Sv: Hva er de varmeste vinterskoene?
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Men dere som sier at skoene deres er varme.
Er dere sånne som fryser til vanlig?
Noen av oss er jo mer tilbøyelig til å fryse, særlig på sånne ekstremiteter som fingre og tær.
Jeg fryser altså når jeg kjører bil. Jeg er rett og slett så kald på tærene etter en 20 min kjøretur at jeg gleder meg til å ta av skoene og sitte på beina.
Jeg har ullsokker på, ja.
Det hjelper lite med tips om varme sko fra dem som ikke fryser sånn til vanlig. Jeg kjenner folk som kan gå i sommersko på snø. Uten at tærene blir til istapper det ter timer å varme.
Jeg ligger under et pledd nå. Med ullsokker. Stua holder 21 grader, jeg fyrer. Noe gulvkaldt. Men, her jeg ligger, god og varm for det meste. Så kjenner jeg at jeg har 10 isbiter der nede på føttene.
Jeg hadde alvorlig hjertesvikt og dårlig blodomløp i ekstremitetene, var «moderat undervektig», og satt i rullestol. Hvis jeg holdt varmen i noe, så er det varmt. 
Og selv nå, med normalt blodomløp, så klarer jeg ikke sove uten elektrisk varmeteppe, og må kjøre med tovede ullvotter på hendene. Mannen min kan sitte i t-skjorte i bilen, mens jeg har to lag ull og dunjakke. 
Sist redigert av Niobe : 16-12-22 kl 17:57.
|