Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-22, 18:36   #321
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Nydelig!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-22, 19:46   #322
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Veldig kult med fantastisk styling (for jeg nekter å tro at det er de som bor der som har hatt det sånn).

Jeg gjetter at boligen er tømt, men at noen gjenstander er beholdt for styling. Ligner veldig på det som ble gjort i svigermor huset og i søsteren sitt svigermorhus.

Men flott autentisk hus med originalfarger i et strøk med bevarte fasader. Oppvaskmaskinen må være av historisk interesse.

Gammel 29-10-22, 21:17   #323
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg gjetter at boligen er tømt, men at noen gjenstander er beholdt for styling. Ligner veldig på det som ble gjort i svigermor huset og i søsteren sitt svigermorhus.

Men flott autentisk hus med originalfarger i et strøk med bevarte fasader. Oppvaskmaskinen må være av historisk interesse.

Det er farger og materialer på veggene, som f.x gangbildene i starten, som gjør at jeg tror (en del av) møblementet er mye originalt. Stilene passer sammen. Det er gjenkjennelig for meg. Dog kan jeg ikke noe om styling og sånt i fm hussalg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-22, 21:50   #324
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker som Lavender, at de har stylet med ting som fantes i huset og lagt til litt. F.eks de store sort/hvitt-fotoene er nok hengt opp nå. Tviler også på at de hadde grønnplante på vaskerommet i kjelleren.
Men askebegeret på do er nok originalt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-22, 22:03   #325
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Bildene og andre små, løse gjenstander er jeg enig i at er hentet inn. Noen er nok for å dekke over flekker og solpåvirkning. Plantene også. Resten av møblementet er sikkert flyttet litt på for bildene sin skyld, men det meste har bodd i det huset siden det var nokså nytt.

Gammel 29-10-22, 23:56   #326
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Hvorfor tror du ikke det? En del (ganske) likt møblement har jeg her sørpå og noe nordpå. Ikke flygel da, det skal sies.

Jeg tenker at dersom noen har falt for huset og stilen og har møbler og pynt som passer inn så godt, ville de blitt boende.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-22, 00:29   #327
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil tro det er dødsbo og at de som ar bod der ar bodd der lenge. De ar tatt vare på både hus og interiør og ikke byttet ut noe som fortsatt fungerer.

Det ligger ikke noe under lenken som sier hva huset er solgt for tidligere. Kan det bety at boligen sist ble omsatt før dette er registeret? Eller er det mer tilfeldig?

Gammel 30-10-22, 08:23   #328
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Står i prospektet at det er dødsbo, har sikkert hatt samme eier siden tidenes morgen.

Gammel 30-10-22, 10:55   #329
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg tenker at dersom noen har falt for huset og stilen og har møbler og pynt som passer inn så godt, ville de blitt boende.

Nja, jeg tror ikke på spøkelser . Dette er vel et dødsbo hvis jeg leste rett.

Gammel 30-10-22, 12:24   #330
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke sett at det faktisk er dødsbo, det forklarer nok stilen. Husker et nabohus det vi har feriehus ble tømt. Samme eier siden det ble bygget på 50-tallet. Jeg var ikke der, men det var visstnok nok til å fylle en bruktbutikk på Løkka. Veldig mye fra 50-tallet og fremover.

Gammel 30-10-22, 12:54   #331
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Jeg kikket kjapt gjennom prospektet og må si at takstrapporten hadde de mest interessante bildene. Dusjkabinett på et soverom, uten sluk. Det var nokså lav terskel for slikt tidligere.

Gammel 30-10-22, 16:42   #332
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det ligger ikke noe under lenken som sier hva huset er solgt for tidligere. Kan det bety at boligen sist ble omsatt før dette er registeret? Eller er det mer tilfeldig?

Eiendomsregisteret har data fra 90-tallet og fram til nå. Eldre salg oppgis ikke.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-22, 14:54   #333
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke umulig at de har hatt det sånn heller? Mange eldre har jo veldig gjennomført gammel stil på møbler i alle fall. Dette er jo et dødsbo tydeligvis som eier har eid i siden 1971, og når man har hatt samme hus i 50 år og mye er originalt uten oppussing, så er det ikke sikkert møbler er byttet ut så mye heller.

Jeg har ikke så sansen for retro egentlig, men dette huset ble jeg litt imponert av.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:51   #334
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

...

Jeg MÅ faktisk dele denne!

Huff, jeg fikk dårlig samvittighet og sletter den.
Har aldri sett noe sånt før!

Sist redigert av Pasta : 10-11-22 kl 13:15.
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-22, 12:54   #335
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Typisk "tvangssalg" etter skilsmisse, Pasta. Når den ene ikke vil kjøpe ut den andre, så tvinger man gjennom et salg på denne måten.

Gammel 12-11-22, 11:25   #336
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Mer enn noen gang har finn.no nå begynt å bli fylt opp av annonser hvor man ber om hjelp til å komme seg gjennom jula. Denne her klarer jeg ikke helt å ta innover meg. Er det reelt?

Jeg blir vel egentlig ikke fascinert av alle annonsene som kommer. Mest av alt blir jeg fryktelig lei meg over at det er så mange som sliter og som vet at jula kommer til å bli vanskelig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-22, 12:36   #337
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Mer enn noen gang har finn.no nå begynt å bli fylt opp av annonser hvor man ber om hjelp til å komme seg gjennom jula. Denne her klarer jeg ikke helt å ta innover meg. Er det reelt?

Jeg blir vel egentlig ikke fascinert av alle annonsene som kommer. Mest av alt blir jeg fryktelig lei meg over at det er så mange som sliter og som vet at jula kommer til å bli vanskelig.

Her tror jeg det er mange som virkelig sliter og trenger hjelpe og like mange som prøver å utnytte andre og er svindel dessverre. 5 barn mellom 3 og 14 år er jo rimelig tett og er enten svindel slik kyniske meg ser det eller fortjener en donasjon i seg selv uten kreft i bildet.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-22, 12:37   #338
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Akkurat den er ikke reell, nei. Det ligger et tlfnummer der tilhørende en dame som også har en Spleis ute om å "hjelpe alle familiene på finn". Hvis en av ens nærmeste er i ferd med å dø før jul, så er det vel ikke mye overskudd til å hjelpe andre i den samme tida.

Gammel 13-11-22, 16:43   #339
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annonsen er fjernet nå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 21:40   #340
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Nå vet jeg ikke hva denne annonsen var, men jeg blir svært skeptisk når jeg ser de annonsene som etterspør gaver som er svært lett å omsette. Type spillkonsoller, mobiltelefoner og merkeklær. Da tenker jeg at man fort bidrar til noens stoffmisbruk heller enn å gi fattige barn julegaver. Kanskje er det jeg som er kynisk og mistroisk, men jeg tenker at det også er en nokså enkel måte å svindle folk med liten risiko for å bli tatt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.