Sv: Hva lurer du på i dag?
Opprinnelig lagt inn av Timar, her.
Lille meg, jeg er ikke enig i at dette ikke er annerledes enn andre gjester. Vanlige gjester kommer i noen dager og har kanskje valgt dette vertshuset fordi det er akkurat her de har lyst til å bo, eller her det passer å bo. De har sett på bilder av rommene og lest om frokosten, og får lyst til å komme.
Arbeidsfolk setter selvfølgelig også pris på å ha det pent og fint rundt seg, men de er der på jobb, på fast basis, og har ikke håndplukket akkurat dette vertshuset.
Det er her jeg er også. vi er opptatt av selve opplevelsen av å være her og tilbyr derfor lille ekstra som folk setter sånn pris på. Jeg vet at det er galskap å si nei, men akkurat dette går på selve livskvaliteten vår, i og med at vi bor her selv. Jeg vil ikke gå på do på natta og risikere å dulte borti mannfolk som har begynt å føle seg hjemme her og driver med gud vet hva, eller få stua vår invadert av dem. Vi starta jo dette fordi arbeidere har overtatt overnattingsmarkedet, og andre sliter med å finne overnatting. Vi vil ikke være en del av problemet, vi vil være en del av løsningen. Vi har jobber utenom og er ikke avhengige av full drift, så enn så lenge satser vi på visjonen vår og jobber for den. Så får vi gå på akkord med oss selv og tenke penger hvis det ikke går.
Takk for innspill, kjekt å høre meningene deres.