Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva strømmer du nå? #5

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-23, 17:10   #461
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strømmer du nå? #5

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har sett en Kaleidoscope, den gule. Blir nok mer i kveld.

Nå har vi sett grønn også.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 14-01-23, 18:02   #462
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har begynt på White Lotus og vi digger den!

Gammel 14-01-23, 18:35   #463
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Tror jeg må se S2 av White Lotus ikveld.

Sett 2 episoder Klar til Strid med mann og yngste. De to som bør se, gadd selvsagt ikke. Jeg er overbevist om at de fleste unge i Norge har godt av ett år i militæret.

Sist redigert av Millen : 14-01-23 kl 21:42.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 15-01-23, 18:20   #464
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Har sett hele Colin fra regnskap på nrk i dag. Tusen takk for tips om den, den var helt nydelig.

Har også sett Evy og alltid og 110 ferdig denne helgen. Og demenskoret.

Har ikke gjort så mye annet denne helgen.

Gammel 15-01-23, 22:09   #465
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sandman på Netflix.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 16-01-23, 09:49   #466
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler veldig krimmen Karen Pirie på NRK. Interessant sak, festlig og skarp etterforskar og nydelig natur!

Gammel 16-01-23, 16:03   #467
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Grått meg gjennom Demenskoret i dag.

Gammel 16-01-23, 18:27   #468
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så Evy og alltid i går. For en flott serie!

Gammel 16-01-23, 22:25   #469
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp begynt på The Bear og Last Of Us.

Gammel 16-01-23, 22:38   #470
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Last of us har jeg planer om å se sammen med 17-åringen, mens vi venter på neste sesong av Manifest. Hun må bare få unna kjemiprøve først.

Gammel 17-01-23, 13:23   #471
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Bear slukte jeg på en søndag. Elsk!

Men HVORFOR får jeg ikke til White Lotus?! Kjemper meg hardt gjennom de første episodene nå, men får det ikke til?! Den er veldig treig, settingen veldig rar (hvorfor har hele den familien ikke et ekstra rom/med en ekstra gjest når de ikke har plass? Bryllupsreiseduden som obsession med rommet han ikke fikk, Jennifer Coolidge som gnåler heeele tiden, og så den enerverende enerverende enerverende musikken??!)

Pls si det blir bedre? For egentlig så er det en serie jeg burde elske, ut fra anbefalinger, anmeldelser og massivt prisdryss.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 13:29   #472
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men HVORFOR får jeg ikke til White Lotus?! Kjemper meg hardt gjennom de første episodene nå, men får det ikke til?! Den er veldig treig, settingen veldig rar (hvorfor har hele den familien ikke et ekstra rom/med en ekstra gjest når de ikke har plass? Bryllupsreiseduden som obsession med rommet han ikke fikk, Jennifer Coolidge som gnåler heeele tiden, og så den enerverende enerverende enerverende musikken??!)

Pls si det blir bedre? For egentlig så er det en serie jeg burde elske, ut fra anbefalinger, anmeldelser og massivt prisdryss.

Helt enig, jeg fikk den heller ikke til.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 13:35   #473
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det ble bedre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 13:56   #474
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter også litt med å forstå hypen rundt White Lotus altså. Syntes den var helt ok, men ikke mer.

Det er vel meninga at alle de rike folka skal være fullstendig ufordragelige, på hver sin måte, og det lykkes de med på en aldeles strålende måte, det skal de ha. Men jeg bare klarer ikke helt å la det fenge meg så veldig. Og det må jo også til, for at jeg skal synes at en serie er veldig bra. Det hjelper ikke om den er aldri så bra laget, hvis jeg ikke blir revet med. Jeg har heller ikke nok erfaring med den typen overklassefolk til å kjenne igjen ting som blir tatt på kornet, som serien trolig gjør. Så det er mulig satiren blir mer fremtredende hvis det er ting som er gjenkjennbart.

Jeg har tenkt litt på det, og kommet fram til at det er mulig jeg er avhengig av å bli glad i eller sjarmert av minst en av karakterene, for at en serie skal fenge meg (ufordragelige karakterer kan også være kule og sjarmerende, så sympatiske trenger de ikke å være). Handling, estetikk og kvalitet er ikke nok. Og i White Lotus er det ingen. Absolutt ingen. Tenkte på det, siden jeg hadde samme opplevelse med The Boys. Jeg ser at den er bra, og hvorfor så mange liker den, men det er ingenting ved den som jeg finner underholdende. Ingen av karakterene tiltaler meg, på noen som helst måte. Og humoren treffer meg ikke helt. Så jeg kan godt se på den, den er helt grei, men ikke der at jeg bare MÅ se videre, og teller ned til neste sesong.

Hører mange si at det er nettopp det de synes er så gøy, at absolutt alle er helt ufordragelige. Det er der humoren ligger. Men for meg er det altså ikke spesielt fengende, det er bare ubehagelig og cringe, selv om det er litt morsomt innimellom. En serie som jeg verken elsker eller hater, som nok ikke kommer til å feste seg som noe mer enn "helt grei" underholdning.

Det er andre serier som også er veldig bra, som jeg heller ikke har fått til, fordi karakterene bare er kjedelige eller usympatiske, og det er ingen jeg faller for. Yellowstone f.eks. Holdt ut ganske mange episoder, men måtte gi opp til slutt, da den aldri tok seg opp.

Sist redigert av My : 17-01-23 kl 15:12.
My er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 13:57   #475
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det ble bedre fordi jeg ble litt mer engasjert i historien, men jeg tror det er med vilje at alle disse rike gjestene er forferdelig irriterende, altså. Så da spørs det hvor mye mage man har til å se det. Jeg syntes det var plagsomt, men samtidig at det var bra; jeg satt hver episode og følte mer eller mindre intenst ubehag både fordi det var pinlig og fordi jeg syntes så mange av personene var usympatiske. Noen koseserie er det definitivt ikke.

Gammel 17-01-23, 14:35   #476
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte avslutte The Bear og elsker White Lotus, kanskje de ikke er kompatible?

Gammel 17-01-23, 14:48   #477
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg sett litt Derry Girls innimellom rl.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-01-23, 15:15   #478
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sesong 2 av the White lotus vil kanskje fenge mer. Den har liksom litt mer handling, ikke bare karakterer om man kam si det sånn. Jeg har bodd på en del sånne hoteller og kjente igjen karakterene selv om de såklart er over the top.

liefje er aktiv nå  
Gammel 17-01-23, 15:22   #479
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ja, jeg har bare sett de to første episodene av S2, hadde store forhåpninger siden alle sier at den er enda bedre enn S1, men har ikke oppdaget det enda. Må motivere meg til å se videre, det er jo fordelen med serien, at det er ikke så mange episoder i hver sesong. Så da er det overkommelig å se den ferdig.

Gammel 17-01-23, 15:24   #480
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg måtte avslutte The Bear og elsker White Lotus, kanskje de ikke er kompatible?

Kanskje det. Mulig vi burde lage en poll.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.