Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan finne rett bukse?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 11:40   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan finne rett bukse?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

28 er jo tommestørrelse da

Det høres riktig ut. Jeg er 38 i klær og bruker 28/29 (lengde 32) i jeans.

Hun tror hun bruker 28 i jeans. Fordi den ene hun har, i 31, er for stor.

Ser ut til at vi kan sette opp en tabell som bli noenlunde silk, basert på hva folk her inne bruker:

28" (vidde) = ca 36
29" = ca 38
30" = ca 40
31" = ca 42
32" = ca 44

Med litt variasjoner ut fra kroppsfasong og buksemodell.

Stemmer det?

Sist redigert av My : 25-10-22 kl 11:49.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 11:51   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hun tror hun bruker 28 i jeans. Fordi den ene hun har, i 31, er for stor.

Ser ut til at vi kan sette opp en tabell som bli noenlunde silk, basert på hva folk her inne bruker:

28" (vidde) = ca 36
29" = ca 38
30" = ca 40
31" = ca 42
32" = ca 44

Med litt variasjoner ut fra kroppsfasong og buksemodell.

Stemmer det?

Stemmer ikke på meg. Jeg bruker str. XS/S/36 i klær og 25" i jeans. Er 167 høy og har BMI mellom 19 og 20.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 11:58   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Stemmer ikke på meg. Jeg bruker str. XS/S/36 i klær og 25" i jeans. Er 167 høy og har BMI mellom 19 og 20.

Ja, det var basert på innleggene over her. Det kommer som sagt an på kroppsfasong, om man har forholdsvis brede eller smale hofter, om buksene har høyt eller lavt liv m.m. Tror nok en del folk som har omtrent samme høyde, BMI og klesstørrelse som meg kan bruke mindre jeansstørrelse, siden jeg drar såpass mye over hoftene og rumpa. Hadde vekta vært fordelt med mer oventil og mindre nedentil, så hadde jeg kanskje likevel brukt samme størrelse i andre klær, kanskje litt større i overdeler, og hatt lavere tommestørrelse i jeans.

Sist redigert av My : 25-10-22 kl 12:04.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 13:26   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det var basert på innleggene over her. Det kommer som sagt an på kroppsfasong, om man har forholdsvis brede eller smale hofter, om buksene har høyt eller lavt liv m.m. Tror nok en del folk som har omtrent samme høyde, BMI og klesstørrelse som meg kan bruke mindre jeansstørrelse, siden jeg drar såpass mye over hoftene og rumpa. Hadde vekta vært fordelt med mer oventil og mindre nedentil, så hadde jeg kanskje likevel brukt samme størrelse i andre klær, kanskje litt større i overdeler, og hatt lavere tommestørrelse i jeans.

Godt poeng. Jeg er motstykket til Kim Kadashian når det gjelder form og rumpe, så det er nok derfor jeg bruker så liten størrelse. Jeg er ganske rett opp og ned uten noe særlig rumpe og uten veldig markert midje. Litt inn går det jo, men laaangt fra timeglass, liksom.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.