|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Karakterer og inntakskravJeg tok generell studiekompetanse som privatist for noen år siden, og nesten alle jeg gikk sammen med, tok eksamen etter eksamen, og det spilte egentlig ingen rolle om de ikke fikk en 6'er, for de kom uansett ikke til å kunne komme inn på ønsket studie før de hadde nok alderspoeng i tillegg. Så de jobbet, leste litt, tok en eksamen, fikk 5, jobbet litt, tok eksamen på nytt.... Fikk de en 6'er, kunne de stryke faget av lista, men det endret jo ikke på at de uansett ikke kom inn.
![]() |
#2 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Karakterer og inntakskrav
Om ikke sånne blir silt ut, så synker nok realitetene inn rimelig kjapt.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
Hvis han får sekserne og alderspoengene, så er det ingenting annet som siler ham ut, nei. Det er jo litt av problemet, at det ikke nødvendigvis er de som får de ALLER beste karakterene som vil bli de beste legene (eller psykologene). Men i dag er dette det eneste utvelgelseskriteriet.
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
Det blir i hvert fall ikke lettere på medisinstudiet, så det er ikke akkurat det dummeste utvelgelseskriteriet heller.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi er nok enige. Jeg er helt enig i at man bør ha gode karakterer, men jeg synes det er en overdrivelse at man nå nesten utelukkende må ha 6’ere. En og annen 5’er burde trolig være tilfredsstillende.
![]() |
![]() |
|
|