Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-23, 10:07   #961
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Der jeg kom fra, begynte våren så smått i slutten av januar, og listet seg så laaaaangsomt frem de neste månedene.

Jeg synes egentlig vinteren har blitt mer og mer sånn her etter at jeg har blitt voksen. Bare se ut av vinduet nå. Det der er vårsol, altså!

Gammel 09-02-23, 10:07   #962
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men det snøfallet, selv om det forsvinner fort, avstedkommer likevel en masse utbrudd av sjokk og vantro blant de som bor der, selv om det, som du sier, er helt vanlig. Bare vent og se, det kommer til å være like sjokkerende i år også.

Tror dette med overraskelse og sjokk er stort sett noe journalister finner på, de hauser det så veldig opp. Jeg kjenner ingen som blir overrasket eller sjokkert over snøfall. Folk kan klage, men det er ikke det samme.

Gammel 09-02-23, 10:09   #963
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men en helt usannsynlig holke, det har vi denne vinteren. Jeg var heldig og fikk haike med naboen til stasjonen idag. jeg finner ikke broddene mine nå, og man får jo ikke kjøpt nye noe sted.

Gammel 09-02-23, 10:22   #964
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er nok mye i det med hva man er forberedt på mentalt og i praksis når det gjelder vær og sesonger. Legger en om til vinterdekk litt før fristen eller følger godt med på værmelding så klarer en seg godt kontra å legge om idet det laver ned og er is. Om en håper på vår i februar/mars og tidenes korteste vinter er det tungt om det ikke slår til.

Er ikke direkte sjokk som en medisinsk tilstand men det blir fryktelig fort kaos på østlandet ved det første snøfallet eller når det kommer 20 cm snø på vinteren så det må jo tydeligvis være mange som ikke forventer det eller er forberedt på det.

Om det var meg du siktet til her i første avsnitt så er ikke jeg sjokkert eller overrasket over vinter nå. Jeg bare hater denne isholke vinteren som ikke duger til noe som helst.
Skikkelig vinter med snø og kuldegrader er helt greit, men minus og plusdgrader annenhver dag er helt pyton.
Tror nok heller ikke folk i Oslo blir så sjokkert over snø i mars (har snødd her 17. mai og), vi er bare klare for vår.

Gammel 09-02-23, 10:34   #965
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, sjokk var vel satt på spissen, men i alle fall sterk frustrasjon, formulert som noe man ikke trodde skulle skje (ikke som media har gravd opp, jeg snakker om innlegg her inne, på face etc). Typ "SNØ! Nå! Vi har jo hatt det så varmt og deilig, det skal ikke være snø nå, det skal være sol og varme og grilling i hagen - og jeg som akkurat har satt ut blomster i krukker på terrassen! " Eller noe sånt. Så ikke mer sjokkerte, bare mer klaging og syting. Og det har nok med innstilling og forventninger å gjøre.

Det kan selvsagt være varme og vårlige dager i mars, og de nyter jeg fullt ut og setter stor pris på. Men lar meg ikke frustrere av at ikke alle dager er slike, og går inn i måneden med forventninger om at det skal være som i 2012. Da er man jo dømt til å bli skuffet, nesten uansett hvor man bor. Men det hadde unektelig vært deilig da.

Men når det er sagt så gjelder det ikke bare folk på sørøstlandet, jeg har en bekjent her i byen, oppvokst i Troms, som alltid legger ut hylesutremeldinger på facebook hver gang det kommer snø f.o.m. mars og utover. Lurer på hva hen egentlig forventer seg...

Sist redigert av My : 09-02-23 kl 10:49.
My er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 11:01   #966
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikle vinter uansett hvordan den presenterer seg. Så i gruffetråden må det være helt greit å gruffe over vinter, selv om det er på en tid av året der man burde forvente seg vinter.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 11:16   #967
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kommer innom i sommer for å gruffe over insekt eller teit varme

Jeg skulle gjerne hatt et fornuftig vindu på kontoret mitt, sånn at jeg kunne sett dagslys, eller hvilket vær det er. Nå lynte det nettopp, så jeg regner med det er rimelig dårlig :geni:

Gammel 09-02-23, 11:22   #968
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Men en helt usannsynlig holke, det har vi denne vinteren. Jeg var heldig og fikk haike med naboen til stasjonen idag. jeg finner ikke broddene mine nå, og man får jo ikke kjøpt nye noe sted.

Jeg så de hadde på helsekostbutikken på Røa Torg (nede i senteret) her om dagen. Av alle steder.

Gammel 09-02-23, 11:24   #969
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg kommer innom i sommer for å gruffe over insekt eller teit varme

Jeg skulle gjerne hatt et fornuftig vindu på kontoret mitt, sånn at jeg kunne sett dagslys, eller hvilket vær det er. Nå lynte det nettopp, så jeg regner med det er rimelig dårlig :geni:

Satte meg på et fly i dag tidlig, og det lynte og haglet på vei til Flesland. Så lettere uinteressert i å være passasjer i dag. Og vinden skal ta seg opp til jeg skal hjem igjen også. Jo, gruff over denne vinteren er på sin plass.
Dessuten er fjellturer bedre med litt insekt og i kledd shorts .

Gammel 09-02-23, 11:42   #970
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Nei, sjokk var vel satt på spissen, men i alle fall sterk frustrasjon, formulert som noe man ikke trodde skulle skje (ikke som media har gravd opp, jeg snakker om innlegg her inne, på face etc). Typ "SNØ! Nå! Vi har jo hatt det så varmt og deilig, det skal ikke være snø nå, det skal være sol og varme og grilling i hagen - og jeg som akkurat har satt ut blomster i krukker på terrassen! " Eller noe sånt. Så ikke mer sjokkerte, bare mer klaging og syting. Og det har nok med innstilling og forventninger å gjøre.

Ah, ja, det evige trasset mot naturen, den finnes det jo masse av. Jeg tror vel egentlig ikke det er et uttrykk for reell vantro, mer ukuelig optimisme og dertilhørende skuffelse.

Gammel 09-02-23, 11:50   #971
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg var på jobbreise i Tyskland i går. Et lite øyeblikk stod jeg i en solvegg og kjente at sola skikkelig varmet. Det var ikke is og holke å se noe sted. Det var FANTASTISK!

Jeg er så innmari mye mer glad i alle andre årstider enn vinteren.

Utrolig enig!

Jeg bodde nesten 20 år i Nederland og Tyskland. Det kunne være iskaldt i februar, type -10-15, men det var sjelden. Kom det snø, var det eksotisk og alle løp ut for å kjøpe kjelker og ake på 2-3 cm snø. Som oftest var februar tilnærmet en vårmåned, sånn med de aller første tegnene på at våren var på vei. Ååååå hvor jeg savner det.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 11:51   #972
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg liker ikle vinter uansett hvordan den presenterer seg. Så i gruffetråden må det være helt greit å gruffe over vinter, selv om det er på en tid av året der man burde forvente seg vinter.

:dulter:

liefje er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 11:58   #973
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Utrolig enig!

Jeg bodde nesten 20 år i Nederland og Tyskland. Det kunne være iskaldt i februar, type -10-15, men det var sjelden. Kom det snø, var det eksotisk og alle løp ut for å kjøpe kjelker og ake på 2-3 cm snø. Som oftest var februar tilnærmet en vårmåned, sånn med de aller første tegnene på at våren var på vei. Ååååå hvor jeg savner det.

Det er bare å komme hit til vestkysten. De første snøklokkene kommer straks og hekken til naboen er snart grønn.

I tillegg får du en god dose vind og regn og det er sjeldent holke. Glatt fordi det er underkjølt regn, ja, men ikke direkte holke.

Gammel 09-02-23, 12:06   #974
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Ja, tenkte jeg skulle føye det til, for jeg vet jo at den "det må være lov" kommer, men glemte det. Det er ingen regler for hva det er greit eller lov å gruffe over i gruffetråden. Selv om noen ikke forstår, ikke er enig, eller ser på gruffet med humor, betyr det fortsatt ikke at gruffet ikke er lov. Det er ingen som har argumentert for eller ønsket noe annet heller, såvidt jeg kan se.

Gammel 09-02-23, 12:32   #975
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er lov å gruffe over været, men jeg er bare så glad for at jeg liker snø! Jeg liker å gå på skitur og å ha det hvitt rundt meg ute. Men denne vinteren her hos oss har vært interesant med både en lang snøperiode og nå en lengre mild/barnt periode. Litt holke har det vært her og.

For meg så er jeg helt inneforstått med at det er vinter og snø/is/kuldegrader ut mars, og kanskje i april og. Soldager med varme er bonus.

Jeg kjøpte meg piggdekk til sykkelen min nylig, og det var kjekt!

Jeg gleder meg til våren også, og jeg driver og sår frø og styrer på.

Gammel 09-02-23, 12:43   #976
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Gleder meg intenst til vår jeg også! Skal på en jobbtur til Amsterdam 19. april, og håper på full tulipansesong!

Gammel 09-02-23, 12:45   #977
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Standard

Gleder meg intenst til vår jeg også!

Jeg også. Helt til jeg oppdager at det er pollen om våren, da gruffer jeg litt igjen .

Gammel 09-02-23, 12:46   #978
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Hver årstid sine gleder.

Gammel 09-02-23, 13:04   #979
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hver årstid sine gleder.

Og hver årstid sine gruffer

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-23, 13:19   #980
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg synes egentlig vinteren har blitt mer og mer sånn her etter at jeg har blitt voksen. Bare se ut av vinduet nå. Det der er vårsol, altså!

Jeg ser ikke sol. Jeg ser ikke himmelen. Jeg ser ikke alle de fjella jeg normalt skal se om jeg ser ut vinduet heller. Jeg ser de nærmeste, men ikke de bak. De nærmeste var også borte tidligere i dag. Også så jeg akkurat en brøyte og salte-bil.

Etter noen dager med mange plussgrader så har det blitt kjøligere her, kmbindert med nedbør, så det ervåt snø/slaps alle steder

Jeg angrer på at jeg tok joggessko i morges (det var 10 grader i går jo!) for jeg m nemlig over en parkeringsplass rimelig dekket i 5 cm slapsesnø for å komme til bilen. Det er et par cm mer enn det var imorges da jeg kom. Jeg har vanntette joggesko altså, men de er jo ikke så høye

Det snør/sludder stadig relativt tett (vips, der var de nærmeste fjella også borte igjen ja) og det blåser.

Vinter.

Sist redigert av Malama : 09-02-23 kl 13:34.
Malama er aktiv nå  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.