|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#801 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg skjønner deg godt, Malama. Har som nevnt før alt babytøyet etter lillesøster som burde vært sortert og solgt/gitt bort. Og vi burde rydde ut av stellebordet hennes og blitt kvitt alle tøybleiene, det er tross alt nesten et år siden hun sluttet ned bleier. Men, det oppleves virkelig helt uoverkommelig.
![]() |
#802 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13
Seriøst?! De som sliter med å rydde er ikke relativt normalfungerende?! Det er bare å velge å rydde? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å kommentere det der altså. Og jeg har ikke vrangbrillene på.
#803 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg er mamma til ei med adhd. Hun er mer enn relativt velfungerende. Men rydding er altså vanskelig for henne. Det er ikke «bare» å rydde. Vi har hatt en del samtaler om det, og hun blir utrolig lei seg av dem som mener det «bare er å». For det er ikke alltid det. Selv om man er velfungerende på andre områder i livet.
#804 |
Drømmer
|
Nettop ,for mange er det ikke lett. |
![]() |
![]() |
#805 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Nextlife, det er mulig det stemmer for deg, men det er dessverre helt feil det du sier.
#806 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg anser meg selv som normalfungerende, men strever likevel med å rydde. Fordi jeg ikke er god på å lage systemer, fordi vi har for mye stash som ikke har fast plass, fordi vi ikke har et eget kontorrom, og fordi ingen er gode på å legge ting som faktisk har fast plass på riktig sted (typ verktøy, rene klær, solbriller, nøkler). Vi er jo litt late og uorganiserte, men det er ikke det samme som ikke velfungerende altså. Og valg om å være rotete? Skulle gjerne vært litt mer ryddig ja.
#807 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Beklager i etterkant og på forhånd om jeg tråkker noen på tærne, det er virkelig ikke meningen. Jeg prøver å formulere meg på et vis som er forståelig, men bommer tydeligvis,
#808 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg sliter også med noe av rydding, og tenker det er helt ok. Jeg har levd greit med å ha enorme mengder julepynt som ikke blir brukt i flere år og bare tatt det ut og dyttet det inn på mørkloftet i samme fart, år etter år.
#809 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Personer som av en eller annen grunn ikke passer inni svaret?? Beklager Nextlife, men nå synes jeg du tar på deg offerrollen her. Lite kledelig. Jeg forstår ikke hvordan man kunne tolke det du (eller agenten) skrev på en annen måte. Beklager. Jeg blir sjelden gretten av ting jeg leser her, men jeg synes svarer til agenten var ovenfra og ned, og ditt forsvar likeså. Hvis det hadde vært så himla lett å rydde, hadde alle hatt det ryddig. Jeg kjenner mange oppegående rotehoder. Ikke kun noen få som av en eller annen grunn ikke passer inn i svaret.
#810 |
Rockesøster
|
Jeg tar ikke på meg en offerrolle, men et ansvar for at jeg ikke greier å formulere meg forståelig.
#811 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Man trenger ikke ha en diagnose, være deprimert eller ha andre issues om krever hjelp utenfra for å synes rydding kan være utfordrende. Det kan holde å feks være aleneforelder med krevende jobb og mye på tallerkenen. Å si «det er bare å
» er ufint uansett hva det dreier seg om - trening, rydding, finne seg en kjæreste, whatever. Alt er enkelt for den som fikser det enkelt. Jeg er mentalt veldig sterk og tåler mye. Jeg tror likevel ikke at det er «bare å» ta seg sammen og ikke smelle i veggen likevel. Jeg innser glatt at det er jeg som tåler mye, ikke andre som nødvendigvis tåler lite.
#812 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Jeg gruffer over å bruke lørdag kveld på legevakt. Stakkars junior brakk arma på siste tur i bakken i dag. Jeg stod på parkeringsplassen og ventet og så han tok siste kroken før stengetid opp. Gikk en stund så dro scooteren opp. Vel, heldigvis bare en arm. Men kjedelig med fire uker i gips når han akkurat har begynt skisesongen. |
![]() |
![]() |
#814 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråden 13Så kjipt, Vixen.
#815 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråden 13Så kjedelig Vixen!
#817 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Absolutt, og også jeg syntes det var et styrete ork de første gangen jeg brukte Finn. Nå går det på autopilot de gangene jeg bruker det, og jeg ser kun fordelene. |
![]() |
![]() |
#818 |
Drømmer
|
![]() Sv: Gruffetråden 13Finn synes jeg er styrete og jeg sliter med å få solgt , selv om jeg ikke har spesielt høye priser.Tise var lett i starten, nå styrete men det har vel med at det har vært mye svindel der. |
![]() |
![]() |
#819 |
can-jur
|
Det betinger jo at man bor et sted der Finn faktisk funker.
![]() |
#820 |
Tittel og tittel....
|
Jepp. Her finnes jo noen facebookgrupper, men de betinger jo at det er noen som akkurat der og da trenger/har lyst på det man selger eller gir bort.
|
|