Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-22, 01:43   #101
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

på Albertine

Jeg gruffer over dårlig form som gjør det håpløst å utrette juleærender. Ja, juleaktiviteter i det hele tatt. Jeg er helt skutt.

Gammel 18-12-22, 07:51   #102
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine!

Har det sånn selv, Taien. Det er tungt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 08:02   #103
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner meg igjen jeg også. Jeg ligger stort sett på sofaen, hadde jeg vært alene denne jula hadde det blitt lite feiring.

Gammel 18-12-22, 11:31   #104
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg er relativt sikker på at hordenen din forstår at akkurat nå er foreldrene dine viktigst.

Eller, nå når jeg skriver, antar jeg plutselig at hordene er kundene? Har du reserveløsning?

Vi har stengt nå i jula, det er ungene som kommer hjem. Mamma er tydelig på at hun har god støtte i broren min og bestevenninna, og pappa er kommet hjem nå. Men blir han ikke bedre og havner på sykehus igjen, drar jeg tvert.

Takk alle, for varme tanker. Og Taien, jeg vet dessverre også hvordan det er å ikke ha krefter. To uker etter at jeg fikk covid er jeg fortsatt hanglete, og det passer ikke bra med julefeiring. Vi har akkurat måttet av-invitere svigerinne og svoger med familie til julaften, det blir rett og slett for mye.

Gammel 18-12-22, 13:42   #105
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Akutt svimmelhet ledsaget av hodepine og kvalme. kan noen stoppe karusellen? Jeg vil av!

Gammel 18-12-22, 13:58   #106
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Krystallsyke, trøtt? God bedring.

Jeg gruffer over manglende energi til å gjøre noe.

Gammel 18-12-22, 14:03   #107
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Krystallsyke, trøtt? God bedring.

Aner ikke, men det er konstant, kommer ikke i anfall.

Takk!

Gammel 18-12-22, 15:47   #108
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Albertine.

Jeg gruffer over foreldre som forteller små barn at de har sett spøkelse i eksen sitt hus. (At man i det hele tatt forteller unger at spøkelser finnes og påfører dem redsel basert på overtro får meg til å ville skrike høyt. ).

Gammel 18-12-22, 17:07   #109
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Jeg gruffer over streptokokker i halsen, fått penicillin så håper det hjelper på snart.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 18:22   #110
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klemmer på både Albertine og trøøt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 19:14   #111
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Klemmer til alle som trenger.

Gammel 18-12-22, 19:59   #112
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kamera på mobilen min er blitt ødelagt. Alle bilder blir blurry /ute av fokus med mindre jeg bruker selfie-kamera.
Vi har prøvd forskjellige redet-løsninger og mannen har googlet og sier det trolig er hardware - feil. Den er jo noen år gammel.
Jeg sjekket bildene mine, og den er fra sommeren 2018. Jeg synes ikke det er så gammelt engang.

Men jeg merker hvor mye bilder jeg tar. Sende bilde til mamma om at jeg har annet fokus enn den lyssaken i vinduet som ikke lyser akkurat nå - > sende bilde av halvpyntet juletre. Sende melding om at jeg tror jeg fant gardinen hun lurte på om jeg hadde - > sende bilde av den.

Nå har jo ikke mannen kjøpt meg julegave enda. Så det er mulig jeg kan vel muligens komme til å få ny mobil i julegave. Det er bare det at jeg har jo egentlig ønsket meg smartklokke.

Ilanssgruff.

Men kjipt å ikke ha fungerende kamera

Sist redigert av Malama : 18-12-22 kl 20:29.
Malama er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 20:33   #113
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er egentlig gruff, men jeg ler og ler.
Skulle prøve meg på å lage Panforte, en deilig italiensk konfektkake med masse honning, nøtter, krydder og tørket frukt, og lagde en stor som jeg skulle dele i mindre biter, jåle til med melis og cellofan og gi i gaver.
Djiiz, det er det verste jeg noen gang har lagd, den ble mildt sagt steinhard og fullstendig uspiselig.

Gammel 18-12-22, 20:43   #114
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kamera på mobilen min er blitt ødelagt. Alle bilder blir blurry /ute av fokus med mindre jeg bruker selfie-kamera.
Vi har prøvd forskjellige redet-løsninger og mannen har googlet og sier det trolig er hardware - feil. Den er jo noen år gammel.
Jeg sjekket bildene mine, og den er fra sommeren 2018. Jeg synes ikke det er så gammelt engang.

Men jeg merker hvor mye bilder jeg tar. Sende bilde til mamma om at jeg har annet fokus enn den lyssaken i vinduet som ikke lyser akkurat nå - > sende bilde av halvpyntet juletre. Sende melding om at jeg tror jeg fant gardinen hun lurte på om jeg hadde - > sende bilde av den.

Nå har jo ikke mannen kjøpt meg julegave enda. Så det er mulig jeg kan vel muligens komme til å få ny mobil i julegave. Det er bare det at jeg har jo egentlig ønsket meg smartklokke.

Ilanssgruff.

Men kjipt å ikke ha fungerende kamera

Min linse var skitten da det var slik.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 20:47   #115
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Min linse var skitten da det var slik.

Den er rengjort. Det er ikke det det skal stå på.
Og bildene gikk fra sylskarpe en dag, til helt ubrukelige en annen. Dønn umulig å få den til å fokusere.

Gammel 18-12-22, 20:53   #116
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Servoen på bilen røk i går.

Men heldigvis 100 meter hjemmefra, så jeg fikk parkert selv om rattet var blytungt.

Gammel 18-12-22, 22:06   #117
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Albertine og trøtt Og til dere som ikke er i form til hva desember innebærer Som kronisk syk så prøver jeg hvert eneste år å senke krav, men noe må jo gjøres allikevel. Som å kjøpe gaver... Siste frist I kveld for garantert leveranse før jul

Og så gruffer jeg over noe så trivielt som McDonald's mat... Resten av familien synes det er skikkelig digg, men jeg synes det bare er blæh. Fries er godt, men det er jo ikke en middag. Så i dag prøvde jeg meg på en Chicken McFeast eller noe sånt. Den var så dynket ned i sauser at jeg måtte skrape av alt Æsj. Og så føler jeg meg skikkelig uggen etterpå. Føles liksom ikke som jeg har spist mat... Nei. Er nok tilbake på kun fries neste gang.

Gammel 18-12-22, 22:13   #118
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

McD er grusomt. Gjør det kun for å tilfredsstille barna en ekstremt sjelden gang.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-12-22, 22:23   #119
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

McD er grusomt. Gjør det kun for å tilfredsstille barna en ekstremt sjelden gang.

Burger King er noen hakk bedre. Men det er ikke akkurat mat.

Gammel 18-12-22, 22:34   #120
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en snartur på hytta på fjellet. Har møter i nærheten i morgen, og tenkte å bare gjøre litt klart til å komme opp hit i romjula. Og hente masse ved. Hytta ligger litt i huttaheiti og innkjørselen er temmelig tricky - man må rygge inn en krapp sving i en bakke. Vanligvis når jeg er her alene på vinteren, så parkerer jeg på en parkeringsplass nedi bakken, men siden jeg skulle ha med masse ved, så tok latskapen overhånd og jeg tok sjansen. Den latskapen fikk jeg betale for med en skikkelig tur rett i grøfta og en snøfonn. En god halvannen time tok det, å spa og grave og rugge og dytte og spa mer. Det gikk endelig til slutt, på siste forsøk før jeg måtte ringt bergingsbil.

Jeg er likevel fjollete fornøyd med å faktisk få den ut, helt selv. Og jeg ble i hvert fall god og varm, mens jeg fikk fyrt opp inne mens jeg holdt på. Og fikk bært bort 7 ikea-bagger med ved, slept gjennom snøen. Føler meg som hun der tøffe damen på krigsreklameplakaten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.