Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-23, 09:01   #741
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det var veldig fint. Men hva er «kast»?
Oppskriften så grei ut, om jeg skjønte riktig er det tre pinners syklus?
Men kast?

Kast er bare å legge tråden rundt pinnen. Det brukes ofte for å øke antall masker, men innebærer også at du får et "hull". Kast er i hvert fall uhyre enkelt.

Jeg er enig i at det var et veldig fint skjørt. Jeg liker skjørt som er litt lenger enn dette, men det burde være uproblematisk å legge på 5-7 cm i lengden.

Gammel 08-01-23, 08:39   #742
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Noen som kan anbefale en oppskrift på et strikket skjørt med god vidde. Litt sånn 50-tallish?
Uten fancy ting som parentstrikk og falsk (?) patent osv. her er det rett og vrang som gjelder

Dette :

https://www.strikkezilla.no/voksen/konstanseskjort

Gammel 09-01-23, 08:17   #743
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med det været vi har nå, så ønsket snuppa seg en balaklava. Det var heldigvis lettstrikket og ble ferdig i løpet av helgen. Det ble en lyseblå versjon av denne:

Mannen min var veldig tydelig på at jeg IKKE trengte å strikke noe tilsvarende til ham. Jeg vet heller ikke om jeg synes disse balaklavaene er så innmari fine, men jeg ser jo at det er veldig poppis hos ungdom på snuppas alder.

Gammel 09-01-23, 08:21   #744
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i gang med Rallargenser til mannen min.

Gammel 09-01-23, 08:42   #745
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker Ankers cardigan my size til meg selv i håndfarget gyllenbrun ull.
Og har tomlene igjen på votter til minstemann - søtchilidesign - supert prosjekt til rester av ull og tynn silk mohair.

Gammel 09-01-23, 08:46   #746
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikker på meg skuldervondt i helgen.

Jeg strikker denne i grønn:

007 er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 08:52   #747
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker MiniJord tøfler til en liten baby, som også skal få en Minsten-jakke og en Willums selebukse som jeg har strikket ferdig.

Den balaklavaen var kul! Tror kanskje den kan være noe for min snuppe også, hun er mye ute. Skal vise den til henne.

Gammel 09-01-23, 09:43   #748
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker en sweater no 14 med v-hals, en caramel sweater i verdens luftigste blanding av jak- og merino, med håndmalt følgegarn og fnigglett cashmere - og et Sophie scarf i det som må være verdens dyreste garn - et som er 50% blanding av moskus og silke, og tynntynn cashmere. Skjerfet skal være flyturstrikbetøy, de to genserne veksler jeg på for ikke å bli lei.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 12:27   #749
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Da har jeg bestilt garn til nok en November Jacket i den lekre fargen bjørnebærsaft (Peer Gynt fra Sandnes Garn).

Jeg har strikket en slik før. Den har jeg brukt helt vanvittig mye, men den er i gulbrun, så jeg kunne godt tenke meg en til i en annen farge. Om våren og høsten fungerer den som ytterjakke, for den er ganske tykk. Ettersom den strikkes i helpatent er det en tidkrevende sak, men det er egentlig helt greit å ha prosjekter som tar litt tid. Produksjonen min er uansett for høy.

Gammel 09-01-23, 12:34   #750
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Prøver meg på Weekend lue av PetiteKnit. Etter det blir det en beige versjon av Sunday Sweater.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 09-01-23, 13:07   #751
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den helt nye Agnete cardigan fra Petiteknit er så fiiin Jeg tror ikke jeg har tålmodighet til den, dessverre

Jeg holder fortsatt på med en rustfarget Monday sweater. På ønskelisten står den nye, tynnere versjonen av Sweater no 9 https://myfavouritethings-knitwear.c...-9-light-norsk. Jeg har den i den opprinnelige versjonen, men den er litt varm

Jeg har også lyst på Nord pullover fra Hanne Rimmen https://www.rimmendesign.com/product...pullover-norsk

Jeg har pinlig mange strikkegensere, men klarer ikke å stoppe

Gammel 09-01-23, 13:58   #752
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg er enig i at Agnete cardigan er veldig fin. Jeg kommer garantert til å strikke en slik også, men den ligner ganske mye på Hennie cardigan fra Sandnes Garn som jeg strikket i høst.

Jeg venter på oppskriften på Elisabeth bluse fra PetitKnit. Den har både v-hals og krave. Det har jeg ikke gjort før, så den blir det spennende å forsøke seg på.

Gammel 14-01-23, 14:19   #753
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er FERDIG med november jacket, og er umåtelig stolt. Et par skjønnhetsfeil dog, men hvem har ikke det. Nå må jeg scrolle gjennom tråden etter inspirasjon til nytt prosjekt.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 14-01-23, 14:49   #754
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker denne i apakka tweed. Har en frostpist av en datter som skal få denne genseren, garnet er veldig mykt og godt.

https://www.gyldendal.no/artikler/gr...tbladgenseren/

Gammel 14-01-23, 16:30   #755
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er i innspurten på ei sunnfjordkofte. Driver med montering, og det er så KJEDELIG! Får se om jeg beholder den sjøl eller gir den til svigerdatter. Tror den blir øøøørlite knapp til meg, og hun er spinklere enn meg.

Gammel 15-01-23, 09:11   #756
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har faktisk ikke visst om at det finnes sunnfjord-kofte, men ser det er oppskrift på sandnesgarn. Det må jeg jo ha!
..Men den finnes sikkert bare med fullt monteringsopplegg?

Gammel 15-01-23, 10:03   #757
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har faktisk ikke visst om at det finnes sunnfjord-kofte, men ser det er oppskrift på sandnesgarn. Det må jeg jo ha!
..Men den finnes sikkert bare med fullt monteringsopplegg?

Jeg har gjort den om til raglan. Brukte ei oppskrift til samme strikkefasthet med raglan som hjelp; null problem.

For å være helt ærlig har jeg også tegna av diagrammet fra bilder siden jeg ville strikke i finull og Sandnes krever kjøp av garn ...

Gammel 15-01-23, 15:13   #758
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Tjorven: Hvordan er det å strikke november jacket? Er det vanskelig med lommer? Jeg regner meg selv som en ganske dreven strikker, men har ikke prøvd akkurat det før.

Gammel 15-01-23, 15:26   #759
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tjorven: Hvordan er det å strikke november jacket? Er det vanskelig med lommer? Jeg regner meg selv som en ganske dreven strikker, men har ikke prøvd akkurat det før.

Er ikke Tjorven, men er nettopp ferdig med jakken. Jeg er ikke veldig dreven strikker. Lommene strikkes for seg og syes på, så det var veldig greit.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 15-01-23, 17:03   #760
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Fikk lyst til å prøve å strikke den cardiganen, jeg også. Er skikkelig fin. Men så var det å velge farge, da..

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.