![]() |
#321 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4De som kjøper dem synes vel ikke de er stygge. Og det meste av penklær jeg har brukes bare en gang i året, MAKS. Kjolen jeg planlegger å ha på meg på julaften i år har jeg brukt en gang før, og det var julaften i 2019. Kommer til å bruke den en dag i år også. Men den henger jo i skapet i flere år, akkurat som julegenserne til sjefen min.
![]() |
![]() |
#322 |
Drømmer
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4
Jeg jobber med en hel gjeng som har julegensere , alle brukes år etter år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Med tanke på mengden penklær som selges tviler jeg også sterkt på at folk kjøper ny kjole til jul fordi den forrige er utslitt.
![]() |
![]() |
#324 |
Shake it out!
|
Mangelen på gjenbruk er er samfunnsproblem. Enig i det. Men jeg kjenner mange kloke mennesker i RL også som tar fram samme julegenser/kjole/slips år etter år. Men at det er for mye til salgs av det også stemmer nok.
![]() |
#325 |
Rockesøster
|
Så vidt jeg vet kom vel trenden fra USA der fenomenet kalles ugly Christmas sweather (day/party/something).
![]() |
#326 |
|
Det betyr jo likevel ikke at de som bruker det synes de er stygge.
![]() |
![]() |
#327 |
Rockesøster
|
Kanskje liiiitt flere muligheter å spille på med en kjole enn med en svært fargerik julegenser i alle fall.
![]() |
#328 |
Shake it out!
|
Jeg er jevnt over ganske imponert over hvor mange klær og sko folk har, og at de selges «som ubrukt». Men jeg hater å kjøpe klær, kjøper klær fordi jeg trenger dem, og går med dem til de ikke er pene lengre. Og da kan de ikke selges. Jeg har sikkert noen mindre miljøvennlige sider, men på klesfronten har jeg få svin på skogen gitt.
![]() |
#330 |
koko
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg har en ganske nedtonet julegenser som kan passere som et visst nivå av pen. Ellers så synes jeg julegensere er gøy og min erfaring er også at de brukes om og om igjen. (Dette kommer fra en middelaldrende dame som kan finne på å bruke pacman-tights under skjørt på jobb, så dere får nå ta det for det det er.)
![]() |
#332 |
|
Det kommer vel helt an på livet man lever. Jeg kunne gått med julegenser på jobb hver eneste arbeidsdag i desember, men jeg har maks 3 anledninger i året jeg har pentøy på meg (pluss 17. mai, men da har jeg jo bunad). Og jeg har forstått på kollegene mine at å bruke samme kjole på julebord flere år etter hverandre ikke er aktuelt.
![]() |
![]() |
#333 |
Rockesøster
|
For all del. Jeg burde presisert 12-14 eventualiteter og forbehold.
![]() |
#334 |
Tatt på
|
Akkurat med julegensere så er det de styggeste og mest glorete som gjelder.
![]() |
#335 |
|
Evt. bare latt være å irritere deg over andre folks klær, rett og slett.
![]() |
![]() |
#336 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Såpekassetråden #4Heldigvis er såpekassetråden til for at man kan rante om hva man vil, også om det andre ikke synes det er noe vits å irritere seg over. Jeg irriterer meg egentlig bare litt over genserne i seg selv, men en hel masse over presset om å kjøpe, for dem som ikke har, fordi vi skal ha en såååå morsom "stygg julegenser-dag" på jobben eller skolen, som du selvsagt mååå være med på, "kom an da, vær litt sporty!"
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 01-12-22 kl 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg har en reinsdyrskjole i ullblanding kjøpt på Match som jeg bruker i alle anledninger i desember (konserter, show, søndagsmiddager og julelunsj). Den kommer ikke i julegenserkategorien for meg.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 01-12-22 kl 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
søt
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg bruker julegenser flere ganger i desember.
![]() |
#340 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Hvorfor i alle dager skal vi gå ut og kjøpe det? Kan ikke folk bare få gå med det de vil? Også kan de som synes det er gøy å stæsje seg med hårbøyler med reinsdyrhorn og annen plæstikk fra Kina gjøre det? En arbeidsplass med bare voksne folk liksom. Jeg elsker jul, inkludert advent og førjulskos, men har aldri forbundet det med pliktutkledning. Det er evig nok kjøpepress fra før, og jeg trenger ikke mer ræl. Men må nesten kjøpe det til ungene, når de skal ha sine julegenserdager på skolen (bortsett fra guttungen, som er like kjip og usporty som sin mor, og nekter å delta
![]() |
|
|