Sv: Juletråden for treiginger 2022
Her hører jeg hjemme ser jeg.
Jeg har adventsstake, stjerner i en god del av vinduene, og lys i flaggstanga. De stjernene som henger i vinduer i den delen av huset vi sjeldent er i, er koblet på timer. Så de skrur seg av og på etter gitte tidspunkt. Supert! Så slipper jeg å gå i den skumle delen av huset på kveldstid for å skru av alt. Det andre slukkes når sistemann legger seg.
Jeg har faktisk bakt i år! Gule bomber, Sarah Bernard, sjokoladerisboller og Rocky road.
Mannen har prøvestekt ei ribbe, og jeg har noen få gaver i orden.
Må ta en skikkelig runde i helgen tror jeg. Støvsuge og tørke støv i de stuene vi ikke bruker til vanlig. De skal brukes i jula. Ellers hadde jeg ikke giddet. Sølvet er pusset. Men jeg må vaske duker og stryke servietter. :svett:
Jeg er veldig fornøyd med egne vurderinger da barna var små, om å ikke drive med det pakkekalender styret kjenner jeg. Men jeg skulle ønske rampenisse var en greie. Det hadde jeg kosa meg med tror jeg. Nå har de fått hver sin sjokoladekalender fra Kiwi. Poden mente han ikke trengte noen kalender i år i det hele tatt. De fikk ikke i fjor. Jeg var syk, og hadde mer enn nok med å holde meg i live fra dag til dag. Jeg glemte hele greia, og når jeg kom på det fikk jeg ikke tak i en eneste en! Snuppa hadde blitt dødelig fornærmet om hun ikke fikk kalender i år tror jeg. I år har jeg kontroll på meg selv, og er tilstede. Så det hadde vært greit det altså.
Vi blir mest sannsynlig 9 stk her på julaften i år. Minstemann er poden min. Det skal bli litt deilig kjenner jeg. Litt roligere. Det var så styrete i fjor med to små som omtrent hang i taklampa. Selv om svigers på grunn av min form tok på seg oppvartningen i fjor.
Jeg har trua på at det BLIR jul i år også. Og at den skal bli fin.