|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Eg har vore skikkelig i rute, no må eg flytte over hit. Prosjekt jul har stagnert og alt eg stryk av lista no stryk eg fordi eg ser at det aldri vil bli gjort.
![]() |
#122 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg har noen gaver igjen som jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse. Ønskelista er kort og delvis ikkeeksisterende og mitt overskudd til opplevelsesgsve minimalt det også.
![]() |
#123 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Må nok og flytte inn her, idag skal vi pynte treet, også rydder /vasker vi litt senere i uka.
![]() |
#124 |
kamerat
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg har kjøpt de fleste gavene og lagd konfekt sammen med Skilpadda. That's it. Det blir definitivt jul likevel.
![]() |
#125 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg føler at jeg har kjempegod tid, men det har jeg jo ikke. Jeg tror det meste av gaver er i boks, de må bare pakkes inn. Vi har kjøpt inn noe mat, men ellers har jeg ikke kontroll i det hele tatt. Men jula kommer vel likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022
Her er jeg også i år. Også har jeg kjøpt masse til ungene og helt mistet oversikten og ikke lagt det samler heller. Frykter vi kommer til å finne julegaver til uti mars.
![]() |
![]() |
#128 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Ja, det kan kanskje være noe. Men da må jeg ut og kjøpe gaveposer… |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022
Jeg fant en gang en gave til min datter (fra meg) i en skuff i august. Husket ikke engang hva som var inni den… |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg har funnet gaver lenge etter jul. Jeg har kommet på gaver mens vi pakker ut, eller dagen etter. Ganske mange ganger.
![]() |
#131 |
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg er også syk, så får bare gjort ting i veldig korte perioder av gangen: pynte i fem minutt, pakke inn gaver i ti, osv. Ikke spesielt effektivt, men det er da noe. Heldigvis er mannen en racer på rydding og alt, så det blir jo jul likevel, men det er søren meg ikke noe koselig å ha null krefter. Men, de siste gavene jeg tok sjansen på å nettbestille er på vei, og så mangler vi bare småting til gave som kan leveres til tantebarn i siste liten. Og så må vi handle mat og sånt da, men det er det jo masse tid til. Akkurat nå er jobbkalenderen større stressmoment.
![]() |
#132 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Føyer meg inn i rekken av dem uten krefter...og julestemning. Jeg har gaver som må kjøpes inn og pakkes, kaker som må bakes og null energi. Det er tøft.
![]() |
#133 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Jeg også.
![]() |
#134 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Vi var skikkelig igang men så kom mamma på sykehus igjen og dagene gikk til det. Og så fikk hun tildelt omsorgsbolig på torsdag så jeh og broren min, pluss mannen, har holdt på å flytte møbler og pikkpakket over dit sånn at det er beboelig når hun kommer ut av sykehuset i morgen. Puh.
![]() |
#135 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Vi har kun bakt pepperkaker. I dag har jeg kjøpt dyre julekaker på baker Jørgensen i Arendal. Det holder i massevis; vi spiser knapt julekaker.
![]() |
#136 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Vi skal visst ikke bake noenting. Vi spiser veldig lite julekaker, så de får nok dekket behovet når vi er hos bestemor og bestefar.
![]() |
#137 |
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Minimalt med baking her også. Svigermor bakte pepperkaker med minste på torsdag mens jeg sov, og hadde med seg kakemenn da hun kom.
![]() |
#138 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Her ser det ut som jeg kan melde meg inn. Har alltid bakt pepperkaker med jentene og arrangert julebord for ungene mine. Ikke i år. Gubben har jobbet mye natt og snøen kom brått på. Denne uken er jeg opptatt på kveld mandag og tirsdag. Onsdag er jeg uten bil og fredag skal vi hente storebror hjem hit fra dagsenter. Ergo blir det maraton shopping på torgdagen samme kveld som jeg er ferdig på jobb 16.30 og muligens den eneste dagen vi rekker å kjøre rundt med gaver. Mangler fortsatt å handle inn noen av gavene også :svett:
![]() |
#139 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022Fikk bakt en sort i kveld, men pepperkaker er ikke bakt utbrytersom mannen tolket "ferdigpizza eller tilsvarende enkelt" som "ikke krever så mye innsats å lage" og glemte ut at vi kan ikke lage pspperkaker mens middagen står i ovnen i en god time.
![]() |
#140 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Juletråden for treiginger 2022I dag har vi rydda og vaska ungenes rom, samt tørka støv på halve kjøkkenet. Mangler fortsatt å kjøpe en del gaver, samt all vasking og pynting, men før det er det en hel del å komme i land med på jobb. Satser på at det går fint å lage jul to dager før julaften.
![]() |
![]() |
|
|