|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har visst begynt å høre på P7 Julekanalen til P4 når jeg lager middag.
![]() |
#382 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Juletråden 2022
Nord-Vestlandet her. Vi har laga massevis av potetlefser no nettopp, som vi gjer kvart år. Vi smører ein del av produksjonen med smør og sukker til kaffilefser, men mesteparten dynkar vi og klipper opp til lefser som vi brukar til t.d. fiskemiddagar og til pinnekjøttet på julekvelden. Lefser til spesielt fiskemiddagar er veldig vanleg her i området iallfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2022Ja, men det er fortsatt ikke samme type lefse som jeg bruker til ribbe (og sylte og rakfisk, for den saks skyld). Har svigerfamilie på Nord-Vestlandet, og kjenner godt lefsene der, svigermor baker. Det er for eksempel ikke noe dynking involvert i østlandslefsene, de er mer i slekt med lomper.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-11-22 kl 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2022Lefse med sylte og grov sennep. Potetlefse, nesten som lompe. Nam! De er gode med julebrunost også. Det er ikke sånn lefser å få kjøpt i hele landet?
![]() |
#385 |
Klare sjøl
![]() Sv: Juletråden 2022Åh, lefse med smør, juleskinke og rødbeter er min greie i jula.
![]() |
#386 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2022Mens jeg ventet på mannen i dag så jeg inn i en leilighet hvor de hadde satt opp juletreet allerede. Det er i tidligste laget selv for en juleelskende person som meg, men samtidig kan man jo ikke annet enn å bli glad av sånt. Juletre.
![]() |
#387 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har kjøpt inn alle lys til både advent og jul. Og servietter i lange baner.
![]() |
#388 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg kikket i serviettskuffen min og fant ut at jeg hadde kjøpt masse kjempefine juleservietter på nyttårssalg i fjor. Det er alltid litt rart å kjøpe juleting etter jul og bare pakke det bort med en gang, men desto bedre når man kan finne det fram igjen neste jul. Det hender til og med jeg blir overrasket (gledelig altså) over hva jeg kjøpte året før.
![]() |
#389 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg fant 2 3pk med grønn telysholdere fra Hadeland og noe Georg Jensen julepynt i skuffen her nå. Kjøpt på salg i januar vil jeg tro. Hva man ikke husker.
![]() |
#390 |
Klare sjøl
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har kjøpt Evergood julekaffe på Meny idag. Var masse pinnekjøtt,ribbe, edamer, julebrus osv. Men kjøpte ikke det nå.
![]() |
#391 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2022Spist lutefisk ute i dag med jobb, fantastisk måltid!
![]() |
#392 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Juletråden 2022Var på kveldsåpent og kjøpte masse julegaver.
![]() |
#393 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Juletråden 2022Veldig fornøyd med å ha nagla ned årets julegave til søstra mi, mamma og svigerinne: Teaterbilletter før jul.
![]() |
#394 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har vurdert å begynne å tenke på julegaver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Slim på hovednerven
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg er såvidt begynt på julegavene, dvs jeg har strikket én sokk. Har slitt med en bestilling på flere babyplagg i høst, ikke fordi det er spesielt vanskelig, men det er så fordømt uinspirerende å jobbe med billig plastgarn og dårlige oppskrifter. Ser enden på det nå, da. Mye som skjer her fram mot jul, jeg skal i thanksgiving middag hos eksen, på førjulsmiddag hos datter og så blir det noen fine dager i et julepyntet København sammen med yngste datter. Tivoli, rusletur på/i Fredriksberg, prøver skøytebanen - og street food - under broen og smette innom alle de små julemarkedene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2022
Samme her.
![]() |
![]() |
#397 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg er ferdig med 12 julegaver, mangler minst like mange. Jeg er helt ferdig med kalendergavene og klør i fingrene etter å pakke dem allerede så tenker jeg begynner i helgen.
![]() |
#398 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg er strålende fornøyd med å ha bestemt meg for å ikke tenke på julegaver før i desember i år. Sluttet å stresse med det da, faktisk. Skal uansett bare kjøpe til mannen, ungene, foreldrene våre og to nieser. Jeg blir mer kreativ og får bedre ønskelister jo nærmere jul vi kommer, og jeg har dessuten en mann som handler, så jeg må fysisk sett bare kjøpe til ham alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2022I dag har jeg fått komplettert julepysjene til ungene (manglet til eldste + overdel til guttungen), så da er i det minste det på plass. Tenker jeg skal få dratt i land noen gaver nå i helga. Har også bestemt bursdagsgave til mamma (bursdag rett før jul), den må bare kjøpes. Det er jo tenkinga som tar tid og er stress, ikke selve kjøpinga.
![]() |
#400 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juletråden 2022Jeg har, som vanlig, alt for optimistiske planer om hvor mange julegaver jeg skal strikke. Sannsynligvis realitetsorienterer jeg meg i begynnelsen av desember og begynner å kjøpe noen av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|