Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-22, 11:52   #401
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Neste sommer blir det ikke fly på ferie ihvertfall, satser på cruise.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 11:52   #402
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette ble skrevet for mange dager side, men jeg har ikke helt klart å legge den kommentaren bak meg.

Hvorfor er det greit å skrive noe slikt? Jeg kjenner at hvis det var jeg som hadde skrevet kommentaren og deretter hadde blitt "premiert" på denne måten, så ville jeg blitt fryktelig lei meg. Spesielt siden kommentaren som ble premiert ikke var en veldig kjip kommentar.

Dessuten har jo Input rett. Det er unektelig pussig at akkurat julegensere får så mye oppmerksomhet og tyn, mens det er lite problematisering av andre ting som påvirker miljøet negativt i mye større grad. Det er jo komisk! Når så man for eksempel sist en negativ kommentar til at folk flyr på helgetur?

Så må man selvsagt få rante om hva enn man vil. Det er helt greit. Men det er også helt greit å kommentere at det er andre - og større - problemer der ute, enn stygge (eller fine) julegensere.

Enig i dette, jeg har også tenkt på den kommentaren noen dager, men ikke helt klart å formulere meg , men jeg lurte også på hvorfor en sånn kommentar var greit å skrive.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:01   #403
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så må man selvsagt få rante om hva enn man vil. Det er helt greit. Men det er også helt greit å kommentere at det er andre - og større - problemer der ute, enn stygge (eller fine) julegensere.

I såpekassetråden kan vi godt ha ranter om disse litt mindre tingene som bare irriterer oss veldig, men som kanskje ikke er verdens viktigste, sånn bare for å få det ut. Det var vel egentlig premisset for tråden sånn i utgangspunktet. Minner om overskrifta i den første tråden:

Sitat:

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Derfor er det vel nettopp er her man kan brøle litt mot det man personlig synes er dust og tåpelig, uten å måtte ta opp (eller bli påminnet om) alt som er mye verre og viktigere. Det betyr ikke at man synes helgeturer med fly og alt som ble nevnt over er uproblematisk, slik det ble antydet. Man kan godt være opptatt av det også, uten at det har noen naturlig plass akkurat i såpekassetråden - ment for de litt mindre viktige tingene.

Så jeg synes det er litt pussig ja, i akkurat en slik tråd, å minne folk på at det de ranter om ikke er så viktig. Det er jo nettopp det tråden er til for, er det ikke?

Sist redigert av My : 10-12-22 kl 12:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:05   #404
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke leste alt som står foran her, men har fått med meg essensen.
Jeg har opplevd det samme i gruffetråden. Jeg synes at jeg kan få gruffe over hva jeg vil i disse trådene uten at noen må gruffe over at jeg gruffer. Ellers synes jeg vi må ha en egen tråd der de som gruffer over det vi gruffer over kan gruffe over det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:26   #405
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så jeg synes det er litt pussig ja, i akkurat en slik tråd, å minne folk på at det de ranter om ikke er så viktig. Det er jo nettopp det tråden er til for, er det ikke?

Jeg vet ikke hva Polyanna tenkte på da hun startet sin første såpekassetråd. Men det er da nærmest ingen tråder på FP hvor man ikke kan forvente at folk som er uenige i det du skriver, skal holde kjeft?

Hvis jeg syns det er helt forkastelig at folk putter opp 7-armet lysestake (som vel er et jødisk symbol) i forbindelse med jul, og i tillegg klager over at det er unødig strømbruk som jeg indirekte må betale for gjennom strømstøtten, så skal jo ikke det hindre deg eller andre i å si at du er uenig, og at du kanskje til og med liker lys i vinduene, og at du gir deg vel blaffen i at det i utgangspunktet er en jødisk tradisjon?

Jeg opplevde at det var nettopp det Input i utgangspunktet gjorde, da hun skrev at hun "synes det er uproblematisk at andre gjør det", altså bruke julegenser. Det var utgangspunktet hennes. Hun sa ikke at det ikke var viktig eller at andre ikke kunne skrive det. Hun sa at hun var uenig.

utviklet tråden seg. Og om man vil, så kan man gjerne si at det var Input som hadde en rant om hvor lite viktig en julegenser er i den store sammenhengen. Dette, My, kommenterte du med "Åh! Klassikeren! ". Var du sarkastisk her? Mener du at hun ikke kan rante om faktisk viktige ting? Mener du at tråden kun kan være for uviktige ting? Må man flytte "viktig" rant til andre tråder? Hvem skal bestemme og være ordstyrer over hva som er lite nok viktig til å kunne rantes over i denne tråden?

Jeg merker det blir fryktelig vanskelig å få oversikt over hvordan i alle dager - og ikke minst hvor - man skal kunne rante.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:42   #406
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må ingenting, som jeg har sagt utallige ganger. Men det er større sjanse for å få den responsen man er ute etter, hvis man velger å poste det i tråden eller forumet som er best egnet for temaet. Og såpekassetråden er kanskje ikke den best egnede for seriøse klimadiskusjoner. Men rante kan man vel om alt, i en rantetråd, viktig eller ikke. Og man kan også rante over hvor lite viktig man synes andres rantetema er, i tråden for rant om mindre viktige ting. Men da har man kanskje ikke helt forstått formålet med tråden. Men det er lov altså.

Gammel 10-12-22, 13:21   #407
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Enig i dette, jeg har også tenkt på den kommentaren noen dager, men ikke helt klart å formulere meg , men jeg lurte også på hvorfor en sånn kommentar var greit å skrive.

Som sagt lengre opp her så opplevde jeg den kommentaren fra Input som en hånlig avslutning på en rekke kommentarer jeg følte at hun gikk etter meg. Jeg syntes det var dagens kjipeste kommentar.

Gammel 10-12-22, 14:17   #408
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er trist du opplevde det sånn Nextlife, jeg har aldri noensinne i løpet av de 12 årene jeg vært her ment å være ute etter noen, eller hatt noen ønsker om å være det. Men jeg setter pris på at du sier det og skal være mer varsom med hvordan jeg ordlegger meg i fremtiden slik at jeg kan unngå det i fremtiden. Si i fra hvis du føler det sånn igjen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 16:54   #409
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har handlet ALT, absolutt ALT, jeg trenger til å lage julekakedeigene, men hvor ble energien og arbeidslysten av? Hæh???? HÆH? Skal kakedeigene lage seg selv liksom? Og hvorfor er ikke Helten her og trøster meg og dytter arbeidsmot inn i kroppen min? Jeg vil bare sitte i ro, lese og gjøre ikke noe.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 19:34   #410
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vet egentlig ikke hvor denne skal legges, men snakk om i-lands problemer og sutrete folk.

https://www.nrk.no/rogaland/rune-bje...ber-1.16214915

Gammel 10-12-22, 20:03   #411
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vet egentlig ikke hvor denne skal legges, men snakk om i-lands problemer og sutrete folk.

Han er komiker. Tipper det er et stort snev av humor og på søk etter klikk. Og det fikk han jo.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 20:05   #412
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Flere andre der og som ikke er komikere..

Gammel 10-12-22, 20:07   #413
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er komiker. Han mener det neppe. Han er jo kjent for å humor-rante.

Gammel 10-12-22, 20:46   #414
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere andre der og som ikke er komikere..

Ingen andre i den artikkelen, vel? Leste om hun som er admin for en FB-gruppe, og hun som er journalist som anbefalte å lage en plan.

Gammel 10-12-22, 21:45   #415
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rune Bjerga er en ironisk komiker. Dette er typisk ham - Bare tull og tøys!

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 23:10   #416
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hiver meg på med en litt annen inngang, er det køl umulig å ha rampenisse uten å tapetsere sosiale medier?

Jeg er sikkert farga av at yngste snart fyller 15, men makan til mas!

Gammel 11-12-22, 00:00   #417
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hiver meg på med en litt annen inngang, er det køl umulig å ha rampenisse uten å tapetsere sosiale medier?

Jeg er sikkert farga av at yngste snart fyller 15, men makan til mas!

I år har jeg faktisk bare én i det feeden mater meg med. Kjenner ikke mange med småunger lenger. :knirk:

Gammel 11-12-22, 00:55   #418
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rampenissen er kos! Ikke mane i min feed, men fniser av kreativiteten til de jeg har.

Gammel 11-12-22, 05:52   #419
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Fb vet ikke at det mot min vilje flyttet inn en fant her en liten uke inn i desember. Ungene er litt for store og for ikke på magien, de vet det er den store rampenissen, faren, som finner på sprell.

Det finnes ikke en eneste sånn i min fb fred. Min fb fred er egentlig nesten bare annonser. Og grupper. Derved flyter fb nå over av bilder av julepyntede hus. For en mnd siden var det bilder av lefser. Ellers er det idiotiske klick baits fra "dagens beste" og dess like. For jeg er dum. Og klikker på noen av dem.

Men ikke noen rampenisser. Jeg kjenner for lite folk. Eller i alle fall for lite folk som bruker fb til annet enn grupper for fotball og klasser og sånt, som meg

Gammel 11-12-22, 08:33   #420
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det på FB, Instagram og Snapchat i et banka kjør.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:09.