Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-22, 18:23   #321
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når ble det egentlig sosialt akseptabelt å ha telefonsamtaler på høyttaler eller se fotballkamp/film/spill med lyd på steder andre oppholder seg og ikke kan gå. Det må ha skjedd en endring veldig nylig eller? Jeg er på et mottaksrom med fire andre pasienter (venter på en kontrollundersøkelse siden jeg ble utskrevet) i går, og han ved siden av meg ser på fotballkamp med lyd og hun på andre siden av rommet ser på film. I tillegg hører sykepleieren på radio. Når sluttet voksne folk å bruke headset/ørepropper? Er det bare jeg som synes dette er fryktelig slitsomt? Jeg har lagt merke til det på t-banen også, men der plager det meg mindre, for da er jeg ikke syk.

Dette gruffer jeg også over. At ikke folk skjønner at det er plagsomt for andre? Skulle vi alle sitte der med full lyd på hver vår dings?

Jeg skjønner at jeg begynner å bli gammel, for jeg blir skikkelig sur av sånt.

Gammel 29-12-22, 18:26   #322
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er så totalt ute, at jeg ofte sier fra. Syns ikke jeg opplever det SÅ ofte, så håper inderlig det er en tilfeldig opphopning og ikke en trend.

For meg som får inn all lyd like høyt (høreapparater), så er sånt omtrent tortur.

Gammel 29-12-22, 18:35   #323
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror jeg må gruffe litt over frozen shoulder, det er vondt.

Det er så vondt! Føler med deg! Håper du finner noe som fungerer på smertene for deg.

Gammel 29-12-22, 19:35   #324
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

God bedring!

Gammel 29-12-22, 20:11   #325
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kan være skikkelig smertefullt, det vet jeg dessverre alt om. Har også frozen shoulder men er nå kommet så langt at det ikke er smertefullt lengre. Skal dog ikke si noe om hvor lenge osv! Håper du ganske snart når toppen og kan begynne få det bedre!

Gammel 29-12-22, 20:52   #326
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, det hadde jeg for noen år siden, etter at jeg falt. For meg ble kortisoninjeksjoner redningen, før det var armen min helt ubrukelig. Håper du finner noe som hjelper for deg!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 21:20   #327
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

God bedring til dere med sykdom og smerter.

Høy lyd i offentlig rom fatter jeg ikke. Kanskje man skal sette på noe sært på høy guffe og se om de reagerer? På sykehus bør man kunne si fra til noen som jobber der. De bør jo egentlig regulere dette og gi beskjed uavhengig av om noen klager.

Gammel 29-12-22, 21:25   #328
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Uff, det hadde jeg for noen år siden, etter at jeg falt. For meg ble kortisoninjeksjoner redningen, før det var armen min helt ubrukelig. Håper du finner noe som hjelper for deg!

Jeg hadde i den andre skuldra for et par år siden, det var enda vondere syns jeg. Det går jo heldigvis over. Jeg går hos fysio, han var ganske optimistisk med tanke på smertetopp, så satser på at han har rett.

Gammel 29-12-22, 21:46   #329
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

God bedring til dere med sykdom og smerter.

Høy lyd i offentlig rom fatter jeg ikke. Kanskje man skal sette på noe sært på høy guffe og se om de reagerer? På sykehus bør man kunne si fra til noen som jobber der. De bør jo egentlig regulere dette og gi beskjed uavhengig av om noen klager.

Da jeg ble operert tidligere i desember aa sykepleier at det var lov med mobil uten lyd. Vi var 3 stk på rommet, både før og etter operasjonen.

Gammel 29-12-22, 22:59   #330
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er skikkelig vondt , var sykemeldt lenge da jrg hadde det, men det var fordi det var så ille at ingen ville behandle det på lang tid.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 29-12-22, 23:23   #331
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det er skikkelig vondt , var sykemeldt lenge da jrg hadde det, men det var fordi det var så ille at ingen ville behandle det på lang tid.

Jeg får ingen behandling, er hos fysio av en annen grunn, men han følger opp skuldra også. Jeg burde nok vært sykemeldt forrige gang, da var det i høyre skulder og det å skulle skrive på tavla var ren tortur.

Gammel 30-12-22, 00:08   #332
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Da jeg ble operert tidligere i desember aa sykepleier at det var lov med mobil uten lyd. Vi var 3 stk på rommet, både før og etter operasjonen.

Det vsr bra. Nye vaner krever nye regler når folk ikke regulerer det selv.

Gammel 30-12-22, 12:23   #333
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også det er økende trend med høylyd på toget jeg tar, særlig fra folk som snakker andre språk. Så da sitter jeg støtt og hører på en toveissamtale jeg ikke forstår noe av. Eller arabisk musikk. Eller film.

I følge mine barn er det tilnærmet tortur å måtte bruke ørepropper i stua slik at vi andre slipper å høre tiktk, skriking fra youtube eller spillyder. Cry me a river.

*også sur*

Gammel 30-12-22, 12:28   #334
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn kan jo prøve seg på høy lyd i stua. Da hadde jeg blitt gal.

Jeg tenker at det er helt utafor å ha på lyd på spillere nåe man er i rom med andre som ikke ser på/spiller det samme.

jeg ville reagert og sagt fra hvis jeg var pasient og opplevde dette.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 12:31   #335
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det nesten omvendt problem hjemme da. Den ene av ungdommene går konstant med ørepropper eller headset, med musikk på, og hører ikke når hen blir snakket til. Det er også ganske irriterende.

Gammel 30-12-22, 12:32   #336
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Her er det nesten omvendt problem hjemme da. Den ene av ungdommene går konstant med ørepropper eller headset, med musikk på, og hører ikke når hen blir snakket til. Det er også ganske irriterende.

Der har du meg. jeg lager middag med enten podkast eller musikk på ørene og hører ingenting når noen snakker til meg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 12:34   #337
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Der har du meg. jeg lager middag med enten podkast eller musikk på ørene og hører ingenting når noen snakker til meg.

Jeg gjør også jevnlig det. Men pleier da å si fra, slik at folk vet de må komme bort. Akkurat nå hører jeg på tv (som jeg ikke er interessert i), mannens mobilspill og datters youtube. Sønn er akkurat ferdig med sitt eget mobilspill med lyd. Mens jeg har hjemmekontor med stille lesning.

Gammel 30-12-22, 13:16   #338
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Slik har vi det.

Gammel 30-12-22, 13:19   #339
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Heldigvis har jeg som regel alltid airpods med meg dersom jeg er ute blandt folk. Om ikke hadde jeg garantert sagt fra dersom noen satt og hadde lyd på. Det er jo rett og slett helt ekstremt uhøflig.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 30-12-22, 13:22   #340
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

14 åringen vår har propper i ørene ca konstant. Utilsnakkelig uten å ta på ham omtrent.

7 åringen derimot bruker ingenting. 11 åringen bruker tidvis trådløst headsett og det tror jeg 7 åringen få få til jul /bursdag, gitt. (hun har jo begge deler samtidig sånn ca, så det er et år til

Hun lager mest lyd fra pc da. Eller. Egentlig nettbrett når jeg tenker meg om. Så headsett, ja takk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.