Sv: Såpekassetråden #4
Jeg må si at jeg ikke er enig i at dette var en Sylvi Listhaug-beklagelse, i det hele tatt. Jeg syns ikke han tar hardt nok i når han beskriver hendelsen ("idiotisk" er virkelig for svakt), den kommer ALTFOR sent, og først etter at saken ble offentlig, men jeg syns det er positivt at han
- Legger ansvaret 100% hos seg selv
- Ikke drar den samme som Hulsker (eller hva han heter) ("jeg kan ikke ha gjort det for jeg er ikke rasist og har mange fargede venner"). Tvert i mot så sier han noe som at "jeg trodde ikke jeg kunne være rasistisk, men her må jeg gå noen runder med meg selv, for det kunne jeg visst"
- Ikke sier "det var jo en spøk", men tar inn over seg at det han har tenkt inni seg var en spøk, helt åpenbart ikke var det, og at sånn han tror inni seg at han er, overhodet ikke er sånn han oppfattes utenfra.
- Skjønner at han har et alkoholproblem når han kan oppføre seg sånn i fylla
Jeg sier ikke at alt bør være tilgitt, altså, jeg syns det virker helt rimelig at dette får rettslige etterspill. Men jeg syns ikke selve beklagelsen er så borti natta.
Og så syns jeg så synd på offeret at jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på det. Tanken på å bli spyttebrølt til av en rasende, rabiat og rasistisk Atle Antonsen vår det til å vrenge seg. Det må ha vært helt skrekkelig.
Og jeg forstår faktisk godt de rundt som ble helt lammet, de også, og så syns jeg han Input lenker til beskriver godt hvordan man kan komme unna med mye i hans posisjon, fordi folk er dels redde, dels starsstruck.
Jeg tror jeg hadde vært redd om jeg satt rundt det bordet, redd for at skytset skulle snus mot meg.