Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-23, 16:11   #481
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det husker jeg ikke, men vi fikk gratis plingkort til og fra skolen. Tror de plinget. De virket ikke på kveldene da.

Ja, kortene plinget også, men ikke enkeltbilletter.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 10-01-23, 20:16   #482
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ungene våre kjøper også billetter med mitt kort i appen. Jeg må godkjenne bank-id når de kjøper månedkort, bare. Ikke enkeltbillett. Tror man kan stille inn beløpsgrense.

Og så har man jo de elektroniske klippekortene. Ser at det fortsatt er folk som bruker dem. Stort sett eldre.

Gammel 10-01-23, 20:32   #483
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er at 12-åringen skal betale for egne billetter, da hjelper det ikke så mye om det trekkes fra mitt kort. Han får uansett ikke lov til å kjøpe billetter uten å spørre først. Så det bare føles litt styrete å først måtte kjøpe den, så sende til ham og så overføre fra hans kort til mitt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 09:37   #484
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Når man har den typen bilnøkkel som stikkes i tenningslåsen vet man alltid hvor nøkkelen er. Når man derimot har den typen som ikke skal inn i noen tenningslås, men bare trenger å befinne seg inni bilen ett eller annet sted kan det hende man innimellom må bruke 10 minutter på å lete etter hvor den ble av før man kan forlate bilen.

Gammel 11-01-23, 09:47   #485
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Når man har den typen bilnøkkel som stikkes i tenningslåsen vet man alltid hvor nøkkelen er. Når man derimot har den typen som ikke skal inn i noen tenningslås, men bare trenger å befinne seg inni bilen ett eller annet sted kan det hende man innimellom må bruke 10 minutter på å lete etter hvor den ble av før man kan forlate bilen.

Derfor har min nøkkel fast plass i jakkelomma

Gammel 11-01-23, 09:53   #486
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjent konsept, Myria! Jeg har derfor hektet bilnøkkelen min på jobbnøklene.

Jeg gruffer over dårlig form, dårlig ledelse, dårlig motivasjon ... (og ingen relevante jobber i sikte)

Gammel 11-01-23, 09:56   #487
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange klemmer
Livet har lært meg at det er gruinga som er verst. Han var en uendelig gammel hund med mange skavanker, så vi har visst lenge at dagen var like rundt hjørnet. I helgen sviktet hoftene. Så da var det ikke mer å gjøre.

I dag gruffer jeg over blærekatarr. Kjennes ut som om blæra skal vrenge seg. Og en uttalt legeskrekk gjør at jeg må ha med følge til legen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 09:57   #488
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det ble spesielt interessant den gangen jeg hadde nøkkelen i jakkelomma, gikk ut av bilen og satt meg på en buss, mens mannen min skulle kjøre videre. Vi har erfart at man kan kjøre så lenge bilen allerede er i gang, men den protesterer fælt. Jeg gikk av på neste busstopp og fikk levert nøkkel til bilen der.

Gammel 11-01-23, 09:58   #489
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

I dag gruffer jeg over blærekatarr. Kjennes ut som om blæra skal vrenge seg. Og en uttalt legeskrekk gjør at jeg må ha med følge til legen

Er det ikke mulig å ta det med video- eller telefonkonsultasjon? Evt bare levere en urinprøve i ei luke ... ?

Gammel 11-01-23, 10:02   #490
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gruffer over at jeg er så tett at jeg mangler smaks- og luktesans. Jeg er glad i god drikke og god mat og nå er det nesten ikke noe vits. Hulk.

Gammel 11-01-23, 10:40   #491
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det ble spesielt interessant den gangen jeg hadde nøkkelen i jakkelomma, gikk ut av bilen og satt meg på en buss, mens mannen min skulle kjøre videre. Vi har erfart at man kan kjøre så lenge bilen allerede er i gang, men den protesterer fælt. Jeg gikk av på neste busstopp og fikk levert nøkkel til bilen der.

Haha! Det er jo greit å vite da, men kan tenke meg det ble mye piping på den bilturen.

Gammel 11-01-23, 10:44   #492
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er sikkert samme piping som når jeg skal sette av mannen og han løsner bilbeltet litt tidlig. Han skal være raskt ut døra, det er ikke så lurt. Da er det hyl og skrik fra bilen lenge hvis jeg ikke starter og stoppe bilen. Eller putter i setebeltet igjen.

Gammel 11-01-23, 10:47   #493
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Bilen vår er også skikkelig dramaqueen. Jeg holdt på å skvette av veien da jeg fikk varsel om litt for lite luft i det ene dekket. Makan til blinking og piping.

Gammel 11-01-23, 11:16   #494
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Er det ikke mulig å ta det med video- eller telefonkonsultasjon? Evt bare levere en urinprøve i ei luke ... ?

Telefon og video hjelper ikke meg. Men vurderte å sende mannen inn på timen og vente i bilen
Heldigvis viste det seg at jeg skulle til hyggelig kvinnelig lege (vi får ikke vite hvem vi har time hos, bare at vi har time) og ikke hos fæl mannlig fastlegevikar. Så da gikk det fint og medisin et allerede hentet for første dose snart inntatt. Så kan jeg forhåpentligvis gå normalt i løpet av kvelden.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 11:33   #495
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange klemmer
Livet har lært meg at det er gruinga som er verst. Han var en uendelig gammel hund med mange skavanker, så vi har visst lenge at dagen var like rundt hjørnet. I helgen sviktet hoftene. Så da var det ikke mer å gjøre.

Usj. God bedring!

Input er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 11:45   #496
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Telefon og video hjelper ikke meg. Men vurderte å sende mannen inn på timen og vente i bilen
Heldigvis viste det seg at jeg skulle til hyggelig kvinnelig lege (vi får ikke vite hvem vi har time hos, bare at vi har time) og ikke hos fæl mannlig fastlegevikar. Så da gikk det fint og medisin et allerede hentet for første dose snart inntatt. Så kan jeg forhåpentligvis gå normalt i løpet av kvelden.

Godt å høre. God bedring!

Gammel 11-01-23, 12:37   #497
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Bilen vår er også skikkelig dramaqueen. Jeg holdt på å skvette av veien da jeg fikk varsel om litt for lite luft i det ene dekket. Makan til blinking og piping.

Min er også skikkelig dramaqueen og synes den må varsle meg med piping om at det kan være glatt når det er 3 grader eller kaldere. Hver gang jeg starter å kjøre. Jeg bor i Nord-Norge, for svingende; jeg VET at det kan være glatt!

Gammel 11-01-23, 13:12   #498
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er glad eg har en bil som er halvgammel og nesten aldri bryr seg om å pipe (som eieren) - bortsett fra hvis handveska mi på passasjersetet er for tung eller tipper litt og treffer en sensor i setet i en sving. Ordner seg med å flytte den en centimeter.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 13:47   #499
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Dramaqueenbil er morsomt! Jeg fikk nylig opp en skummel "oppsøk verksted umiddelbart!"-melding. Jeg ble nervøs for om jeg i det hele tatt skulle komme meg hjem, men det viste seg å kun være en liten signalfeil på lydanlegget.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 11-01-23, 13:52   #500
Input

Input sin avatar

Standard

Vi har også dramaqueen-bil. Den sier vi kræsjer HELE tiden nå, fordi det snør på sensorene.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.