet fra det som mer og mer viser seg å være selveste svigersønnen fra helvete.

Han glemte visst avtalen de har gjort med kongehuset, og postet en helt utrolig puteflau liksom-meldingsutveksling om den nye afterski-låta han har laget med de nye boyband-kompisene sine. (for de av dere som ikke har fått det med dere live)

Tenk å være så respektløs. Jeg har ikke ord. For et mareritt for kongeparet og sikkert kronprinsparet også.

Jeg trodde først at nyheten om boybandet han er med i var en sånn Satirix-artikkel. Jeg mener, gå sammen med Olsenbanden-barnestjerne og danne boyband!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 19:36   #292
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg trodde først at nyheten om boybandet han er med i var en sånn Satirix-artikkel. Jeg mener, gå sammen med Olsenbanden-barnestjerne og danne boyband!

Boybandet er en ting - men den viktige liksom-melidngsutvekslingen med svigerfar er bare puteflau og viser at han har null respekt for avtalen som er inngått og svigerfamiliens ønsker.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 20-03-23, 20:11   #293
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kan man se dette?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 20:18   #294
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fjernet nå. Han slettet det «når han innså han hadde glemt seg ut» og var sååå lei seg.

Sjempevanskelig å huske at han ikke skal bruke kongefamilien i reklame og sosiale medier. Jada. Not.

Gammel 20-03-23, 20:31   #295
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvem? Jeg skjønner ikkeno…
Hvilken svigersønn? Hvilken Olsenbanditt? Hva ble sagt, gjort, skrevet… tell me all!

Ok, jeg er oppdatert.

Sist redigert av Nelly Nickers : 20-03-23 kl 20:35. Årsak: Det var jo bare et googlesøk unna.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-23, 21:57   #296
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

https://www.vg.no/rampelys/i/nQM5va/...rkelig-lei-meg
Her.

Gammel 20-03-23, 22:14   #297
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det viser at han heller ikke forstår forskjell på markedsføring og personlige innlegg. Det er også ganske flaut.

Gammel 20-03-23, 22:20   #298
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det viser at han heller ikke forstår forskjell på markedsføring og personlige innlegg. Det er også ganske flaut.

Hva mener du?

Gammel 21-03-23, 05:50   #299
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Alt med dette er flaut; "boy"bandet, liksomsamtalen med Kongen, og at han visst glemte avtalen. Kynisk regissert av en "gutt" på 50 år. Jækla greier!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-23, 08:06   #300
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liksomsamtalen har han ikke laget selv, da. «Bare» repostet. Men kleint, ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.