|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Denne januaren har vært 4 år langt - minst.
![]() |
#842 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13
#843 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Gruffetråden 13En kollega som ikke vil gjøre det hen skal. Begrunnelsen er så på trynet at jeg anbefalte personen å skaffe seg jobb et annet sted, ev starte enkeltpersonsforetak. Neida, jeg gjorde ikke det, men lysten har vært der i halvannet år. |
![]() |
![]() |
#845 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette må være så enormt fortvilende. De er så store, så det er lite man får gjort som forelder. Samtidig er det så innmari vondt for ungene.
![]() |
#846 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden 13Etter det fortvilende og viktige russegruffet
#847 |
Drømmer
|
Det er veldig fortvilende, han har mange å være med men den innerste kretsen er han ikke i. Bussene har blitt bestemt veldig tidlig på høsten første året på vdg, og den du er på buss med er den du er med på skolen, den du inviteres på fest til osv. Innerst inne tror jeg ikke det er å være på buss som er det viktigste, men det å bli invitert på ting. Det blir så innmari synlig når flere av de han har vært kompis med og vært mye sammen med nå er på buss og de kun er med de. |
![]() |
![]() |
#848 |
Medlem siden: Mar 2008
Så utrolig trist at det er blitt slik mange steder. Min går i VG2 på en selvvalgt, men ikke populær skole. De har ikke snakket om russetiden overhodet sier hun; jeg tror henne, det er null fokus på det.
#849 |
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Russebussene kan ta seg en bolle! Den ene min valgte å ikke være russ på grunn av dette, heldigvis var det under pandemien med hjemmeskole og begrenset med russearrangementer og fester, så det ble ikke like kjipt som det kunne blitt. |
![]() |
![]() |
#850 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden 13Kjapt inne for å si vi har fått mail/skolemelding fra utdanningsetaten om russetid fir foresatte i 10 trinn og vgs. Mener det er nettmøte i februar. På jobb nå, men kan se senere om jeg finner det opp. Vet ikke om dette er spesifikt for Oslo.
#851 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg kan melde om veldig lite russehysteri på min skole. Vi har årets russ i hus og hun har vært på noen treff.
#852 |
Drømmer
|
Rektor her sa at det var snakk om nye retningslinjer , skulle være møte i år. |
![]() |
![]() |
#853 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gruffetråden 13En fordel med å bo på en liten plass at det er lite styr når det gjelder russetid. Jeg tror de som vil får være med, det finnes iallefall ingen russebuss i mils omkrets.
#854 |
Drømmer
|
Jeg er helt sikker på at mange på skolen der han går ikke opplever press, men for de er det kanskje ikke så viktig heller. For min m flere som det er viktig for, vil det jo oppleves som noe helt annet. Det gjør jo noe med ungdommen som gjerne vil være med, men blir utestengt. Det snakkes mye om russetid , men som sagt handler det også mye om det sosiale de neste to årene. |
![]() |
![]() |
#855 |
|
Min russ på en av skolene Knerten tenker på hadde en kjempefin russetid. Noe alkohol, men i følge ham et veldig inkluderende opplegg. De møttes stort sett på steder (les: parker) hvor alle kunne komme. Om absolutt alle føler seg inkludert vet man jo aldri, men det virket som veldig lite klikkete.
#856 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråden 13Tror det er forskjell på skolene her også. På eldste sin skole er det visstnok lite fokus på russetid ("visstnok", fordi det kunne ha vært det, uten at hun hadde fått det med seg eller lagt vekt på det, men det er i samsvar med informasjonen fra lærere også, og tidligere elever). Tror ikke det er mange etablerte og rigide grupper (de driver ikke med buss her, men russegrupper har de likevel), om noen i det hele tatt, midtveis i 2.klasse. Jeg vet ikke så mye om hvem som inviteres på fester og ikke, det hender da at min er invitert på fest, men ikke så veldig ofte. Det er like mye hennes egen fortjeneste, hun har heller ikke gjort noe for å delta mer sosialt. Hun har evnen til det om hun ønsker, har alltid vært veldig sosial og hatt stor vennekrets tidligere i oppveksten, men i løpet av ungdomsskolen trakk hun seg mer tilbake og ble svært selektiv i forhold til hvem hun ønsket å bruke tid på. Hun har sine tre-fire nære venner, og er fornøyd med det. Hun har vært skeptisk til fester (med alkohol) lenge, og har nok også takket nei til en del invitasjoner, men akkurat det har begynt å løsne litt mer nå.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 31-01-23 kl 12:30. |
![]() |
![]() |
#857 |
heimføing
|
Høyner med brodder på gulvbelegg! Hørte lyden av brodder lengre ned i trappa da jeg gikk ut imorges, men rakk ikke å komme ned og ut før vedkommende var forsvunnet bak hjørnet av blokka. Og ja, vi har belegg og gummikanter i trappa, der man tydelig ser merker av brodder - noe jeg trodde var fra gamle damer som har bodd der før. |
![]() |
![]() |
#858 |
Semiaktiv
Ja, det også, fordi det ødelegger belegget. Betong- og flisgulv er verst når det gjelder lyden av skraping med metallpigger. Lyden blir ikke riktig like ubehagelig på belegg. Jeg var i et kjempestort bygg (sykehus) med ulike gulvtyper, både belegg, flis og betong, og den bebroddede personen fulgte samme løype som meg, med broddene på hele veien.
#859 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
#860 |
Drømmer
|
Hvor mange russebusser det er her vet jeg ikkr, men det pleier å være en del selv om vi ikke bor på det største stedet. I min tid var det bare russebiler, det var bedre mener jeg dor da var set mange forskjellige. På bussene er de mange flere og dermed færre kjøretøy å kunne være på. |
![]() |
![]() |
|
|