Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå? #5

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-23, 23:07   #501
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå? #5

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

The Bear er fantastisk og jeg elsker den. Men den handler jo i stor grad om stress, så det er jo ikke så rart at den er litt stressende.

Hvis noen vil se en lite stressende, men nydelig, feelgood og annerledes matlagingsserie, anbefaler jeg "The Makanai: Cooking For The Maiko House".

Handler om to skjønne japanske tenåringsjenter som drar hjemmefra for å bli maikoer (en slags geisha), hvor den ene av dem ender opp med å lage mat til alle jentene i maiko-kollektivet i stedet. Om forholdet mellom personene som bor der, og om mat. Fantastisk, japansk mat, jeg får lyst til å hoppe inn i TV-en og spise alt. Bør ikke sees når man er sulten.

Sist redigert av My : 20-01-23 kl 07:36.
My er ikke aktiv  
Gammel 20-01-23, 00:23   #502
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Straks ferdig med S3 av His Dark Materials. Den bør egentlig sees under ett; altså S1-S3. Det har vært lange pauser mellom sesongene, og da forsvinner mye av historien. I hvert fall for oss.

Har også begynt på S1 av Cranford. Så den da den kom 2007. Koselig gjensyn, og alltid stas å se kostymedrama.

Prøver å karre meg gjennom S1 av Interview with the Vampire. Stilistisk flott, vellaget og velspilt, men jeg lar meg ikke henføre av handlingen. Dessverre.

Sett The Story of Tea på Netflix. Dokumentar og teen opprinnelse og hvordan den dyrkes rundt om i verden. Interessant, dog ikke en dyr og forseggjort produksjon. De har reist rundt da. Det skal de ha.

Gammel 20-01-23, 15:38   #503
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har set tre episoder av That 90s show på Netflix og det gir jo 90-talls sitcom flashback. Med latter på boks, Kitty og Red og det hele. Ingen stor serie, men akkurat som forventet, men når ikke opp til originalen.

Det er ikke så mye 90-tallsreferanser som jeg ville trodd. Er ikke frisyrene feil? Eller var USA annerledes enn oss?

Jeg har sett noen episoder nå, og synes det ser ganske riktig ut. Men jeg var tenåring på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000, så det kan nok stemme at USA var før oss. Også ble det vel diskutert i en annen tråd her inne at studenter har andre minner om moten fra 90-tallet enn vi som gikk på ungdomsskolen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-01-23, 16:08   #504
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg tenkte litt på det mens jeg så videre og det jeg savnet mest var vel midtskillen a la Nick Carter på guttene. Jeg prøvde tenke på meg selv på UiB i 1995 og hadde ganske glatt hår og sideskill, så det stemmer nok. Er ikke alt jeg husker som er korrekt.

Jeg tenker nok mer på 1998-ish-håret da jeg så ut som Kristin Frogner i Hotell Cæsar med alle hårspennene og sommerfuglene i håret, og eller Kelly Taylor med kort hår og Clair Arnold i 90210 når hun laget tykke lyse striper i det mørke håret. Lite jeans og mye allværsjakke i 2995. Men også flanell, store smykker, eller chokerhalsbånd. Og stygge collegegensere.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 21-01-23, 10:31   #505
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har skaffa med Viaplay for å sjå pørny. Er det andre ting eg burde sett den måneden eg har abonnement?

Gammel 21-01-23, 10:44   #506
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hondacrv: Elsk meg, meningen med med livet og nede.

Gammel 21-01-23, 16:00   #507
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sett ferdig White Lotus s2, Muldvarpen (film fra 2011), Og begynt på Meningen med livet nå.

Gammel 22-01-23, 00:16   #508
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har akkurat sett ferdig Colin fra regnskap, som var best i de første episodene. Før den så jeg Carmen curlers, og Demenskoret før der igjen.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 22-01-23, 01:27   #509
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Cell 8 på Viaplay. Svensk thriller. Litt treg start, men spennende til siste slutt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 22-01-23, 01:30   #510
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett Avatar i kveld, sammen med 17-åringen. Den første altså, på Disney+.

Gammel 22-01-23, 11:09   #511
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg, som har så liten matlyst for tiden, er hekta på programmer og filmer om mat. Men kanskje det vil få opp matlysten litt.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 22-01-23, 17:33   #512
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Drømmeren- Karen Blixen blir til på Viaplay.

Sett filmen Parasitt fra Korea på NRK ikveld, den var ehh rar.

Sist redigert av Millen : 22-01-23 kl 22:16.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-01-23, 11:17   #513
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig seint ute men vi ser Den som dreper på NRK, fytti så ekkelt og bra!

Gammel 23-01-23, 11:24   #514
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Veldig seint ute men vi ser Den som dreper på NRK, fytti så ekkelt og bra!

Jeg likte sesong 2, men klarte ikke se hele sesong 1 (hoppet over flere episoder på midten). Jeg har ganske dårllig toleranse for tortur-aktige plot.

Gammel 23-01-23, 13:44   #515
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Your honor sesong 2

liefje er ikke aktiv  
Gammel 23-01-23, 13:45   #516
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Når begynner egentlig sesong 14 av MasterChef Australia på tv i Norge. Tør ikke Google. Da finner man jo ofte plutselig info om vinneren som jeg såklart ikke vil vite

liefje er ikke aktiv  
Gammel 23-01-23, 14:01   #517
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg lei alt så jeg startet på Grimm igjen som jeg så ferdig for noen år siden.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 23-01-23, 14:09   #518
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sett ferdig alt av His Dark Materials og det var jo en hjerteskjærende slutt...

Er klar for noen måneder i strekk med Mr. Pascal og har startet på The Last of Us. Og jeg må bare nevne det, folkens, selv om det er tidlig og sånt og at det nok er overvekt av blodfans, MEN den har i skrivende stund hele 9,4 på IMDb. Det er utrolig høyt. Og for Fringe (og Mindhunter) fans, så kan det nevnes er Anna Torv er med!

Og så ser jeg Cranford på Britbox, og som er et hjertelig gjensyn.

Gammel 23-01-23, 19:55   #519
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har binget The one på Netflix, og angrer på at jeg ikke fulget bedre med for den var veldig bra. Men det ser ut til at det kan komme en sesong til. Nå ser jeg Queer eye: Japan for litt feelgood og inspirasjon.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-01-23, 09:43   #520
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Når begynner egentlig sesong 14 av MasterChef Australia på tv i Norge. Tør ikke Google. Da finner man jo ofte plutselig info om vinneren som jeg såklart ikke vil vite

Nå googla jeg litt, og det mest presise svaret jeg fant var "til våren". Det kan jo bety alt fra nå og til juni, antar jeg!

(Jeg elsker spoilere, så ingen fare for meg på googlefronten, vet så klart allerede hvem som vinner!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.