Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-22, 08:15   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den tror jeg blir fin Blånn.

Gammel 06-09-22, 10:47   #2
Penelope
Superaktiv

Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Lurer på hvordan dere vasker gensere som er strikket i Double Sunday / tynn silk mohair. (Ingrid Sweater)
Ullvask i maskin eller håndvask?
Sentrifugering eller ikke?

Penelope er ikke aktiv  
Gammel 07-09-22, 14:04   #3
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Lurer på hvordan dere vasker gensere som er strikket i Double Sunday / tynn silk mohair. (Ingrid Sweater)

Jeg har ikke strikket den, men med garntypene du nevner.
Jeg har en såpe fra Garntopia som ikke behøver skyldes ut, høres rart ut men det funker.
Lager lunket vann, heller i minimalt med såpen og rører det ut, legger oppi plagget og lar ligge i 10 minutter, tar ut vannet og forsiktig klemmer ut det meste av vannet før jeg hiver det i sentrifuga

Gammel 07-09-22, 14:25   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har ikke strikket den, men med garntypene du nevner.
Jeg har en såpe fra Garntopia som ikke behøver skyldes ut, høres rart ut men det funker.
Lager lunket vann, heller i minimalt med såpen og rører det ut, legger oppi plagget og lar ligge i 10 minutter, tar ut vannet og forsiktig klemmer ut det meste av vannet før jeg hiver det i sentrifuga

Er det denne du bruker? https://www.garntopia.no/collections...ion-liten-90ml

Den tror jeg at jeg må teste

Gammel 07-09-22, 16:25   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Er det denne du bruker? https://www.garntopia.no/collections...ion-liten-90ml

Den tror jeg at jeg må teste

Nei, denne.
https://www.garntopia.no/products/eu...3278de22&_ss=r

Gammel 13-09-22, 12:18   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Penelope, her.

Har vaska Sunday/tynn silk Mohair på ullprogram 30 grader uten problemer. Har i hvert fall fire plagg i den komboen. Har ikke erfaring med Double Sunday, men det er vel samme garn, bare tjukkere?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.