Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-22, 13:35   #621
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

13-åringen velger å gå 2 km til skolen i stedet for å sykle, selv om det er nesten flatt, fordi hun nekter å bruke hjelm. Å få flatt hår er en skjebne jevngod med døden.

Hjelmhår og luehår er jo horrible greier må vite.

Gammel 17-11-22, 14:00   #622
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Også har vi Storebror, som helst vil stå utenfor skolen hver morgen og fortelle alle hvor dumme de er som ikke bruker hjelm...

Han får ikke lov da. Men hender han rekker å slenge ut en kommentar.

I dag hadde han stoppet en stakkars 8 klassing som kom ut fra do, med "DID YOU WASH YOUR HANDS???!?" og stakkars 8 klassingen døde jo nesten, og læreren som var med Storebror bare "Men altså, STOREBROR, sånn GJØR VI IKKE!" og han bare svarte "Someone has to take hygiene seriously at this place. Im not seeing YOU doing that?"

Sukk.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 16:47   #623
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av serafin, her.

også har vi storebror, som helst vil stå utenfor skolen hver morgen og fortelle alle hvor dumme de er som ikke bruker hjelm...

Han får ikke lov da. Men hender han rekker å slenge ut en kommentar.

I dag hadde han stoppet en stakkars 8 klassing som kom ut fra do, med "did you wash your hands???!?" og stakkars 8 klassingen døde jo nesten, og læreren som var med storebror bare "men altså, storebror, sånn gjør vi ikke!" og han bare svarte "someone has to take hygiene seriously at this place. Im not seeing you doing that?"

sukk.

☺️💕

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 19:17   #624
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er glad det ikke var samme krav om hjelmbruk da jeg var ungdomsskoleelev på 80-tallet i verste "rufsepermanent og tupert lugg"-perioden. Vi hadde sikkert ikke syklet da nei.

Vi kunne ikke engang bruke lue, noe som var litt krise på indre østland, den vinteren ('87? '88?) da temperaturen sank ned mot -40. Vi kunne strekke oss til en veldig stor og løs patentstrikket hals i mintgrønn eller rosa moahairgarn trukket opp rundt hodet.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Gammel 17-11-22, 19:37   #625
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Det var da krav om det (i hvert fall er jeg vokst opp med det kravet). Mamma innså at slaget var tapt på slutten av barneskolen. Jeg brukte hjelm sporadisk på ungdomskolen. Nå begynte jeg på ungdomsskolen i 89.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Gammel 17-11-22, 23:04   #626
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Gammel 17-11-22, 23:12   #627
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg tar T-bane til jobb, for jeg har skaffet meg en frisyre som ikke er kompatibel med hjelm.

Shun er aktiv nå  
Gammel 17-11-22, 23:13   #628
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er litt hårsår når det gjeld hjelm og kjenner at eg reagerer når nokon skriv at dei er glad for at det ikkje var krav om hjelm då dei vokste opp.
Dersom det hadde vore krav om hjelm på begynnelsen av 90-tallet hadde eg fortsatt hatt ein lillebror i dag 😥.
Eg er skikkelig god gammaldags «nabokjerring» når det gjeld bruk av hjelm, så eg kan godt finne på å opne kjøkkenvinduet og spørre nabogutten kor hjelmen hans er når han syklar i gata.

Shun er aktiv nå  
Gammel 17-11-22, 23:21   #629
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig

Gammel 17-11-22, 23:27   #630
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, Simone!

Jeg fortalte sønnen om han på skolen min som gikk fra skolegårdens kuleste kid, til en som var hjerneskadet resten av livet, pga sykling uten hjelm. Så får vi se om det går inn.

Gammel 17-11-22, 23:29   #631
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, kan presisere at det er den 14 år gamle meg som er glad det ikke var hjelmkrav da. Dagens meg er selvsagt ikke enig, og er glad det er så vanlig å bruke det nå.

Gammel 17-11-22, 23:33   #632
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Var ingen som brukte hjelm der jeg bodde i alle fall. Bare noen veldig små barn, som hadde slike isoporhjelmer.

Jeg er oppvokst i Sverige. Tror de va litt tidligere ute enn her i Norge når det kom til sikkerhet. Jeg satt jo til og med bilsete som baby når jeg ble født i -76. Vi fikk ikke sykle uten hjelm.

Gammel 17-11-22, 23:35   #633
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke supergruff, men det er skikkelig irriterende at jeg kan kjenne arret mitt etter operasjonen der jeg tok bort hudkreft på nesa. Arret går tvers over neseryggen, og jeg kjenner det veldig ofte. Ikke vondt eller noe sånt, bare kjenner det. Irriterende.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 17-11-22, 23:36   #634
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Simone,

Gammel 18-11-22, 08:44   #635
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Simone

Gammel 18-11-22, 09:28   #636
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Simone. .
Det dør færre barn i trafikken, så mye er bedre, selv om en er for mye.

Gammel 18-11-22, 10:09   #637
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjønner jeg veldig godt. Der jeg vokste opp var det krav om hjelm for barn, jeg begynte på skolen i 92, og om man ble tatt i å sykle til skolen uten hjelm ble sykkelen låst inn av vaktmesteren. Vi hadde ikke bil, så moren min syklet over alt og hun brukte også hjelm, det husker jeg de andre ungene synes var veldig rart. Både at hun syklet og at hun brukte hjelm.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ikke supergruff, men det er skikkelig irriterende at jeg kan kjenne arret mitt etter operasjonen der jeg tok bort hudkreft på nesa. Arret går tvers over neseryggen, og jeg kjenner det veldig ofte. Ikke vondt eller noe sånt, bare kjenner det. Irriterende.

Jeg har en synlig svart strek over kragebeinet, etter at det lå et venekateter rett under huden der. Irriterer meg hver gang jeg ser det i speilet, men tror ikke noen andre legger merke til det. Men det er jo en kjent sak, at sånne arr blir en påminnelse det er vanskelig å forholde seg til. Det er jo ennå kort tid siden du ble operert, så det er lov å håpe at arret forsvinner etter hvert.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 18-11-22, 12:41   #638
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

til Simone.

Her bruker faktisk straks 14-åringen hjem når han sykler og det gjør alle vennene hans også. Jeg er usikker på om jeg hadde tatt den kampen om han ikke gjorde det av seg selv, men jeg er veldig glad det er en selvfølge for ham og ikke minst at det er fullstendig akseptert og vanlig å bruke hjelm i gjengen/på skolen.

Og mens vi snakker om arr må jeg bare fortelle en bitteliten historie. Vi satt alle i stua og så TV og siden det var noe sykehusgreier nevner jeg operasjonen jeg hadde da jeg var 12 og datteren min snur seg overrasket mot meg og spør "Har du blitt operert?". Jeg blir litt overrasket over spørsmålet for jeg har et langt og veldig synlig arr langs hele brystbeinet som hun har sett mange ganger, noe jeg også påpeker. Og da svarer hun at hun trodde bare det var sånn jeg så ut, akkurat som at noen har føflekker, fregner eller fødselsmerker.
Jeg håper dere blir like vant til og venn med deres arr som jeg er med mine. Jeg tenker ikke over det og er ikke redd for å gå med klær som viser det. Jeg merker at folk som ikke kjenner meg ser på det, men det er helt greit. De er en del av meg og viser noe av det jeg har vært gjennom i livet mitt, og overlevd.

Gammel 18-11-22, 13:30   #639
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Pigging pga bygging på andre siden av gata.... Det er slitsomt og irriterende.

Gammel 18-11-22, 14:27   #640
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Fordi det jævla kreftspøkelset stadig kommer frem og skremmer meg, nå er det en lymfeødem-arm som kødder seg til, men som kanskje må sjekkes ut på sykehus.

Og jeg går rett i panikkmodus.

Fjols er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.