Sv: Gruffetråden 13
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Er det slik å forstå at du feiret jul med faren din den 24. desember, han tester positivt den 27. desember, og derfor vil ikke kjæresten din ha deg på besøk i noe av nyttårshelgen? 7 dager etter at du eventuelt har blitt utsatt for smitte? Og du er uten symptomer? 
Det er greit å være forsiktig, og om kjæresten din har noen spesielle behov (er i en risikosone eller har nær familie som er i risikosone, skal reise ut på platform eller annen type reise, eller lignende) så kan det være forståelig, men hvis ikke, så kan hen vel nesten ikke forlate huset, og i alle fall ikke treffe andre? Det er masse smitte ute i befolkningen nå, og kun de som har feber oppfordres til å holde seg hjemme. Hen kan like gjerne bli smittet på butikken, på jobben, når hen tar offentlig kommunikasjon eller når hen treffer folk i andre typer situasjoner, som å bli smittet av deg.
Akkurat i denne situasjonen her kan det virke som om kjæresten din tar valg basert på frykt, ikke på fakta. Det skjønner jeg er fryktelig kjipt for deg! 
Du forstår helt riktig. Hen er ikke i noen risikogruppe, bare vil ikke bli syk. Temmelig ironisk, siden jobben hens innebærer å omgås masse folk. Så jeg er skuffet og sur. Hadde selvsagt skjønt det om jeg hadde symptomer, men jeg er frisk som en fisk.