Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 13:42   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hos oss dukket bare en opp i skuffen i fjor. Og de to andre har ikke åpenbart seg i løpet av året. Så dette er litt krise. De er brodert av min mor med navn på hver enkelt unge. Så vi vet det er de to eldste sine som mangler.

To av våre er noe billig ræl, kjøpt for en slikk og ingenting på Nille e.l. for mange år siden. Men den tredje har jentungen selv laget tidlig på barneskolen, og det er en av de to som er borte. så jeg håper i alle fall den dukker opp. De to andre er det ikke så farlig med, jeg kan alltids skaffe to nye.

Håper du finner deres da.

Gammel 13-12-22, 13:55   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Krysser fingre for at alles julestrømper dukker opp i tide. Våre ligger i kassene med julepynt som tas fram lille julaften så der har vi kontroll. Alle er brodert av meg, med barnas navn på, og de elsker dem. Jeg husker det året jeg laget lillesøster sin. Den ble vel ferdigbrodert i sommerferien og jeg tenkte at jeg hadde kjempegod tid til å montere den så det hastet ikke. Vel, hvem endte med å montere julestrømpe lille julaften kveld det året? Jada, det var meg.

Gammel 13-12-22, 14:04   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her bakte jeg lefser med ungene forrige helg, det hadde ikke gått uten. Lagde halv porsjon og selv da var gutten her lei av å kjevle etter 1/4, men han fullførte likevel! Så skulle alt annet være på vent til etter den store forestillingshelga nå i helga som var. Men nå føler jeg at jeg ikke kan bake pga hinsides strømpriser. Min bror har bursdag i dag og er invitert på middag. Pris rundt da? Nesten 900øre kWh! Og jeg vil jo følge tradisjonen med ungene og bake lussekatter også! Håper det roer seg litt ned igjen snart. Har visst sagt ja til å bli med broren min å handle til ungene også. Hyggelig at han gjør det men jeg er litt tom for idéer og han har aldri egne ideer heller. Nei, nå ble dette litt negativt! Så, det positive er at jeg er nesten helt ferdig å handle julepresanger, må bare pakke inn de siste. Ingenting annet er klart men klisjémessig blir det visst jul likevel.

Gammel 13-12-22, 17:31   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Her bakte jeg lefser med ungene forrige helg, det hadde ikke gått uten. Lagde halv porsjon og selv da var gutten her lei av å kjevle etter 1/4, men han fullførte likevel! Så skulle alt annet være på vent til etter den store forestillingshelga nå i helga som var. Men nå føler jeg at jeg ikke kan bake pga hinsides strømpriser. Min bror har bursdag i dag og er invitert på middag. Pris rundt da? Nesten 900øre kWh! Og jeg vil jo følge tradisjonen med ungene og bake lussekatter også! Håper det roer seg litt ned igjen snart. Har visst sagt ja til å bli med broren min å handle til ungene også. Hyggelig at han gjør det men jeg er litt tom for idéer og han har aldri egne ideer heller. Nei, nå ble dette litt negativt! Så, det positive er at jeg er nesten helt ferdig å handle julepresanger, må bare pakke inn de siste. Ingenting annet er klart men klisjémessig blir det visst jul likevel.

Det blir visst billigere i 22-tiden, så du får bake da. Snart lønner det seg vel (nesten) å kjøpe julekaker fra bakeri.

Gammel 13-12-22, 21:38   #5
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det blir visst billigere i 22-tiden, så du får bake da. Snart lønner det seg vel (nesten) å kjøpe julekaker fra bakeri.

Har ofte ikke mer å gå på da og heller ingen barn våkne til å være med for kos og hjelp. Men det er nesten så jeg burde ta noen ensomme nattevakter ja. Vi kan ikke kjøpe pga allergi, men det er helt sant at det lønner seg nok snart!

Har ikke sett etter våre julestrømper men de dukker vel opp når vi drar frem for å pynte. Alt det jeg skal stille med oppi er kjøpt inn. Jeg aner ikke om mannen er klar med noe til min, men får hinte litt til uka.

Gammel 13-12-22, 14:44   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Krysser fingre for at alles julestrømper dukker opp i tide. Våre ligger i kassene med julepynt som tas fram lille julaften så der har vi kontroll. Alle er brodert av meg, med barnas navn på, og de elsker dem. Jeg husker det året jeg laget lillesøster sin. Den ble vel ferdigbrodert i sommerferien og jeg tenkte at jeg hadde kjempegod tid til å montere den så det hastet ikke. Vel, hvem endte med å montere julestrømpe lille julaften kveld det året? Jada, det var meg.

Våre har i alle år bodd i skuffen med juleduker, så jeg var rimelig lang i maska når jeg åpnet den og fant bare en.

Gammel 13-12-22, 14:58   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Våre har i alle år bodd i skuffen med juleduker, så jeg var rimelig lang i maska når jeg åpnet den og fant bare en.

Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

Gammel 13-12-22, 15:05   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Dere har sikkert litt samme problem som hos oss, at barna naturlig nok tar med seg sine fylte julestrømper rundt om i huset og spiser her og der. Jeg må være nøye på at alle tre legger strømpene sine i en julepyntboks når pynten pakkes vekk ellers kan de fint havne bak en seng, under sofaen i kjellerstua eller et annet mystisk sted hvor ingen ser etter.

Ja, de har dem jo gjennom hele jula, og tar dem inn på rommene sine etc. Og så er det om å gjøre å passe på at de kommer med, når julepynten pakkes bort. Har i grunnen alltid gjort det, men det ser ut til å ha skjedd en glipp i fjor. Ja ja, får ta en liten leterunde. Det er i alle fall ingen som har tatt dem med ut av huset, så de må jo være der et sted.

Gammel 14-12-22, 11:33   #9
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Ja, tenk bare ti dager igjen, det går unna. I kveld kjøper vi juletre. Jeg må huske å skrive ut pakkelapper til alt som skal sendes i posten og ta det med samtidig. Pepperkakedeig ble laget i går og jeg tror jeg baker ut i dag. Karamellene i går ble gode, men litt myke. Vi spiste halvparten med en gang () og jeg tror jeg lager en ny runde og lar dem koke ørlite lenger.

Når fredag er over har mannen og jeg juleferie. Mens barna er på skolen mandag tenker jeg vi tar en liten vaskerunde. Ikke noe store greier, men kjellerstua har desperat behov for både rydding og vasking. Det er stort sett barnas domene og de rydder en del, men det trengs en ordentlig runde likevel. Litt gulvvask i hovedetasjen og på badene må vi også få gjort. Ingen stor julevask, men en siste vask av viktige områder før julen. Trappene vasket jeg forrige uke og i morges slengte jeg sofaputetrekkene i maskinen, så da er det gjort.

Vi har sett oss gjennom de fleste obligatoriske julefilmene. I helgen blir det Alene Hjemme 1 og 2 og så skal lillesøster og jeg se Love Actually. Jeg tror barna gjerne vil se A Christmas Carol med Jim Carrey også, den tar vi nok en kveld neste uke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.