Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-22, 15:19   #121
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Do it!

Jeg sendte marsipan med et tygg av i retur (hele greia) når oppskriften var endret og jeg ikke likte den til produsent

Det minner meg om da en kjeksprodusent endret oppskriften på en kjeks for noen år tilbake. "Ny og bedre oppskrift" stod det på pakken. Jeg synes overhodet ikke det var godt, såpass at jeg skrev til dem og fortalte det, men de svarte bare at den nye smaken var testet på flere forbrukere som alle var enige i at den var bedre. Jeg sluttet å kjøpe kjeksen, men etter et halvt år eller så ser jeg tilfeldigvis at det på pakken i butikken ikke lenger står "ny og bedre oppskrift", men i stedet noe om at den gode gamle smaken var tilbake. Så jeg tok sjansen og prøvde og det stemte visst, så jeg var tydeligvis ikke den eneste som hadde klaget!

Gammel 23-07-22, 15:31   #122
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Ofte er produsenter kjappe med å sette inn og gjerne større beløp. Vi fikk svart langt hår i en Salmalaks engang, og to virkedager etter ( var i jula) var det penger på konto.

Gammel 23-07-22, 16:23   #123
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra, Nextlife, da er det jo penger til både kjøtt og tilbehør på nytt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-22, 22:29   #124
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jævla sutrepave.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-med-systemet

Gammel 25-07-22, 22:34   #125
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har jo et poeng, det er latterlig høye poengkrav på noen studier.

Gammel 25-07-22, 22:37   #126
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Fordi jeg ikke kom inn skal alderspoeng skrotet... Han sutrer fordi han ikke får det som han vil... Sorry, jeg orker ikke sånt.

Gammel 25-07-22, 22:38   #127
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Med dagens mangel på arbeidskraft i mer eller mindre alle yrker, er det rimelig dumt om folk skal vente til de er 23 år med å begynne å studere og komme ut i jobb når de nærmer seg 30. Vi trenger at flesteparten kommer ut i jobb mellom 20 og 25 år. Det er bare tull å bruke flere år på å gjøre om femmere til seksere og til å vente på alderspoeng. Vi trenger at disse menneskene får fullført utdanningen og kommer i gang med yrkeslivet.

Gammel 25-07-22, 22:39   #128
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Men aldri trenger ikke bli leger heller.... dette var snakk om medisin studiet.

Gammel 25-07-22, 22:50   #129
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men det er meningsløst å ha folk gående i årevis og samle aldersspoeng for å komme inn på studier.

Og det er ikke han som står frem for å sutre. Avisen skriver om en dagsaktuell sak og har lett opp en person som kan illustrere galskapen.

Gammel 25-07-22, 22:54   #130
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://www.aftenposten.no/norge/pol...met-maa-endres

I tillegg til den bortkastede tiden, så skaper det åpenbare klasseskiller og et marked for totalt unødvenige «forbedre karakterene og betal det hvite ut av øyet for det»-skoler.

Gammel 25-07-22, 23:38   #131
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Men aldri trenger ikke bli leger heller.... dette var snakk om medisin studiet.

Med EN 5'er og resten 5'ere på vitnemålet så er nok han her like kvalifisert som de som må passere 23 for å få nok poeng til å komme inn. Det er selvfølgelig ikke en menneskerett å komme inn på medisinstudiet, men det er jo lurt at de som skal bli leger kommer i gang med studiene så tidlig som mulig. Så får samfunnet glede av dem lengst mulig også.

Her kjenner jeg at jeg har mer lyst til å rope om opptaksregelverket. Heldigvis ser det ut til at det er oppe for vurdering.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-22, 23:42   #132
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Men er det ikke nettopp derfor man har forskjellig grense for førstegang som regel er lavere enn den for de med ordinær?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 11:11   #133
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det lov til å rope ut om helt idiotiske ting også, ikke sant?

En bekjent har proklamert på Facebook at hun skal gifte seg. Gratulantene strømmer til.

Jeg har lyst til å stå på såpekassa mi og rope: «Dette er 4. giftemålet på 12 år. Kunne du ikke unne deg å bli ordentlig kjent med disse fyrene før du springer til Tinghuset?» Men sånt sier man jo ikke.

Gammel 28-07-22, 14:39   #134
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Tjorven, det er vel det man kaller evig opimist? Evnt flat læringskurve.

Jeg ergrer meg over lavprisflyselskaper. Jeg er tilhenger av å differensiere pris etter hvilke tjenester man bruker, men jeg orker ikke å bli lurt! Betale for å få sjekke inn? Betale for å få betale??

Jeg klarte med et nødskrik å slippe massivt gebyr fordi jeg ikke hadde sjekket inn på forhånd. Selv om jeg hadde prøvd fjørti ganger, men bare fått feilmelding, så hadde jeg jo ikke bevis på at nettsiden feilet.

Gammel 28-07-22, 14:48   #135
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg ergrer meg over lavprisflyselskaper. Jeg er tilhenger av å differensiere pris etter hvilke tjenester man bruker, men jeg orker ikke å bli lurt! Betale for å få sjekke inn? Betale for å få betale??

Jeg klarte med et nødskrik å slippe massivt gebyr fordi jeg ikke hadde sjekket inn på forhånd. Selv om jeg hadde prøvd fjørti ganger, men bare fått feilmelding, så hadde jeg jo ikke bevis på at nettsiden feilet.

Jeg hadde blitt mye blidere avå få opp en bra pris og så få vite at hvis du ikke skal ha sånn og slik kan du få avslag. I stedet for noe latterlig lavt, som mangedobles etter at du har lagt til helt nødvendige ting, som for eksempek kredittkortbetaling. Det finnes jo ingen steder der man kan møte opp og betale kontant, så kredittkortgebyr burde være innbakt, ikke et tillegg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 15:21   #136
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Ja, enig, Nanna. Ihvertfall at det er veldig lett å få oversikt over alle tillegg før man har brukt masse tid på å legge inn all info.

Gammel 28-07-22, 16:24   #137
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plager det andre at noen gifter seg flere ganger, da?

Jeg blir irritert av at vi er de eneste som klipper fellesområdet i borettslaget og så klager de andre på frekvensen.

Gammel 28-07-22, 17:39   #138
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg blir irritert av at vi er de eneste som klipper fellesområdet i borettslaget og så klager de andre på frekvensen.

Gifting: Dette er såpekassetråden.
Klipping: Det er bittelitt mer en inni granskauen spesielt å klage på at dere bruker for lite av deres tid på fellesområdet de selv ikke gjør noe med.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 18:12   #139
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, det plager meg ikke. Jeg bare skulle ønske at hun tok seg litt bedre tid før hun kastet seg uti det nok en gang.

… og jeg var tydelig på at jeg ropte om noe teit.

Gammel 28-07-22, 19:19   #140
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Det var mest undring, altså, jeg synes folk gjør teite ting hele tida.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.