Sv: Gruffetråden #11
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Jeg synes at det ikke snakkes nok om dette, Floksa! Har du noen linker til meg (jeg har ikke googlet ennå altså)? Jeg tok opp dette ved middagsbordet senest i går, men jeg savner mer informasjon om dette med leveranser konkret. Det snakkes mye om høyere matvarepriser, men ikke om hva det ligger an til leveransemessig. For selv om det nå går skip ut (om enn ekstremt få), så vil jeg jo tro at store deler av Ukraina ikke har fått sådd og høstet og ikke kommer til å få sådd og høstet slik de vanligvis gjør, slik at vi har noen tall på hva det faktisk vil si fremover og neste år. Og så ble jeg jo veldig glad da jeg leste om en bonde som la om produksjonen sin her hjemme da krigen var et faktum, men det blir jo en dråpe i havet.
Anders Nordstad Blogg på Facebook er en god (og ganske sint) kilde.
Ellers har Aftenposten jevnlig artikler som denne https://www.aftenposten.no/verden/i/...rste-noensinne
Denne avstedkom disse (og flere hundre andre i samme gata) nydelige kommentarene på Facebook som fikk det til å koke over for meg. Hva faen ER det med middelaldrende menn egentlig?!?!