|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråden #11Streik: Berører ikke oss, men , vel, det blir min svoger og svigerinne da, mannens to yngste søsken går på ungdomsskolen i 8. og 10. og har ikke vært på skolen på lenge. På pøk sagt da vi snakket med svigerfar tidliger i uka at de får sendes på høstferieskole hos sin søster, som er lærer i 8. klasse et annet sted i landet. (Neida, skl ikke bedrive streikebryteri, men det er klart at det bir etterhvert hull i pensum som er større enn hva foreldre føler de klarer dekke opp, så det blir TAVELT på skolen når de må ta igjen alt dette)
#2 |
intro
|
![]() Sv: Gruffetråden #11
Altså, dette er jo fullstendig hårreisende!
![]() |
#3 |
Sett utenfra som jeg jo også står, så vet jeg ikke om "daglig" i min sønns hode egentlig betyr "flere ganger sist uke" for han vet ikke engang selv egentlig, han HUSKER IKKE om det startet før sommerferien, men det har i alle fall skjedd i 9. klasse... Jeg vet bare at "må jeg gå på skolen i dag?" har kommet som spørsmål her morgen de siste par ukene, og blitt bevart med "ja det er mandag" etc, uten at han på noe vis har gitt utrykk for at det dreide seg om noe mer. Ja, han har vært mer lett-irritererbar og sint de siste ukene, og vi har gjennom hele barneskolen tatt tempen på mobbingen på temperamentet hans på hjemmebane, men gutten er 14, der er hormoner, det smeller av og til litt mer, og tilsynelatende på overflaten for oss som står på utsiden, så har ting sett bedre ut i 9. klasse, jeg har jo vært så lykkelig over at ting så bedre ut.
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Dette er jo helt hinsides og jeg håper inderlig at din sønn sikres bedre enn kun samtaler i en slik situasjon?! Så utrolig sterkt av ham å snakke med dere og hs. Det krever mye. Håper skolen evner å ta skikkelig tak.
![]() |
#5 |
|
Hvordan tenker du det kunne vært løst?
![]() |
#6 |
De iverksetter nå i alle fall en 9a systmsak nå da, så helt eksakt hva som skjer vet jeg ikke pr nå, vi blir oppdatert etter hvert. Men min sønn har ialle fall sagt til lærer at han føler seg litt tryggere når de voksne vet, samtidig som det nok er fint for ham at eleven faktisk ikke får vite/bekreftet at det er han som har "snitcha".
|
|