|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden 13Vi bor i en litt smal boliggate med 30-sone og fartsdumper og likevel kjører folk helt vanvittig fort gjennom gata vår.
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråden 13
Innimellom ser jeg at folk legger ut en gammel barnesykkel og lignende, langt nok uti veien til å gi folk en støkk, men ikke sånn at man ikke kan kjøre forbi. Kan det hjelpe?
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Politiet ønsker ikke at man gjør det, blant annet pga. trafikkfare og ulv-ulv. |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
Ah.
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Be politiet ha kontroll; vi har samme problem her og de tok det på alvor. Dessverre varer ikke effekten… |
![]() |
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
Fartshumper er dimensjonert til å kunne kjøres over i 30 km t (i alle fall var de det da jeg jobbet med trafikksikkerhet for 15 år side ) og er sånn sett useless i trange boliggater, for der er 30 km t alt for høy fart uansett (vi har tatt en del fartsmålinger i boliggater for å vise at faktisk fart ikke er så høy som opplevd fart, men det betyr jo ikke at faktisk fart ikke derfor er for høy for gata, altså) . Jobbet som sagt med trafikksikkerhet i boligområder i flere år, og har møtt min fair share med frustrerte foreldre med idiot-naboer. Men det er et generelt problem enten man anlegger humper eller innsnevringer - folk speeder mellom dem.
#7 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De har det, men sjelden og ikke med langvarig effekt. De som bodde her før oss måtte, sammen med resten av de som bodde i gata, krangle med kommunen i 10 år før vi fikk fartsdumper og fortau og det var ikke før politiet målte gjennomsnittshastighet på over 50 km/t (
Ja, det er det jeg er redd for. Gata rett overfor oss hadde samme problem for mange år siden og den gata ble da stengt for gjennomgående trafikk, men det førte jo bare til at problemet ble flyttet ned til oss. Ikke akkurat en smart løsning sånn sett. Jeg skjønner jo at det ikke kommer til å skje noe revolusjonerende som gjør at folk skjønner at lave fartsgrenser finnes av en grunn og at de finnes nettopp i gater hvor det ferdes sårbare trafikanter så jeg må nok bare innstille meg på å gruffe over dette i overskuelig framtid.
|
|