Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-22, 15:43   #881
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kan jo gruffe over at jeg i min jobb må finne måter å stenge lærerne UTE fra våre system på pga streiken. Arbeidsgiver betaler jo ikke lønn under streik så alt av ystyr og system skal jo ikke brukes.

Her har de sperret FEIDE-brukeren vår, og den går på innloggingen til PCene også.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-09-22, 08:24   #882
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Hvor er det blitt av rugbrødpakkene og Pumpernickelpakkene?

Har ikke vært i butikk på månedsvis, og nå håper jeg at jeg får kjøpt rugbrød til et sildebord hos en håndverksbaker.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 03-09-22, 09:19   #883
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fasineres av alle som er stengt ute/må stenge ute andre pga lærerstreiken. Skjønner ikke at arbeidsgiver gidder. Vi har aldri blitt stengt ute, og jeg har vært i streik minst ti ganger. Vi får alltid beskjed om å forberede oss på at det kan skje, men så langt har det altså ikke skjedd.

Det er en stor fordel når streiken er over at arbeidsgiver ikke utestenger oss, for da har vi for det første hatt mulighet til å registrere det som har skjedd på jobb underveis og trenger ikke bruke tid på det, og for det andre kan vi begynne å jobbe som normalt umiddelbart. Stengte system må jo føre til forsinkelser som til syvende og sist går ut over elevene?

Gammel 03-09-22, 09:46   #884
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det blir vel å sperre Feidebrukeren hos oss også, da får de vel ikke tilgang til skolens nett osv. Men vi har ikke gjort det enda i vårt fylke. Hvis den trappes opp mye så vurderes det vel seriøst, vi også syns det er mye styr. Det vi/skole har måtte gjort er å forandre timeplanene inne i visma inschool og fjerne alt av timer for streikende lærere og tilhørende elever, og det har vært en del jobb med. Både forklare hva som må gjøres, og få skolene til å gjøre det.

Gammel 03-09-22, 10:29   #885
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Stengte system må jo føre til forsinkelser som til syvende og sist går ut over elevene?

Ja det er det jeg tenker også.

Sist vi streiket var vi ikke en del av storkommunen som vi er nå. Jeg har ikke merket en eneste positiv ting med den nye kommunen. Bare dårligere råd og betingelser som lærer. Dette bare føyer seg inn i rekken med negative ting.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-09-22, 11:25   #886
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hos oss er ingenting sperret, og vi har også tilgang til garderober, kjøkkenkrok osv, men benytter det kun i liten grad.

Gammel 03-09-22, 11:28   #887
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hos oss er ingenting sperret, og vi har også tilgang til garderober, kjøkkenkrok osv, men benytter det kun i liten grad.

Vi får lov til å bruke toalettene på skolen, og oppbevarer stæsjet vårt i skolebygget. Det er ingen på skolen min som er "sure" for at vi streiker. De kommer ut med kaffe og sånt til oss også. Både fagorganiserte i andre forbund og ikke-organiserte.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-09-22, 11:31   #888
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi får lov til å bruke toalettene på skolen, og oppbevarer stæsjet vårt i skolebygget. Det er ingen på skolen min som er "sure" for at vi streiker. De kommer ut med kaffe og sånt til oss også. Både fagorganiserte i andre forbund og ikke-organiserte.

Enkelte av de andre tilhørende det andre store forbundet har uttrykt frustrasjon over at de ikke også er blitt tatt ut i streik, men det er kun god stemning, inkludert fra ledelsen og elevene. Det er første gang jeg er tatt ut i streik, og i begynnelsen syntes jeg det var vanskelig pga alle motstridende følelser, men det har heldigvis gått seg litt til etterhvert. Nå prøver jeg å ikke gruffe for mye fordi jeg bekymrer meg for det som vil skje når denne konflikten er over.

Gammel 03-09-22, 11:33   #889
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Mitt toleransevindu er bortimot lukket (neida, litt åpning er der jo) og det gjør det så innmari krevende å forholde seg fornuftig til verden.

Gammel 03-09-22, 11:38   #890
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sånn er det her også.

Gammel 05-09-22, 16:31   #891
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor lenge er det greit å stå i telefon kø hos et strømselskap ?
2 timer 15 min og telleren går i 25 minutter til.

Gammel 05-09-22, 16:33   #892
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hvor lenge er det greit å stå i telefon kø hos et strømselskap ?
2 timer 15 min og telleren går i 25 minutter til.

Skal bytte for sameiet på fellesstrøm; har gitt litt opp. Vi regnes som bedrift, så kan ikke finne noe på nett.

Gammel 05-09-22, 17:04   #893
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fasiten er 2 timer og 45 minutter før de la på når klokken ble 1700

Gammel 06-09-22, 08:36   #894
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

En mann sykla på bikkja mi i går, og kjefta på meg?!

Vi gikk tur på en folketom turvei på Bygdøy. Bikkja svinsa noen få meter foran meg. Jeg hørte at det kom en syklist rundt en sving, og ba bikkja stå stille. Tenkte det var enklere å forholde seg til enn at jeg skulle gå til henne, eller hun til meg.

Det kom en godt voksen mann syklende på en godt voksen sykkel, i høy hastighet. Og selv om bikkja sto i veien for ham, så bare fortsatte han rett fram, uten å bremse! Det endte med at han bråbremset og prøvde å svinge unna den siste meteren før han traff henne, men skumpet inn i bakparten hennes. Og så snudde han seg og kjeftet på meg! Fader, folk ass!

Sist redigert av Timar : 06-09-22 kl 14:55.
Timar er ikke aktiv  
Gammel 06-09-22, 13:47   #895
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

En kid i skolegården klarte å sparke en fotball rett i beina mine og jeg gikk i bakken så det sang. Jeg har fått blåmerke og blitt skrapt opp, men langt fra ille nok til å dekke over den sosiale ydmykelsen.

Gammel 06-09-22, 14:03   #896
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal fjerne et glasskår som sitter godt inni tommelen. Fikk endelig somlet meg til legen, han tok bilde og film med ultralyd som viste plassering og størrelse og sendte henvisning. Når jeg får brev i posten om time, så ble jeg lettet, for det skal bli godt å få det ut. Men det er time til røntgen. Det virker som sløsing med ressurser, syns jeg. Og min tid.

Gammel 07-09-22, 13:24   #897
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Det er klin umulig å finne fotballsko i størrelse over 47 1/3

Gammel 07-09-22, 14:31   #898
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Messenger-melding fra nabo kl 23.02: Kan dere ikke ta inn hunden deres, står jo å bjeffer hver enda kveld. ��

Jeg sover, hunden sover på sofaen, og samboeren min ligger og hører på bjeffinga selv.

Når vi forklarer at det ikke er vår, og at vi aldri lar han stå og bjeffer i hagen; "ok, det er greit." Ingen beklagelse.

Jaja, ikke den skarpeste kniven i skuffen dette.

Gammel 08-09-22, 10:24   #899
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 08-09-22, 13:17   #900
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Djeez. Jeg vet at jeg har mobiltelefonen min i hus (hører på radio via blåtann fra den as we speak) - men jeg finner den ikke.

Anda er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:33.