|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har vaska hus i dag. Det var litt for nødvendig.
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2022Tenk at det er julaften neste uke! Det føles som det går veldig fort nå. Årets julebakst ble innledet med nydelige lussekatter i dag. I morgen skal mellomste bake brune pinner og onsdag lager lillesøster jammie dodgers. Jeg lager nok pepperkakedeig i morgen, så kan den ligge kaldt noen dager før vi baker ut. I tillegg blir det i løpet av uken bakt shortbread, risboller i langpanne, kransekake og bordstabelbakkels (sistnevnte er min favorittjulekake). Kanskje lager vi karameller også, jeg kjøpte i alle fall 240 bittesmå papirformer til det i dag.
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2022Vi har to slag kaker i hus. Hurra! Jeg er fortsatt optimist og tenker vi kan rekker å lage flere.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2022Vi har handlet alt av mat som varer helt til jul, dvs ribbe, kalkun, alt av julegodteri (inkludert julestrømpeinnhold), kjeks til ost, spekepølser, fenalår, spekeskinke osv. Alt av grønnsaker, gode oster, brød, fløte og slike ting må handles den siste uken. Jeg har alt jeg trenger til all bakingen så det er bare om å gjøre det og barna vil også bake en del ting alene.
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletråden 2022Sju slag i boks |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|